vodenje podjetja

To, da ste motivirani, vem, saj berete ta članek. Kar mi je zelo všeč, saj vem, da si boste zapomnili bistveno več, kot sicer. Motivacija je res pomembna. Ni pa vedno dovolj. Vodenje podjetja zahteva poleg motivacije še nekaj osnovnih znanj.

Na primer: lahko sem zelo motiviran objadrati svet, a če nisem še nikoli jadral, se moram jadranja najprej naučiti. Pa ne samo jadranja. Če mislim iti na takšno potovanje, moram nekaj vedeti o morju, morskih tokovih, vetrovih, o jadrnicah, o postopkih na morju in v pristaniščih, o varnosti na jadrnici, o preživetju na morju, o tem, kakšno hrano vzeti s sabo, o tem, kako komunicirati na morju, o tem, kaj storiti, če se kaj pokvari, o tem, kje so najbolj varne plovne poti z vidika narave (tokovi, vreme, globina morja), možnosti ugrabitev zaradi terorizma ali kriminalnih aktivnosti (in upajmo da ne še kaj hujšega), o ribolovu, … Navsezadnje je dobro, da znam sam pripravljati sveže obroke hrane, ko je to možno.

Verjetno sem še veliko pomembnih stvari v tem trenutku pozabil, a za začetek je to dovolj. Pomembno je, da je za jadranje okoli sveta potrebno vedeti še veliko drugega, kot le, kako se jadra. Enako velja za vodenje podjetja.

Jadranje po podjetniških vodah

Zdaj pa naredimo primerjavo s podjetništvom. Mnogi se zanj niti ne odločajo iz veselja biti podjetnik, ampak iz nuje, ker na primer ne dobijo redne zaposlitve. Sicer pa to ni tako pomembno. Važnejše je, da se tudi ostali, torej tisti, ki se za podjetništvo odločijo zavestno, na začetku ne pripravijo »kot da gredo jadrat okoli sveta«, ampak bolj kot ne za »veslanje po mirnih vodah«.

Na začetku se vse dogaja prehitro. Vsaj mislijo si tako. Ampak problem se pojavi, ko se potem začne dogajati še hitreje in se v glavo hitro prikradejo misli, kot »ni časa«, na primer. Vodenje podjetja zato marsikomu postane prevelik zalogaj.

Vem. Popolnoma jasno mi je. Vi, ki to berete, ste iz drugačnega testa. Vas žene motivacija. Tudi motivacija za učenje. Zato se bom od tu naprej posvetil zgolj vam.

Osnovna znanja za vodenje podjetja

Ne vem, kaj kot podjetniki ali podjetnice počnete, zato lahko še naprej uporabljam prispodobo jadranja. Če znate jadrati in želite to znanje tržiti, ni nujno, da imate tudi jadrnico. Je pa nujno, da imate številna prej omenjena znanja, poleg osnovnega znanja, ki je potrebno, da sploh lahko razmišljate o tej dejavnosti.

In podobno je z vsemi ostalimi dejavnostmi. Najprej potrebujete osnovno, specifično znanje o tem, kako se kaj naredi (fotografiranje, prevajanje, arhitekturno projektiranje, izdelava nakita, oblikovanje pričesk, svetovanje o zdravi prehrani oz. s čimerkoli se pač želite ukvarjati).

Več: 5 stvari, ki jih je potrebno vedeti, preden zaženete svoje podjetje

Znanja o »preživetju«

Od tu naprej potrebujete znanja o »preživetju«. V poslu si je potrebno zastaviti vprašanja, kot so:

  • Kdo so vaše stranke?
  • Kaj si v resnici želijo?
  • Je to, kar si stranke želijo od vas enako temu, kar sami mislite?
  • Kako bodo izvedele, da obstajate?
  • Kako bodo prišle v stik z vami?
  • Katera znanja boste še potrebovali, da boste lahko čim ceneje in čimbolj učinkovito komunicirali s strankami?
  • Kako boste oblikovali ponudbo in ceno?
  • Kakšne stroške boste imeli?
  • Kako jih boste lahko zmanjšali?
  • Lahko s kom sodelujete?
  • Kaj sploh potrebujete, da boste lahko strankam nudili, kar si želijo?
  • Katere aktivnosti morate izvajati?

Takšnih in podobnih vprašanj je še veliko.

Na vprašanja si lahko odgovorite s pomočjo oblikovanja poslovnega modela. To vam bo pomagalo, da si boste poslovni model vizualizirali, tako da vam bo služil tako, kot služi jadralcem pomorski zemljevid.

Več: Nasveti poslovnežev za grajenje uspešne kariere

Oblikovanje poslovnega modela

Oblikovanje poslovnega modela je znanje, ki ga sam uvrščam tik ob bok osnovnemu znanju, potrebnemu za opravljanje dejavnosti. Najprej je potrebno vedeti, kako sploh narediti izdelek ali opraviti storitev, hkrati pa tudi, kaj vse je potrebno, da dejavnost lahko opravljate. S tem ne mislim pravno formalnih zadev, registracije, itd., ampak to, da imate stranke, ki si želijo in potrebujejo to, kar jim nudite.

Oblikovanje poslovnega modela vam hkrati omogoča, da sebe in svojo dejavnost vidite iz drugačne perspektive. Da vidite celoto in ne zgolj nekega dela. Na ta način lahko lažje ugotovite, kaj je potrebno spremeniti, da boste imeli (še) boljše rezultate.

Pa tudi, kaj vse se je potrebno še naučiti, da boste dejavnost lažje opravljali. Na primer, kako se dejavnost/izdelek promovira na omrežju Facebook.

V naslednji objavi vam bom še podrobneje razložil, zakaj je potrebno za uspešno vodenje podjetja izdelati poslovni načrt.

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

 

Se želiš pridružiti največji družini motivirancev v Sloveniji?