Nina Knez, vodja turistične agencije Kareta
Nina Knez, vodja turistične agencije Kareta

Kdo je Nina Knez?

Nina Knez vodi družinsko turistično agencijo Kareta, ki se osredotoča na vodenje turističnih ogledov po Koroškem. Pravi, da zanjo meje ne obstajajo, kar se odraža tudi pri njenem delu, saj jo pot pogosto ponese tudi onkraj gore Pece, na del Koroške, ki vse od plebiscita leta 1920 spada pod Avstrijo.

Nino pri njenem delu žene strast, predvsem pa nedolžno iskreno občudovanje pokrajine, v katero se, kot najstnica, vsakič znova zaljubi. Z njo smo spregovorili o vodenju podjetja, razvoju in prihodnosti turizma na Koroškem in turizmu nasploh. Vabljeni k branju.

Uvod

Kdo je Nina Knez v prostem času in poslovno? Kaj jo navdušuje, ob čem jo spreleti srh, kaj ji požene kri po žilah?

Nina Knez: Sem malo čudna. Tako vedno povem. V prostem času kolesarim, delam jogo, plešem zumbo in moderni ples ter meditiram. Včasih sem še brala knjige, a je zanje vedno manj časa. Poslovno sem zelo zagnana, včasih kakšno pripombo jemljem malce preveč osebno in sem tudi užaljena, če kdo žali mojega otroka – turistično agencijo.

Si ženska v pretežno moškem poslovnem svetu. Kakšne prednosti in slabosti ti prinaša ta vloga?

Nina Knez: Niti ne opazim, da bi imela kakšno posebno vlogo v tem svetu. Pač enostavno delam in delam dobro. Tako da mislim, da me tako ženske kot moški za to spoštujejo. Včasih celo raje delam z moškimi kot ženskami, saj imajo, vsaj pri poslu, bolj jasna pričakovanja.

Kako se je umetnostna zgodovinarka znašla na mestu direktorice turistične agencije in celo vodičke. Ti tvoja izobrazba pri tem kako pomaga?

Nina Knez: Že za časa študija sem vedela, da delo na področju umetnostne zgodovine ne bo možno in da je tudi zelo dolgočasno. Tako sem se kar hitro usmerila v turizem, ki me je vedno zanimal. Naredila sem GZS licenco za vodnico in potem smo z družino odprli turistično agencijo, da sem se lahko zaposlila. Znanje iz umetnostne zgodovine mi zagotovo pomaga, tako pri vodenjih, kot tudi drugače.

Turistična agencija Kareta

So bili začetki težavni? Kako ti je uspelo vzpostaviti agencijo, da deluje na nivoju, na katerem je sedaj? Kako si pridobila svoje prve stranke in si zagotovila svoj tržni delež navkljub relativno močni konkurenci kot so podjetja Relax Turizem, Kompas, Koratur… Kaj je tvoja konkurenčna prednost?

Nina Knez: Moja oz. naša konkurenčna prednost je, da smo fleksibilni, kar ravno te velike agencije niso. Ker smo majhen kolektiv, si lahko privoščimo stvari, ki si jih veliki ne morejo. Odločitve se hitreje sklenejo in tako smo tudi zelo ažurni. Ravno tako pa smo osebni. Vedno raje  svetujemo kot da po vsej sili prodamo. Vedno se zavzamemo za stranko in ji poskušamo dati najvišje dobro.

So pa bili začetki težki. Ogromno sta mi pomagala starša, saj sta že imela vzpostavljeno bazo kupcev.

Kako izgleda tvoj tipičen delovnik?

Nina Knez: Okrog devetih pridem v službo, kjer Timi in Helena že pridno iščeta trenutno najbolj ugodne počitnice na trgu in sestavljata programe za skupine. Potem imam kakšen sestanek ali dva, veliko se vozim z avtom sem in tja po Sloveniji. Okrog dveh grem na malico, ki ji mogoče sledi še kratek sestanek z računovodkinjo in lastnico podjetja (mojo mamo). Popoldan poskušam narediti vse, kar do tedaj nisem, kar je misija nemogoče in tako navadno ostanem v agenciji do večernih ur.

nina knez_od ideje do keša
Nina na enem izmed dogodkov Od ideje do keša.

Kaj lahko poveš o svojih zaposlenih? Je v današnjih časih težko ustvariti dober tim? Kaj je potrebno, da neka ekipa dobro funkcionira? Kako pomembna je motivacija zaposlenih, zlasti ko ne gre vse po načrtih?

Nina Knez: Motivacija je zelo pomembna. Nekaj časa sem delala tudi turistično animacijo in vem, da so ljudje sposobni veliko več, kot si pripišejo. Samo motivirati jih je treba in mislim, da jaz to s humorjem, prekinitvijo rutine in majhnimi nagradami v smislu študijskih izletov in podobno, dobro počnem. Dandanes je zelo težko najti dober kader, ampak sama sem imela izredno srečo, da sem najprej našla Heleno in potem Timija. Res pa je, da smo vedno imeli dobre zaposlene.

Motivacija je zelo pomembna. Nekaj časa sem delala tudi turistično animacijo in vem, da so ljudje sposobni veliko več, kot si pripišejo.

 

Odklikaj spodaj na 2. stran intervjuja…

 

1
2
3
Deli
Prejšnji članekDebelost je faktor tveganja za razvoj osteoartritisa
Naslednji članekČe te ni na Facebooku in Instagramu, ne obstajaš!
Nejc Krumpačnik
Nejc je strokovnjak, predavatelj in svetovalec iz področij digitalnega marketinga. Podjetjem in posameznikom pomaga, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več. Je ustanovitelj blagovne znamke Motiviran.si in član ekipe KHD - Katzengruber Human Development.