
“Zadnjih nekaj let sem imela priložnost, da sem lahko od blizu spremljala, s kakšnimi izzivi se soočajo ženske vodje iz različnih področjih poslovanja, delov sveta, kultur, generacij, z različnimi pogledi in prepričanji ter delovnimi izkušnjami. Določene težave lahko vsekakor povežemo s posameznimi lastnostmi, medtem ko so druge univerzalne. Tako opazovanje kot tudi pogovori so mi dali zanimiv vpogled v um in srca žensk”, pravi avtorica članka Tara Jayje Frank za Be Leaderly.
Tako nadaljuje …
Ženske vodje – gresta lahko kariera in zasebnost z roko v roki?
Obstajajo kontra-produktivni načini obnašanja, ki jih nezavedno prevzamemo in ki so nam lahko v napoto. Včasih nas povsem zaustavijo, še preden stopimo na pot do veličine. In tudi ko dosežemo visoke nivoje zadovoljstva v poslu, nam te misli tekom samega potovanja prinašajo ogromno stresa.
Če si želite, da bi postali najboljša in najbolj profesionalna različica same sebe in da bi ustvarili razliko v svetu, ki ste jo samo ve sposobne ustvariti, potem je tukaj za vas 5 stvari, s katerimi morate ženske vodje prenehati takoj. Še danes!
1. Prenehajte se poniževati, zato da bi se nekdo drug lahko počutil velikega
Ste že spoznali koga, ki mu je bolj udobno, če ste tiho, neaktivne ali kakorkoli drugače minimizirane? Se zdi lažje, da se držite nazaj, saj v nasprotnem primeru on ali ona postane defenzivna in se začne boriti za pozicijo?
To ni vaš problem in ni potrebno, da omejite svoje razmišljanje, da bi se drugi počutili bolje zaradi njihovega. Naj bom jasna. Ne govorim o tem, da morate izgubiti svojo presojo in postati zvišene in mogočne. Govorim o tem, da ne smete dovoliti, da bi se skrčile, da bi na tak način povečale občutek pomembnosti nekoga drugega.
Najbolj samo-spoštujoč način, kako pomagati drugim je tak, da delite z njimi ideje, svoj talent, energijo in podporo. Nikomur ne služite tako, da se ponižujete.
2. Prenehajte se opravičevati, ker imate drugačno mnenje
Prepričana sem, da ste že slišali za rek: “Če sva popolnoma enaka, potem je nekdo od naju odveč.” Res je. Ni potrebno, da se strinjate z vsemi drugimi. Pravzaprav so ženske na delovnem mestu bolj pripravljene sodelovati, bolj holistične v svojem razmišljanju in imajo pogosto dolgoročen pogled na posel.
Vaš ženski pogled je edinstven in priložnost imate, da pomembno prispevate k viziji, kulturi in strategiji podjetja. Različni pogledi izboljšujejo reševanje problemov. Če boste premišljeno delile svojo unikatno perspektivo, lahko vaši ekipi pomagate pri sprejemanju boljših odločitev. Spregovorite. In ne opravičujte se.
Več: 8 načinov za povečanje samozavesti na delovnem mestu
3. Prenehajte domnevati, da ne morete imeti družine in kariere
Na eni izmed preteklih konferenc sem spoznala žensko, ki je izražala pomisleke nad priložnostjo, da bi bila mama in imela cvetočo kariero obenem. Razumem pomisleke, a ta ženska še ni bila niti poročena, kaj šele noseča. Postalo mi je jasno, da se je že predala zgodbi o ravnotežju med življenjem in poslom, še preden bi pred njo stale pomembne odločitve, ki bi jih morala sprejeti.
Stvar je v tem: če mislite, da ne morete, ne boste niti poizkusili. Katerakoli ženska, ki je uspešno navigirala med obema svetovoma, bo priznala, da je včasih morala sprejeti zelo težke odločitve. A mogoče je, če si tega želite.
Še več. Prej, kot bodo podjetja sprejela kreativne načine, kako dati nov zagon moči ženskega vodenja in obenem spoštovala njihove različne vloge, bolj bodo talentirane ženske in milenijci hrepeneli po teh podjetjih. To bo pomagalo tem podjetjem do dolgotrajnega uspeha.
Več: 7 strategij za uspešno grajenje kariere
Ne zanikajte tega, kar si želite. Sprejmite vaše cilje in spoštujte vaše potrebe tekom procesa. Vsi bodo za to nagrajeni, vključno z ženskami, ki so prišle za vami, in moškimi, ki imajo enake potrebe, a bodo manj verjetno zahtevali fleksibilnost. Če vas vaš delodajalec ne podpira, vam ponujam nesmrtne besede mojega dobrega prijatelja in strokovnjaka za kadrovanje:
Če vaše podjetje ne dela za vas, vi ne delajte zanj.
4. Prenehajte žrtvovati vaše zdravje, še posebej za delo
Vsake toliko časa morate skočiti s kolesa. Ponavadi veste, kdaj boste zadeli ob steno. Ne čakajte, da se to zgodi. Vzemite si prost dan za vaše duševno zdravje, načrtujte, kam boste pobegnili čez vikend, skrijte se v vašo spalnico za nekaj ur.
Če živite z drugimi ljudmi, jih prosite za nekaj zasebnosti. “Starejša kot postajam, bolj jasno mi postaja, zakaj ljudje pravijo, da je dobro zdravje naša največja vrednota. Brez zdravja vse ostalo – končni roki, težavni šefi in sodelavci, kratkovidne stranke, projekti, ki se zakomplicirajo – postanejo nesmiselni,” pravi avtorica članka. Poskrbite zase, psihično in čustveno, da boste lahko dosegli svoj poln potencial.
Več: 7 skrivnosti uspešnih ljudi za uravnoteženo življenje
5. Ne zamenjujte tega, kar počnete, s tem, kar ste
Menim, da je izjemno pomembno vedeti, kdo ste (vrednote, prepričanja, smisel, znanje), da lahko uskaldite, kdo ste, s tem, kar počnete. Zadovoljstvo z delom eksponentno naraste, ko obstaja harmonija med tema dvema področjema. A čeprav se dopolnjujeta, ne gre za isto stvar.
Včasih lastno samozavest povežemo z delovnimi aktivnostmi in ko naša delovna učinkovitost trpi, trpi posledično tudi naše dojemanje lastne vrednosti. Povratne informacije so dragocene – omogočajo vam, da izboljšate vaše sposobnosti in celotno učinkovitost.
Zato morate biti pazljive, da ne zamenjujete konstruktivne kritike z napadom na vašo osebnost. Sliši se ekstremno, a ugotovila sem, da čeprav ženske to vedo v teoriji, se še vedno bojujemo s tem, kako ločevati med delom in osebo, ki ga opravlja.
Če si želite bolj izpopolnjujočo kariero, si vzemite čas, da razmislite o tem, katera vaša vedenja vam omogočajo, da se lahko bližate vašim ciljem in katera vam to onemogočajo. Vprašajte se: Kaj bi morala začeti početi? S čim moram nadaljevati? Kaj moram prenehati početi?
Začnite torej z introspekcijo.
Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂