Korona je zatresla oglaševalski trg.
Vprašanje, ki mi ga zastavljajo iz dneva v dan je naslednje.
Ali naj sploh oglašujem na Facebooku, Instagramu, Googlu?
Razjasniva najprej naslednje.
Priljubljena fraza, s katero nas strašijo na vsakem koraku je t.i. nova realnost.
Drznem si nasprotovati.
To, kar se dogaja v tem trenutku, je ZAČASNA realnost.
Krize bo nekega dne konec, drži?
Lahko da bo trajalo še tedne ali mesece, a na neki točki se bo življenje začelo vračati nazaj v stare tire.
Če ste lastnik posla in želite v naslednjih nekaj mesecih ostati stabilni, potem vam polagam na srce …
Ni potrebno, da sodelujete pri paničarjenju, umiku iz trga ali upočasnjevanju procesov.
Vaša odgovornost je, da se ODLOČITE, kam boste investirali svoj dragoceni čas.
Pri tem imate svobodno voljo.
Moj predlog je, da se fokusirate na koristne stvari, ki jih lahko kontrolirate – razvoj in prilagoditev vašega posla na nastale spremembe je ena izmed takšnih stvari.
In imejte v mislih, da bodo vaše trenutne (oglaševalske) aktivnosti vplivale tudi na življenje “po koroni”.
Obstajajo 3 scenariji, v katerih ste se morda znašli.
1. Še vedno oglašujete in oglaševalski donosi so za vaše podjetje fantastični.
Odgovor je jasno na dlani.
Nadaljujte s tem, kar počnete.
V določenih nišah kot so spletne trgovine smo v zadnjih tednih videli izjemno rast prodaje.
Koristno za vas je, da si zastavite naslednje vprašanje:
“Kaj lahko naredim, da bo moj izplen od oglaševanja še večji?”
Če ne veste, kako na spletu pritegniti pozornost, puščate na mizi veliko odličnih priložnosti.
Razmislite o uvedbi večstopenjskega multimedijskega oglaševanja.
Ključ je, da pravim ljudem prikažete prave oglase na pravem mestu ob pravem času.
Ali to že počnete?
Razširite se torej na druge oglaševalske platforme.
Skalirajte vaše zmagovalne kampanje.
Testirajte nove oglaševalske kreative in pristope.
Upoštevajte psihologijo obnašanja potrošnikov, ko gre za njihov nakupni proces.
Začasno povečajte vaš oglaševalski budget itd.
2. Zaradi globalne korona krize je vaše oglaševanje postalo neučinkovito.
Če ste doživeli dramatičen udarec …
Na primer, da so aktualne prepovedi onemogočile vaše obratovanje.
Ali pa je vaša dobavna veriga resno prizadeta …
Potem bo za vas v tem trenutku verjetno pomembneje, da denar investirate v druge vidike vašega poslovanja.
Razen če se na dane razmere lahko prilagodite tako, da kupcem omogočite nakupovanje preko spleta,
Pozor.
Ne priporočam vam, da povsem prekinete z oglaševalskimi aktivnostmi.
Pomembno je, da ostanete v glavah potrošnikov.
Naredite premik od prodajno naravnanih oglasov k brendiranju.
To je proces, ki bi ga tako ali tako morali že včeraj vzpostaviti.
Govorim o večanju vaše prepoznavnosti, o informiranju, izobraževanju in zabavanju.
Z vsebinami se pozicionirajte kot strokovnjak na vašem področju.
Zagotavljajte vašim strankam tisto, kar v tem trenutku najbolj potrebujejo.
Hvaležne vam bodo.
Zapomnite si.
Kdor bo s svojimi strankami komuniciral tudi v teh težkih časih, bo bogato nagrajen, ko se bo situacija umirila.
Doseči veliko maso ljudi na spletu brez oglaševanja pa je danes praktično misija nemogoče.
3. Ne oglašujete še in mislite, da bi bilo potrebno aktualne dogodke izkoristiti sebi v prid.
Tanka je meja med tem, kaj je v časih kot je ta, sprejemljivo in kaj ne.
Facebook je že pred časom prepovedal in onemogočil prodajo izdelkov, povezanih z virusom, kot so zaščitne maske in razkužila za roke.
Jasno, ljudje so jih prodajali po inflacijskih cenah in želeli “na hitro” profitirati.
Takšna predatorska praksa je nedopustna.
Iz enakega razloga Facebook prepoveduje oglaševanje “get rich quick” shem in MLM priložnosti, katerih poslovni model je nejasen.
Če ste mnenja, da se bo vaš posel odlično obnesel glede na spremembe, ki jih vidimo v obnašanju potrošnikov, potem skočite na vlak …
Vsi vemo, da ljudje preživljajo bistveno več časa doma s svojimi otroki in na svojih telefonih.
V nišah kot so e-trgovina, spletno učenje, izdelki za dom in zdravje (ki niso v nasprotju s pravili oglaševanja) je veliko priložnosti.
Še en pomemben dejavnik je, ki bo morebiti vplival na vašo odločitev o tem, ali se SEDAJ podati v oglaševalske vode.
V različnih oglaševalskih računih opažamo, da so se cene na 1.000 prikazov (CPM) znižale.
To za vas pomeni, da boste vaše ciljno občinstvo dosegli ceneje kot sicer.
To ni članek o kriznem komuniciranju, pa vendar za konec še nekaj splošnih nasvetov o tem, kako nagovoriti vaše stranke.
Bodite razumevajoči in empatični.
Stojte ob strani strankam v časih, ko vas potrebujejo najbolj.
Pokažite jim, kdo je v resnici oseba ali ekipa, ki se skriva za imenom vaše blagovne znamke.
Ali vam je v resnici mar?
Ključno vprašanje ni, kako profitirati OD korona krize, temveč kako ostati profitabilen NAVKLJUB njej.
Če iščete strokovno podporo, kako se prebiti na spletu v ospredje, boste morda želeli preveriti, kako lahko sodelujemo: https://motiviran.si/spletni-preboj/
Ostanite zdravi,
Nejc Krumpačnik, Digital Marketing Expert