grajenje blagovne znamke
grajenje blagovne znamke

Svet marketinga in prodaje je ogromen. Konkurenca je huda in zato je izjemnega pomena, da se znate na trgu predstaviti kot avtoriteta, oz. kot eden izmed t.i. liderjev področja. Grajenje blagovne znamke je nekaj, kar je nujno za uspeh.

Grajenje blagovne znamke

Svojo blagovno znamko lahko gradite na dva načina. Prvi je, da blagovno znamko gradite vi kot oseba. Pri drugem načinu je blagovna znamka vaše podjetje, oz. organizacija. Daleč najbolj efektivno pa je, da imate kar oboje.

Mnogi bi se tu vprašali, zakaj je to sploh pomembno? Meni tega ni treba, itak imam daleč najboljši produkt in stranke bodo same prišle k meni. Dejstvo je, da jih ne bo! Ker lahko imate najboljši produkt na svetu, a če nobeden ne ve zanj, in če vam stranke ne bodo zaupale, potem ne boste prodali nič. Pri tem pa je pomembno tudi to, da pričnete znamko vpeljevati čim bolj zgodaj v svoji karieri, kar svetuje tudi uspešen podjetnik Donald Trump.

Personal branding

Torej, kako zgraditi personal branding? Grajenje blagovne znamke na sebi je pomembno, da vas stranke spoznajo. Začnejo vam zaupati in tako bodo od vas lažje kupile produkte in storitve, ki jih ponujate. Logika tu je čisto preprosta – z zaupanjem se med vami in bodočim kupcem ustvari vez. Zanj niste nekdo, ki mu skuša nekaj prodati ali ga celo »nategniti«, temveč ste nekdo, ki mu želi pomagati. In tu se ustvari bistvena razlika.

Kar naenkrat ljudem ne prodajate, ampak jim rešujete težavo, oz. jim pomagate. S tem si boste zagotovili, da se bodo kupci vračali in poleg tega o vas širili dober glas. Priporočilo iz ust prijatelja je tudi danes vredna več kot katerikoli marketing! Več nasvetov in znanj za uspeh lahko najdete v članku Znanja, ki bodo okrepila vsa področja vašega življenja.

Business branding

Ko govorimo o business brandingu in grajenju blagovne znamke vašega podjetja, je zgodba malo drugačna. Tu morate pokazati, kaj predstavljate kot podjetje. Za kaj se zavzemate, kaj so vaši cilji ter predvsem, da ste kvalitetni in da izboljšujete svet na bolje.

Vprašajte se tudi, kaj so kvalitete, s katerimi želite, da povezujejo vaše podjetje. Ali je to nadstandardna kvaliteta, morda ekološka naravnanost ali pa reševanje brezposelnosti? Zgodbe se prodajajo, zato naj bo vaša blagovna znamka zgodba, ki bo ganila ljudi, saj se vas bodo po tem tudi zapomnili.

Pomembno je tudi, da naredite raziskavo trga. Ne mislite, da poznate vaše stranke, resnično jih spoznajte. Kaj so njihove vrednote in načela. Kaj imajo radi in kaj ne. Vse to je pomembno za vašo blagovno znamko in marketing. Svetovna podjetja letno namenjajo raziskavi trga milijone evrov samo zato, da spoznajo svoje kupce. Njihovo grajenje blagovne znamke temelji na teh ugotovitvah. Zavedati se morate, da se imidž in podoba podjetja konstantno razvijata in prilagajata potrebam trga. Zato morate vedno imeti sveže podatke, da se lahko ustrezno odzovete, ali pa vas bo prehitel nekdo drug. To potrjuje tudi uspešen podjetnik Robert Rolih, ki jeza naš intervju izjavil: “Moj nasvet je, da spremljaš, kaj se dogaja in kaj ljudje dejansko počnejo, ter se temu prilagodiš.” V članku 7 korakov za zagotovitev start:up uspeha lahko najdete koristna priporočila, ki vam bodo pomagala pri vzpostavljanju blagovne znamke.

Praktični primer

Da pa si boste lažje predstavljali, kaj pomeni imeti dobro in trdno znamko, bom podal primer podjetja svetovnega formata, ki je zgradilo svoj uspeh tako na personal, kot tudi na business brandu.

Vsi poznamo Apple. Ni važno, če vam je všeč ali ne. Poznate ga. Apple je odličen primer podjetja, kjer je lastnik svoj uspeh zgradil tako na osebni znamki kot tudi znamki podjetja. Osebna znamka je seveda Steve Jobs. Appla ni brez Steva Jobsa in Steva Jobsa ni brez Appla. Ko govorimo o tehnologiji, ne moremo mimo Jobsa. Bil je pionir svojega področja in tudi če ste laik na področju računalniške tehnologije, Jobsa definitivno poznate. On je primer odlične osebne znamke, ki je praktično zgradila uspeh Appla.

Na drugi strani pa je sam Apple zgradil močno znamko kot podjetje. Ko govorimo o Applu, ga vedno povezujemo s kvaliteto in napredno tehnologijo. In imeti Apple, pomeni biti uspešen. Brand je tako uspešen, da ljudje v vrstah čakajo na nov mobilni telefon, ne glede na to, da jim star še čisto dobro deluje. A držati nov Apple v roki je nekaj posebnega, skoraj nekaj nadnaravnega. Je znak bogastva, prestiža in za trenutek se tako tudi sami počutite.

Zato začnite graditi svojo znamko. Ne bodite samo povprečni, ampak se svetu pokažite kot strokovnjak in lider na svojem področju. Vaše podjetje pa naj predstavlja zgled odličnega in korektnega poslovanja. S tem boste pridobili zaupanje ljudi ter seveda vsem pomemben renome, ki vam bo pridobil nove stranke, stare pa se bodo redno vračale. In za vas je to win-win situacija!

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]