7 korakov za zagotovitev start:up uspeha

Izvršna direktorica Facebook-a, Sheryl Sandberg, zagotovo ve nekaj o vzdrževanju uspešnega posla. Kot večina ostalih velikanov tehnološke industrije, je tudi ona strastna bralka, ki je to navado ovrednotila tako, da ji pomaga dosegati velikanske dosežke. Najljubša knjiga, ki jo priporoča vsem podjetnikom, je “The Lean Startup“, avtorja Erica Riesa.

7 korakov za zagotovitev start:up uspeha

Napisana je v pomoč novim podjetnikom, kako hitro razviti vzdržljive poslovne modele. Knjiga zagovarja znanstveni pristop h gradnji posla z nenehno dodelavo produktov na podlagi povratne informacije.

Če vas zanima zagotovitev svojega start:up uspeha, potem bo naslednjih 7 vpogledov v omenjeno knjigo obdržalo vaš posel na pravi poti.

1. Osredotočite celoten start:up na en sam cilj

Kot start:up podjetje, je vaš primarni cilj najti profitabilen in vzdržljiv poslovni model. Hitreje, kot vam to uspe, večja je verjetnost, da boste uspeli. Pričnite z osredotočenjem celotnega podjetja na iskanje tistih produktov, ki si jih želijo potencialni kupci. Le takrat, ko boste to ugotovili, lahko poskusite pretvoriti želje kupcev v denar.

2. Uporabite validirano učenje za iskanje in testiranje svojega poslovnega modela

Najboljša stava za učinkovito prodajo pravega produkta prvim ljudem je z uporabo znanstvenega pristopa, poznanega kot validirano učenje (ang. validated learning). Pričnite s hipotezo ali in kako bo določen produkt učinkovit. Nato ugotovite, ali bi ljudje ta produkt dejansko kupili tako, da jim ga ponudite in opazujete njihove reakcije.

3. Razvijte minimalno delujoč produkt za testiranje svoje ideje na trgu

Da bi na hiter način izvedeli, ali zahteva za vašo idejo resnično obstaja, ustvarite minimalno delujoč produkt (ang. minimal viable product – MVP) oziroma najosnovnejši sprejemljiv produkt – NSP. Tako boste lahko na trgu zbrali pomemben odziv. Ta minimalistična verzija vašega koncepta naj vsebuje le ključne komponente, kljub temu pa mora dati potencialnim kupcem dovolj realistično izkušnjo pravega produkta.

4. Gradite, merite, učite se kolikor hitro morete

Po tem, ko ste ustvarili prototip svojega produkta, vzpostavite zanko zgradi – izmeri – uči se (ang. build-measure-learn – BML), ki omogoča nenehno izboljševanje produkta. Zberite pristen odziv svojega prototipa in na podlagi tega, kar se naučite, pojmujte in izgradite izboljšano verzijo. Popravljajte kakor hitro je mogoče in tako poskušajte v najkrajšem možnem času najti optimalen poslovni model.

5. Uporabite metodo “split-testing” za optimizacijo svoje ideje

Da bi si pomagali določiti, katero lastnost produkta stranske najbolj cenijo (in katere ne), ustvarite dve verziji svojega koncepta. Eno z novo lastnostjo in eno brez nje. Ta način optimizacije vam olajša določevanje, katera verzija kupcem bolj ustreza. Pomaga vam določiti, katere lastnosti obdržati in katerih se znebiti.

6. Bodite pripravljeni na spremembo smeri

Če vaša začetna hipoteza ne deluje tako, kot ste načrtovali, je morda čas za spremembo smeri. Ta odločilna sprememba smeri morda pomeni spremembo definicije vaših osnovnih vrednot, ciljanje na različne segmente kupcev ali izbiro novega kanala prodaje. Izbira odločitve spremembe smeri ni lahka, a veliko uspešnih start:up podjetij jo je izbralo, zato se je ne izogibajte.

7. Osredotočite se na svoje trenutne kupce

Za start:up podjetnike je lahko prizadevanje za pridobitev novih kupcev za vsako ceno vabljivo, še vedno pa je varnejša strategija povečana uporaba produkta s strani trenutnih kupcev. Z rednim nudenjem novih lastnosti ali zagotavljanjem novih storitev, bodo vaši trenutni zagovorniki postali bolj zgovorni, kar bo vašemu produktu omogočilo hitrejšo in večjo popularnost.

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

 

Se želiš pridružiti največji družini motivirancev v Sloveniji?

VIRBusiness Insider
Deli
Prejšnji članekDepresija: Temeljit vodič do samoozdravitve
Naslednji članekPrehrana aktivnih in športna zmogljivost
Nejc Krumpačnik
Sem magister inženir medijskih komunikacij, certificiran Transolution Business Practitioner in Top Selling Professional (pri Katzengruber Human Development Group). Podjetjem in posameznikom pomagam, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več.