povečanje samozavesti na delovnem mestu
povečanje samozavesti na delovnem mestu

Uspešni ljudje pogosto izražajo samozavest. Očitno je, da verjamejo vase in v to, kar počnejo. Vendar pa ni njihov uspeh tisti, ki jih dela samozavestne. Samozavest je bila pri njih prisotna prej kot uspeh. Njihovi načini za povečanje samozavesti na delovnem mestu so očitno uspešni, že dolgo pa niso več skrivnost.
Nihče vam ne preprečuje, da bi dosegli, kar si želite, razen vas samih. Čas je, da odstranite to pregrado dvoma v samega sebe. Pomislite:

  1. Dvom rodi dvom. Zakaj bi kdorkoli verjel v vas, v vaše ideje, vaše zmožnosti, če sami ne verjamete vanje?

  2. Samozavest je potrebna, da posežete po novih izzivih. Ljudje, ki so prestrašeni ali nesigurni, pogosteje ostajajo znotraj svoje cone udobja. Ta pa se le redko razširi sama od sebe. Zato ljudje, ki jim manjka samozavest ostanejo ujeti v slabih službah in za sabo puščajo pomembne priložnosti.

  3. Nesamozavestni ljudje se pogosto počutijo kot žrtve zunanjih okoliščin. Uspešnih ljudi ovire ne prestrašijo. To je tudi razlog, zakaj so se sploh povzdignili nad množico običajnih ljudi.

Načini za povečanje samozavesti na delovnem mestu

Samozavest je ključen gradnik za uspešno kariero. Če jo v celoti sprejmete, vas bo to poneslo tja, kamor si nikoli prej ne bi mislili, da je mogoče. S primernim vodenjem in trdim delom lahko kdorkoli postane bolj samozavesten. Ko enkrat prečkate določeno točko, pa boste samozavest začutili od znotraj navzven.

Vi ste tisti, ki morate izgraditi svojo samozavest, ki pa bazira na realnosti. Samozavest je veliko več kot zgolj “upati na najboljše”. Samozavest vam zagotavlja, da nalogo opravite – in to dobro.

Predstavljamo vam osem neprebojnih strategij za povečanje samozavesti na delovnem mestu.

1. Iskreno se poglejte 

Johnny Unitas je dejal: “Obstaja razlika med samohvalo in samozavestjo. Samohvala pomeni bahanje s samim seboj. Samozavest pomeni, da verjemeš v to, da lahko delo dokončaš.” Z drugimi besedami: samozavest je prislužena s trdim delom in samozavestni ljudje se tega dobro zavedajo. Kadar pa vaša samozavest preseže vaše sposobnosti, ste prečkali mejo in prešli v aroganco. Pomembno je, da se zavedate te razlike.

Prava samozavest je v realnosti trdno zasejana. Da bi dosegli povečanje samozavesti na delovnem mestu, je pomembno, da naredite iskreno in natančno samooceno svojih sposobnosti. Če se v vašem naboru sposobnosti nahajajo pomankljivosti, naredite načrt, kako jih boste okrepili in zmanjšali njihov negativen vpliv. Ignoriranje svojih slabosti in pretvarjanje, da so to prednosti ne bo povzročilo, da bodo izginile. Obratno pa vam jasno razumevanje svojih sposobnosti omogoča, da se otresete neutemeljenih odzivov in kritik, ki ste jih lahko deležni v natrpanem, tekmovalnem delovnem okolju. In to je tisto, kar gradi samozavest.

2. Recite ne

Raziskava, ki so jo opravili na Univerzi California v San Franciscu je pokazala, da težje, kot izrečete besedo ne, večja verjetnost obstaja, da boste doživljali stres, iztrošenost in celo depresijo. Vse to pa seveda odplavlja samozavest. Samozavestni ljudje vedo, da je reči ne zdravo. Cenijo se v tolikšni meri, da svojo nedosegljivost jasno izrazijo.

Ko je čas, da rečejo ne, se samozavestni ljudje izogibajo fraz, kot so “Ne vem, če lahko” ali “Nisem prepričan.” Samozavestni ljudje rečejo ne z odločnostjo, saj vedo, da reči ne novi zavezanosti izkaže spoštovanje sedanjih zadolžitvam in obvezam in jim to daje možnost, da jih uspešno in kvalitetno opravijo.

3. Nalijte si čistega vina z nadrejenim

Problematičen odnos z nadrejenim lahko uniči samozavest celo najbolj talentiranih oseb. Težko je biti samozavesten, če vas nadrejeni ves čas kritizira ali podcenjuje vaše zmožnosti. Poskusite odkriti, kje je nastala težava v vajinem odnosu in se odločite, ali je mogoče narediti karkoli, da bi ta odnos zakrpali. Če je vajina povezava resnično nerešljiva, pa je morda čas za odpoved v službi in iskanje nečesa drugega.

4. Iščite majhne zmage 

Samozavestni ljudje izzovejo sami sebe in tekmujejo kljub temu, da je njihov trud poplačan z majhnimi zmagami. Majhne zmage namreč gradijo nove androgene receptorje v področjih možganov, ki so odgovorni za nagrajevanje in motivacijo. To povečanje androgenih receptorjev poveča vpliv testosterona, ki nadalje poveča samozavest in željo po novih izzivih. Kadar imate za sabo serijo majhnih zmag, lahko povečanje samozavesti na delovnem mestu traja več mesecev.

5. Poiščite si mentorja

Nič ni boljše za povečanje samozavesti na delovnem mestu kot talentirana, izkušena oseba, ki vam pokaže pot in vas treplja po hrbtu, kadar uspešno opravite nalogo. Dober mentor lahko učinkuje kot ogledalo, saj vam da pogled, ki ga potrebujete, da bi verjeli vase. Znanje goji samozavest – če veste, kje stojite, vam to pomaga, da svojo energijo osredotočite bolj učinkovito. Poleg tega vas lahko mentor pomaga izobraziti o nekaterih notranjih delovanjih vaše organizacije – o nenapisanih pravilih, kako opraviti naloge, ki so odličen vir za povečanje samozavesti.

6. Načrtujte telovadbo

V študiji, ki so jo izvedli na Raziskovalnem inštitutu Eastern Ontario so ugotovili, da se ljudje, ki deset tednov telovadijo dvakrat tedensko, počutijo bolj socialno, akademsko in športno kompetentne. Poleg tega dobijo boljšo samopodobo in posledično boljšo samozavest. Kar pa je najboljše, pa je to, da so zaradi redne športne aktivnosti in endorfina, ki se pri tem sprošča, bolj pozitivno naravnani in posledično bolj samozavestni.

7. Oblecite se za uspeh

Če vam je všeč ali ne, ima obleka velik vpliv na to, kako nas vidijo drugi. Stvari, kot so barve, kroj in stil oblačil, ki jih nosite – in celo dodatki – glasno komunicirajo. Poleg tega pa naše oblačenje vpliva tudi na to, kako mi vidimo druge. Študije so pokazale, da ljudje različno govorijo kadar so oblečeni poslovno v primerjavi s takrat, ko so oblečeni sproščeno.

Da bi torej povečali svojo samozavest se lepo oblecite. Izberite oblačila, ki odražajo to, kdo ste in vtis, ki ga želite narediti. To bo morda od vas zahtevalo nekoliko več časa za izbor in oblačenje, a je vredno svojega truda. Ne pozabite pa seveda, da obleka ne naredi človeka. Pazite na svoje vedenje in govorjenje.

Več: Stil oblačenja in navade, ki nas delajo profesionalne.

8. Bodite odločni, ne agresivni

Agresivnost ni samozavest. Agresivnost je teroriziranje. Kadar ste nesigurni se lahko kaj hitro zgodi, da postanete agresivni, brez da bi bili na to sploh pozorni. Zato vadite odločnost, brez da bi v to vpletli agresijo. Dokler se ne boste naučili, kako držati svoje dvome in neprepričanja na vrvici, tega ne boste dosegli. Ko pa vam to uspe, boste na poti, ki vodi v povečanje samozavesti na delovnem mestu.

 

Vir: Enterpreneur

[contact-form-7 404 "Not Found"]