
Kako se motivirati za delo …
… ko pa se gore računov niste dotaknili že več kot leto dni, babici morate pomagati pri pakiranju oblačil, saj se seli v dom za upokojence in obenem se morate pripraviti še na pomemben konferenčni klic. Torej, kako se motivirati za delo, ko pa se zdi, da gre narobe popolnoma vse.
Še vedno niste začeli z nobenim izmed navedenih opravil in pripravljenih imate kopico razlogov, zakaj je tako. Ampak, veste kaj. V resnici gre za izgovore.
Časa vam zmanjkuje, ker vam zmanjkuje izgovorov: nimam časa, ne vem, kje začeti, preveč drugih stvari se dogaja itn.
Podrobneje si poglejmo nekaj najpogostejših izgovorov, ki jih ljudje uporabljajo, ko odlašajo z opravili. Pogledali si bomo tudi nekaj strategij, s katerimi bomo premagali te taktike izogibanja opravkom.
V članku, objavljenem na LinkedIn, Dr. Travis Bradberry razglablja o tem, kako se motivirati za delo in izpostavi pet najpogostejših izgovorov, ki ji uporabljamo za to, da lahko odlašamo. Travis je soavtor nagrajene knjige Emotional Intelligence 2.0 in soustanovitelj TalentSmart®, podjetja, ki svetuje podjetjem na seznamu Fortune 500.
1. Ne veste, kje bi začeli
Vsi smo se že kdaj znašli v položaju, ko smo morali v kratkem času opraviti veliko nalog, ali pa je bila posamična naloga tako velika in kompleksna, da nismo vedeli, kje bi se je pravzaprav lotili.
Pa je sploh važno, kje začnete? Tudi za srno, ki jo ujame soj avtomobilskih žarometov, je bolje, da začne teči v katerokoli smer, kot da obstoji na mestu.
“Ni smisla v tem, da tratite dragoceni čas za to, da si dovoljujete čutiti občutke neobvladljivosti zaradi kompleksnosti naloge. Ključ je, da ne pustite strahu pred celoto, da vam bi onemogočil vplesti se v njene posamezne dele,” piše Bradberry.
Predlaga, da projekt razbijete na manjše dele. Ukvarjajte se s tem, kar lahko opravite v eni uri in nato s tem, kar lahko opravite v naslednji uri itn.
Ne bo trajalo dolgo, preden boste ugotovili, da ste opravili del naloge in nenadoma se boste zavedli, da tudi celotna naloga ni tako nemogoča kot se vam je zdela na prvi pogled.
Več: Učinkovito upravljanje s časom
2. Pravite si, da je preveč distrakcij
Ko ste soočeni z neprijetnim opravilom ali nečim, s čimer se vam ne ljubi ukvarjati, vas bodo emaili, telefonski klici in socialna omrežja zavedli še prej kot običajno. Pravzaprav vas bo pritegnilo vse, samo da vam ne bi bilo potrebno začeti s tistim, kar je zares važno.
Stvar pa je v tem, da biti zaposlen ni enako biti produktiven.
Ko ugotovite, da ste prezaposleni z opravki in aktivnostmi, ki vas motijo in zaradi njih ne opravljate pomembne naloge, se ustavite in razmislite o posledicah svojega ravnanja. Zaradi distrakcij zlahka pozabimo na mogoče negativne posledice izogibanja pomembni nalogi.
Če se boste opomnili na to, kaj se bo zgodilo, če boste nadaljevali z odlašanjem, se boste lažje osredotočili na pomembno delo, pravi Bradberry.
Več: Time management omogoča boljši nadzor nad življenjem
3. Opravilo se vam zdi preveč enostavno
Ko določeno opravilo jemljete zlahka, morda podcenjujete čas, ki bo potreben, da ga opravite, zaradi česar pričnete z odlašanjem. Ko enkrat začnete, se kaj hitro zaveste svoje napake, nato pa vam ostane premalo časa, da bi nalogo opravili pravočasno ali dovolj kakovostno.
Bradberry izpostavi odličen argument, ki ga pogosto pozabljamo.
“Če je naloga preveč enostavna, jo povežite z večjo sliko, saj bodo te povezave mundana opravila pretvorile v temeljne koščke vašega dela. Na primer, morda sovražite vnašanje podatkov, a ko boste razmislili o pomenu podatkov za strateške cilje vašega oddelka, bo opravilo postalo vredno truda in dela.”
Ko se manjše, na videz nepomembne stvari ne opravijo ali pa se opravijo slabo, ima lahko to strahovite posledice za celotno organizacijo.
4. Preprosto, ni vam všeč
To je ena izmed najtežje premagljivih ovir. Zelo težko začeti z nečim, česar nimate radi ali celo sovražite početi.
Na žalost ne obstaja zanesljiv način, kako se motivirati za delo, ki vam ne diši in bi se mu najraje izognili.
Tukaj je načrt. Morda vam ne bo všeč, a deluje.
Namesto da ta opravila pustite za konec, si postavite pravilo, da se ne smete začeti ukvarjati z ničemer drugim, dokler ne opravite najbolj zoprnega opravila, predlaga Bradberry.
Dodaja še: “Ko enkrat začnete, lahko opravilo vedno pretvorite v igro. Kako lahko vašo nalogo opravite bolj učinkovito? Kako lahko spremenite korake procesa in še vedno dosežete enak rezultat? Če boste k težkemu opravilu pristopili s čuječnostjo, boste dobili novo perspektivo. Naloga morda samo po sebi ni zabavna, a igra je lahko.”
5. Menite, da niste kos opravilu – da niste dovolj sposobni
Tukaj je na delu miselni proces, ki vas vodi v neizbežen neuspeh. S projektom odlašate, ker niste sposobni premagati občutkov neuspeha. Kaj se bo zgodilo, če zamočim? Kako naj to naredim? Ali me lahko odpustijo zaradi tega?
“Pridete lahko do točke, kjer se izogibanje neuspehu zdi kot vaša najboljša možnost. Konec koncev, če se ne lotite projekta, vam ne more nikoli spodleteti, kajne?
Narobe. Odlašanje je samo po sebi neuspeh – neuspeh izraziti svoje naravne talente in sposobnosti. Ko odlašate, ste neuspešni pri tem, da bi verjeli sami vase.
Po drugi strani, če verjamete, da lahko nekaj naredite in si vizualizirate pozitivne rezultate, se pripravljate na uspeh.
Torej, kako se motivirati za delo? Zapomnite si rek: “Če mislite, da zmorete, ali če mislite, da ne zmorete – v obeh primerih imate prav.”
Več: 8 načinov za povečanje samozavesti na delovnem mestu
Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂