5 stvari, ki jih je potrebno vedeti, preden zaženete svoje podjetje

Od ideje do realizacije je dolga pot, a s postopnimi in načrtnimi koraki vam bo zagotovo uspelo

zagon podjetja

Zagon podjetja je lahko razburljiva pustolovščina, lahko pa je vaša največja nočna mora. Da bi se temu izognili, potrebujete nekatera znanja in vedenja, ki so nastala na podlagi izkušenj podjetnikov pred vami.

Zagon podjetja v petih korakih

Tukaj je nekaj nasvetov, o katerih je vredno razmisliti, če se podajate na samostojno poslovno pot. Saj veste – znanje je moč. Skrivnost uspeha pa je v postavljanju ciljev.

Korak 1: Artikulirajte svojo idejo

Opišite idejo sami sebi. Za začetek si odgovorite na naslednja vprašanja:

  • Kakšen je problem, ki ga želite rešiti?
  • Kdo se sooča s tem problemom?
  • Kako boste rešili ta problem?

Na primer:

“Želim rešiti problem shranjevanja hrane v razvijajočih se državah; skoraj 40 odstotkov njihovih pridelkov zgnije. S tem problemom se soočajo ljudje na podeželju, kjer infrastruktura za skladiščenje hrane ne obstaja. Problem želim rešiti tako, da bi vasem ponudil primerna skladišča, ki bi hrano varovala pred dežjem in škodljivci.”

Korak 2: Definirajte, kdo je vaš kupec

Ko se odločate za zagon podjetja, boste morali določiti, na koga meri vaše start-up podjetje. Razumevanje vaših kupcev je ključ do izdelave izdelkov, ki jih vaši kupci dejansko potrebujejo. Vaši kupci so tisti, ki:

  • Imajo podobne potrebe,
  • Ki jim lahko ponudite rešitve po podobnih stroških in
  • Ki bodo kupovali po podobni ceni.

Definirajte prodajno persono

Prodajna persona je posplošena predstava o vašem kupcu. Tu je nekaj vprašanj, ki vam ga bodo pomagala bolje razumeti:

  • V katero starostno skupino spada?
  • Katerega spola je?
  • Kakšna je njegova služba?
  • S kakšnimi težavami se sooča?
  • Kje živi? (mesto, podeželje, vas itd.)
  • Kakšno finančno zaledje ima?

Korak 3: Izognite se konkurenci

Ničesar ni smrtonosnejšega kot zagon podjetja, ki tekmuje z uveljavljenimi igralci. Pomislite na številna start-up podjetja na področju spletne prodaje, ki so propadla, ker so tekmovala s podjetji kot so: Flipkart, Amazon in Snapdeal. Če še vedno želite tekmovati z njimi, se prepičajte, da bo vaš izdelek vsaj 10 krat boljši. Pomislite na Apple iPod in ga primerjajte s katerimkolim drugim generičnim mp3 predvajalnikom. Zakaj je Apple zmagal?

Konkurenca je huda in zato je izjemnega pomena, da se znate na trgu predstaviti kot avtoriteta, oz. kot eden izmed t.i. liderjev področja. Grajenje blagovne znamke je zato nekaj, kar je nujno za uspeh.

Korak 4: Stremite k monopolu

Monopoli so zelo nepriljubljeni v naši družbi. Naša družba jih prikazuje kot zlobne, saj nadzorujejo ceno in razpoložljivost izdelkov. V svetu start-up podjetij je zgodba drugačna. Monopol je tako rekoč nujen za obstoj. Naj navedem nekaj primerov monopolistov in sami precenite, zakaj še vedno obratujejo.

  • Indian Railways
  • Google Search
  • Microsoft Windows OS
  • Unilever
  • WhatsApp
  • Facebook

Korak 5: Izdelajte prototip

Čestitamo. Uspešni ste opravili s koraki od 1 do 4. Sedaj pa je čas, da zgradite svoj prototip.

Začnite z “možgančkanjem”. Na list papirja napišite vsako idejo, tudi tiste, za katere se vam zdi, da so povsem nore. Na tej točki razmišljajte zares široko.

Napravite seznam ljudi, ki bi lahko imeli korist od vaše ideje. Nato zožajte pogled in napravite izbor ljudi, katerim se boste posvečali.

Našli ste torej ljudi, ki so vaše potencialne stranke. Sedaj pa gradite, testirajte in izboljšujte vaš minimalno sprejemljiv produkt. Upoštevajte povratne informacije, dokler ne najdete tistega, kar si resnično želijo vaše stranke.

zagon-podjetja-koraki

  1. Začnite z oblikovanjem nečesa, v kar verjamete. Lahko gre za preprost prototip.

  2. Zgradite omenjeni prototip. Lahko je prva različica vaše spletne strani. Ne zmenite se za posebne funkcije in detajle, saj je zgodnjim uporabnikom vseeno za začetne napake izdelka. Poskrbite pa, da vaš izdelek rešuje kupčev problem.

  3. Pošljite ga zgodnjim uporabnikom – testni skupini. Lahko jih pripeljete v vašo pisarno in jim ponudite izkušnjo iz prve roke.

  4. Previdno analizirajte, kako uporabljajo vaš izdelek. Iščite neverbalne namige. Ali so zmedeni, nejevoljni ali pa imajo nasmeh na obrazu? Pri tej fazi ne pozabite zastavljati vprašanj. Njihove povratne informacije so zlata vredne.

  5. Učite se od njihovih povratnih informacij. Identificirajte, zaradi česa so zmedeni ali navdušeni. Na podlagi pridobljenega znanja izboljšajte vaš izdelek in ponovno začnite s točko 1.

Povedano preprosto, ponavljajte proces, dokler vam zgodnji uporabniki ne dajo ocene 5.

Korak 6: Zagon podjetja 😉

Sedaj, ko poznate vse korake je čas, da odprete svoje podjetje. Za pridobivanje strank in povečanje prodaje preberite še kakšen marketinški nasvet in prodajno lekcijo. Vso srečo!

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

 

Se želiš pridružiti največji družini motivirancev v Sloveniji?