
Podjetništvo že lep čas ni samo modna muha, temveč ena od kariernih usmeritev v sodobnem svetu. Podjetništvo nudi priložnost za razvoj najbolj inovativnih zamisli in najbolj kreativnih idej. Daje možnost za uresničitev naših talentov, vrlin in sposobnosti. A za uspeh je potrebno poznati barve tipov osebnosti ljudi, s katerimi sodelujete.
Univerzalna formula za uspeh ne obstaja
Ničkolikokrat se ljudje sprašujejo in si belijo glavo z vprašanjem “Kakšna je formula za uspeh v podjetništvu?” Toda odgovor je jasen: Formula za uspeh ne obstaja. Je ni in je tudi ni možno določiti.
Zakaj ne? Ker ima vsak uspešen podjetnik svojo t.i. formulo za uspeh. Slednja namreč izhaja unikatne barve tipov osebnosti, po katerih se podjetniki razlikujejo. Njegovega vedenja, načina razmišljanja, sprejemanja odločitev in fokusa. Kako torej poiskati svojo »formulo za uspeh«?
Preprosto. Najprej spoznajte samega sebe. Spoznajte svojo prirojeno naravo (barvo) osebnosti ter z njo povezane vrline in šibkosti, ki jih imate in ki bodo nezavedno usmerjale vašo poslovno pot in njen uspeh.
Več: Nasveti poslovnežev za grajenje uspešne kariere
Barve tipov osebnosti
Lahko bi trdili, da je večini uspešnih ljudi v podjetništvu zagotovo skupno zaupanje vase, pogum, empatija in usmerjenost v sodelovanje in povezovanje. Vse našteto zahteva visoko stopnjo samozavedanja in poznavanja psihologije narave ljudi.
Več: Zakaj se pametni ljudje obkrožijo s še pametnejšimi?
Spoznajte nekaj osnov, kakšne so značilnosti posamezne barve tipov osebnosti podjetnika in kakšen vpliv imajo na njegovo karierno podjetniško pot.
Rumeni tip osebnosti
Rumeni tip podjetnika je v poslu usmerjen k ljudem, pogosto zaradi druženja in izmenjave poslovnih idej. Navdušuje ga posel, ki mu omogoča priložnost, da izrazi svojo edinstvenost in domišljijo. Dodaten elan mu dajo pohvale in priznanja ljudi s katerimi dela in je obkrožen.
Pri svojem delu pogosto deluje neorganizirano in malce površno, saj njegovi projekti pogosto ostajajo tudi nedokončani. Prav tako nima pretirane želje posvečanja pozornosti detajlom ali doseganju popolnosti.
Več: Nedokončan projekt vodi v delovno neuspešnost in slab ugled

V poslu in tudi sicer v življenju ga motijo dolgočasje, rutina in stroga (toga) pravila. Raven tveganja je pri rumenem tipu osebnosti dokaj visoka in včasih nepremišljena. Pri delu je nagnjen h kreativnosti, spontanosti in fleksibilnosti. Zna razmišljati izven okvirjev in vsaka, še tako nemogoča ideja, se zanj zdi izvedljiva.
Rdeči tip osebnosti
Rdeči tip podjetnika je v poslu prav tako usmerjen k ljudem, toda za razliko od rumenega tipa zaradi posla in osebnih ciljev. V svojem delovnem okolju deluje strukturirano in logično. Svoj čas nameni natančnemu zbiranju informacij, dejstev in argumentov.
Rad sodeluje z ljudmi, ki so tako kot on usmerjeni k ciljem in vedo, kaj hočejo. Zanima ga posel, ki omogoča status in dobro plačilo. Zanj je pomembno, da lahko napreduje in se dokaže. Njegova organiziranost je neurejena, toda učinkovita.

Pri delu je nagnjen k vodenju, tekmovalnosti, nadzoru in produktivnosti. V kolikor stvari ne potekajo tako, kot si je zamislil, postane pretirano nepotrpežljiv. Ko sodeluje s poslovnimi partnerji, ga največkrat zmotijo neučinkovitost, neodločnost in tratenje njihovega časa.
Postavlja si visoke cilje, ki so lahko tudi tvegani in so najpogosteje zapisani (samo) v njegovi glavi. Lahko krši vaš dogovor ali pravila, če ne dajejo rezultatov. Za rdeče tipe podjetnikov je značilno mnenje, da namen opravičuje sredstvo.
Več: Kako odpraviti defenzivnost v službi?
Zeleni tip osebnosti
Zeleni tip podjetnika je v poslu bolj usmerjen v naloge, čeprav posveča veliko pozornosti tudi gradnji odnosov. Njemu pisano na kožo je delovno okolje, kjer veje timski duh in je možno sodelovanje.
Rad sodeluje z ljudmi, ki so odgovorni in zanesljivi. Ne mara pa ljudi, ki jih bodisi kritizirajo, nanje pritiskajo, zahtevajo od njih nenehne spremembe ali pa se do njih vedejo pokroviteljsko.

Pri organizaciji dela in časa zelo rad uporablja sistem. Rad sledi preverjenim pravilom in ravno tako zaupanja vrednim poslovnim partnerjem, strankam ali sodelavcem. Pogosto si raje postavlja vsakodnevne cilje, kratkoročne in z minimalnim tveganjem. V poslovnem svetu ga najbolj moti neobčutljivost, nepotrpežljivost in arogantnost.
Več: Tip ljudi, ki vam preprečuje uspeh
Modri tip osebnosti
Modri tip podjetnika je v poslu usmerjen k nalogam in postopkom. Rad dela na področju, ki zahteva od njega pozornost do detajlov ter delo z grafi, analizami, raziskavami. Rad sodeluje z ljudmi, ki so kompetentni in dobro razmislijo, preden spregovorijo.

Najraje komunicira pisno (preko e-maila), zato da ima jasno korespondenco dogovorov in obljub. Rad ima ljudi, ki razumejo njegovo potrebo po urejenosti in miru. Pri delu je do idej, novosti in poslovnih partnerstev zelo kritičen in zadržan.
Zna si jasno in dobro postaviti cilje, vendar z zelo nizko stopnjo tveganja. Je zelo organiziran, vse je na svojem mestu in popolno. V poslu ga motijo vsiljivi ljudje, nepredvidljivost in zamujanje.

Zdaj razumete, zakaj ne obstaja samo en in edini pravi način, kako opravljati svoj posel in uspešno voditi lastno podjetje? Dejstvo je, da smo posel ljudje in bolje, kot boste razvili samozavedanje in okrepili empatijo, bolj uspešni boste.
Zato si ne pozabite v hitrem tempu poslovnih aktivnosti vzeti čas tudi za osebnostno rast. Prepoznajte barve tipov osebnosti ljudi, s katerimi sodelujete in tako vzpostavite boljšo komunikacijo.
Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂