Kako izgleda tvoj tipičen jedilnik na dan, ko imaš trening in, kadar imaš “off day”? Nam lahko zaupaš kakšno super živilo, ki jo ljudje pogosto zanemarjamo?

Nejc Pongrac: Moj jedilnik na dan, kadar treniram, ima 6 obrokov in sicer 3 glavne ter 3 dopolnilne manjše obroke. Glavni obroki vsebujejo povečan vnos beljakovin.

Enkrat na teden pade tudi  tako imenovani ˝off day˝, kjer se požvižgam na vnos kalorij in uživam vse, kar si zaželim.

Super živil je malo morje. Naštel bi jih le nekaj in sicer: kokosovo maslo, ovseni kosmiči, ˝žitarica˝ kvinoja, avokado, sveže ribe in limona.

Bolj specifično vprašanje. Kakšen pristop k treningu in prehrani priporočaš za mišično hipertrofijo in kako samo za povečanje moči. Kaj je zate bolj pomembno?

Nejc Pongrac: Povečanje mišične mase lahko spodbudimo z drop seti in super-serijami. Primarni cilj je mišice čim bolj izčrpati. Lahko rečemo tudi tako, da se proporcionalno z manjšim številom ponovitev povečuje obremenitev oz. teža. Moč lahko povečamo na način, ki ga bom predstavil na enostavnem primeru.

Izvedemo 5 serij z manjšim številom ponovitev (npr. 3)  in z zelo veliko obremenitvijo (90-95 % maksimalne obremenitve). Na ta način zelo močno vplivamo na živčno-mišični sistem. Ne moremo pa tako posebej ločiti mišične hipertrofije in moči, saj gresta z roko v roki. Zame osebno je primerna predvsem prava mera enega in drugega (izvajam oba načina treninga).

Ali treniraš sam ali v družbi? Kaj priporočaš atletom, ki na svoji športni poti ne najdejo trening partnerjev. Ali je mogoče doseči nadpovprečne rezultate tudi popolnoma brez podpore?

Nejc Pongrac: V preteklosti sem 70 % svojega časa treniral samostojno, sedaj pa polovico časa treniram v družbi. Mislim, da me trening v družbi zelo motivira in zaradi tega tudi dam več od sebe. Samostojni atleti pa nimajo kaj za skrbeti, saj se vsa motivacija odvija v njihovih glavah. Če je cilj dovolj močan in je zagon dovolj velik, bodo rezultati zagotovo odlični. Vsekakor pa je priporočljivo, da se bodoči atleti najprej obrnejo na osebne trenerje, saj bodo na ta način hitreje napredovali zaradi:

  • objektive analize in pristopa vešče osebe,

  • pravilne izvedbe vaj in osvojitve tehnike,

  • pravilne izbire mikro in makro hranil,

  • strokovnega vodenja in predajanja znanja in še bi lahko naštevali …

Zadnja runda

Imaš kakšne posebne izzive in cilje za prihodnost?

Nejc Pongrac: Predvsem biti vpet v šport, se še bolj poglobiti v znanje na področju nutricionistike in biti dejaven na fitnes področju. Eden izmed mojih ciljev je pa tudi uspešno magistrirati na Fakulteti za management v Kopru.

Priporočaj mi knjigo, ki bi jo moral prebrati vsak, ki želi vstopiti v svet športa?

Nejc Pongrac: Za vse tiste, ki jih zanimata prehrana in vrhunski šport priporočam knjigo Severina Lipovška: Moč prehrane v športu.

 Od kod najbolj črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?

Nejc Pongrac: Navdih črpam od svojega očeta, ki je invalid (ima hemofilijo – motnja strjevanja krvi in krvavitve v sklepih) in se uspešno že 20 let udejstvuje na športnem področju – kolesarstvo. Leta 2012 je bil tudi na paraolimpijskih igrah v kolesarstvu. Če pa potrebujem trenutni navdih, pa pogledam samo kakšen motivacijski filmček (ogromno jih je) in sem takoj motiviran. V preteklosti sem dosti spremljal Adama Raw-a (češkega uličnega gimnastičarja), danes pa predvsem spremljam druge fitnes trenerje.

Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega? Morda še zaključna misel?

Nejc Pongrac: Da, moj motivacijski citat gre nekako takole:

Naj je še tako težko, se spomni, da vse to delaš, da boš dosegel svoj cilj – biti na vrhu.

Če mi je pa res težko, se pa spomnim, s kakšnimi težavami vse imajo ljudje opravka, pa še vseeno uspešno tekmujejo in trenirajo. V primeru, da imate veliko fizične aktivnosti, ne zanemarjajte regeneracije in počitka! Ko si še rosno mlad, je regeneracija hitra in kvantiteta treningov še gre, čez čas pa zaradi vseh obveznosti in tudi let, veliko manj – pa še tveganje za poškodbo je dosti večje. Trenirajte z glavo in predvsem pametno. Lep pozdrav.

Gašper: Nejc, hvala za tvojo izčrpno razlago v obliki intervjuja. Želim ti vso srečo v življenju in obilo športnih ter poslovnih uspehov. Upam, da kdaj narediva skupaj trening na prostem v obliki teka in treninga z lastno težo.

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

1
2
3
Deli
Prejšnji članek8 načinov za povečanje samozavesti na delovnem mestu
Naslednji članek7 stopenj Alzheimerjeve bolezni
Gašper se ne boji življenja in dogodivščin. Že od nekdaj se ukvarja z glasbo, tehniko in športom. V življenju si postavlja nove izzive, o katerih pa tudi rad filozofira. Lahko rečemo, da ga zanima čisto vse, še posebej pa lepote narave. Kot večni romantik pravi, da ga lahko iz tira vržejo samo simpatične punce.