Diplomirala si na ekonomski fakulteti v Ljubljani. Kje si pridobila vsa potrebna znanja, licence in certifikate za opravljanje dela coachinga?

Andreja Anžur Černič: Diplomirala sem iz mednarodnih ekonomskih odnosov in sem si takrat predstavljala, da bom delala v zunanji trgovini, kasneje pa, da bom predsednica uprave kakšnega večjega podjetja. Življenje nikoli ne poteka tako, kot bi si ga človek zamislil in se je treba prilagajati izzivom, ki nam pridejo naproti. Iskreno lahko rečem, da sem ponosna, da sem te izzive znala prepoznati in sem hitro sledila svojemu srcu in navdušenju, zato nikjer nisem obtičala prav dolgo, saj cona udobja zame enostavno ni zanimiva.

Življenje nikoli ne poteka tako, kot bi si ga človek zamislil in se je treba prilagajati izzivom, ki nam pridejo naproti.

Vse, kar sem počela sem počela s strastjo, ko izziva ni bilo več, sem poiskala novega. Za coaching sem se navdušila, ko sem pri svojem delodajalcu dobila že leta 2002 švedskega coacha. Takrat sem se s tem poklicem prvič srečala, sebi pa sem postavljala vprašanja, kakšen bo moj karierni razvoj in ali bom enako uspešno, kot sem krmarila prvi del poklicne poti, lahko enako motivirano peljala tudi drugi del?

Ključni izzivi, ki sem si jih postavila so bili: da bo »moja cena« s starostjo rasla, da se bom naučila kaj novega in se razvijala in, da bom lahko uporabila vse znanje in izkušnje iz svojega prvega poslovnega obdobja. Za coaching sem opravila program AOEC (Academy of executive coaching) iz Londona, ki je certificiran in licenciran s strani največjih coahing zvez in temelji na izkustvenem učenju. Že po prvem modulu je treba poprijeti za delo s strankami in si poiskati kliente. Vse to pa je le začetek, saj si orodja za delo razvijaš sam.

Pomembno je, da skozi program dobro spoznaš sebe, identificiraš svoj model dela in na njem gradiš svoj stil. Kasneje sem model dopolnila z usposabljanjem iz transakcijske analize pri dr. Zoranu Milivojeviču, danes pa dodajam elemente ekspresivne umetnostne terapije in jungovskega coachinga, ki ga povzemam po programu dr. Avi Goren Bara (Clinical expressive arts and therapy in Jungian coaching), ki ju je moč obiskovati tudi v Sloveniji.

V podjetju ISSA si pri coachingu pomagate s tehnikami, kot sta transakcijska analiza in delo s podzavestjo. Kaj točno so te metode in kako izgledajo v praksi? Kako delujeta tehniki PSYCH-K in VAC (visual+auditory+kinestetic)?

Andreja Anžur Černič: To je zelo kompleksno vprašanje in veliko različnih tehnik uporabljam pri svojem delu. Naj razložim po domače, če pride na dom serviser ima v kombiju čim širši nabor orodij, saj ne ve natančno, na kakšen problem bo pri vas naletel. Nekaterih orodij morda ne bo pogosto uporabljal ampak ima jih, če jih potrebuje. Tehnike dela so moja »orodjarna«.

Več, kot jih je, lažje prilagajam svoj način dela potrebam klienta in njegovi osebnosti in okolju, v katerem deluje. Psych-K je metoda za delo s podzavestjo in nam pomaga pri spreminjanju omejujočih prepričanj, ki so lahko ključna zavora v našem življenju. VAC pa pomeni, da je pri človeku pomembno, kako se odziva na prevladujoč način.

andreja-anžur-černič-transakcijska-analiza
Andreja pravi, da se bo z veseljem učila do konca življenja.

Pri vizualnih ljudeh je lahko vizualizacija zelo dobro orodje za delo, ki pri kinestetih sploh ne bo imela primerljivega učinka. Transakcijska analiza je odlična podlaga za vodenje in komunikacijo, saj na strukturiran in logičen način razlaga naše vedenje in delovanje, zato je v poslovnem svetu veliko bolj primerna kot druge oblike, ki vključujejo več čustvovanja. Vse metode imajo svoje prednosti in slabosti in pomembno je, da uporabiš pravo ob pravem času s spravim človekom in to je umetnost.

Vse metode imajo svoje prednosti in slabosti in pomembno je, da uporabiš pravo ob pravem času s spravim človekom in to je umetnost.

V zadnjem času veliko uporabljam tudi izrazno umetnost, ki pospeši postopek spreminjanja in je veliko bolj učinkovita kot kognitivne tehnike takrat, ko s klientom že imaš vzpostavljeno zaupanje. Z uporabo teh tehnik namreč veliko hitreje pridemo do cilja, pomembno pa je spoštovanje in zaupanje med klientom in coachem, ki tudi ne pride samo od sebe, ampak ga je treba ustvariti. Strokovno temu rečemo dober »rapport«.

Motivacija v podjetništvu

Lahko se pohvališ z odmevnimi referencami, kot so podjetja Simobil d.d., Delo d.d., Časnik Finance, Energoplan skupina, Bisnode d.o.o., OMG in številnimi drugimi. Koliko izkušenj in novih znanj ti je sodelovanje s tako pomembnimi podjetji prineslo? Kako se razlikuje delo s temi podjetji od dela z majhnimi in srednjimi podjetji?

Andreja Anžur Černič: Začela sem z velikimi, ker je bilo tako najbolj enostavno in sem jih iz svoje prejšnje poslovne poti dobro poznala. Z vidika zaslužka sem v prvem letu zaslužila največ, čeprav sem, resnici na ljubo, imela najmanj znanja in izkušenj pri novem delu, ampak le dobro ime. Pri prehodu mi je bil zaslužek zelo pomemben, zato sem kliente izbirala (ali morda raje oni mene) po ugledu, plačilni zmožnosti, dobri organizaciji.

V tem času so le ugledna podjetja že razumela vlogo coachinga in razlikovanje tega procesa od mentorstva ali svetovanja, čeprav je bil pri posameznikih, ki so ga bili deležni, odpor še velik.

andreja-anzur-cernic-reference
Andreja se lahko pohvali s številnimi referencami. Delala je s pomembnimi slovenskimi podjetji.

V vmesnem času sem načrtno zamenjala strukturo svojih klientov, saj sem pri sebi opazila, da je moje zadovoljstvo vezano na dosežene premike in spremembe in ne toliko na zaslužek. Premike in vplive pa veliko lažje opazimo v manjših kolektivih, ki so deležni manj izobraževanj in so zato zelo motivirani, zaradi manjšega sistema pa lahko spremembe tudi hitreje uvajajo.

V obdobju, ko si delala za časnik Delo, si predavala na temo nagrajevanja in motiviranja prodajnih timov na marketinški konferenci ter prodajnih fokusih. Meniš, da je v današnjih časih težko ustvariti dober, zaupanja vreden tim? Kaj je potrebno, da neka ekipa dobro funkcionira? Kako pomembna je motivacija zaposlenih, zlasti ko ne gre vse po načrtih?

Andreja Anžur Černič: O tem bi lahko napisala cel članek. Najbolj napačno je mišljenje, da motivacija prihaja od zunaj. Ne, motivacija prihaja od znotraj. Dober vodja ve, kako ljudi povezati in kako aktivirati notranjo motivacijo. Meni je to kar po naravni poti dobro uspevalo in šele zdaj lahko posameznim prijemom ali modelom dam tudi strokovno ime, prej sem to počela bolj ali manj intuitivno.

Dober vodja ve, kako ljudi povezati in kako aktivirati notranjo motivacijo.

Ključno je spoštovanje in zaupanje med člani ter zavedanje, da je različnost prednost. Če imamo dobro zavedanje sebe in dober občutek lastne vrednosti, potem bomo s sodelavci z lahkoto sodelovali na enakopraven način in se med seboj dopolnjevali. Seveda je to v idealnih razmerah. Realnost je takšna, da si prizadevamo, kako kar najbolje premagovati izzive in konflikte na tej poti.

Ali meniš, da slovenska podjetja na splošno dajejo premalo poudarka na zadovoljstvo delavcev? Si morda upaš izpostaviti podjetje, ki je zgled uspešnosti po tvojih merilih?

Andreja Anžur Černič: Menim, da vedno več podjetij ve, da dodano vrednost ustvarjamo ljudje in si zato prizadevajo za dobrobit zaposlenih. Ne bi rada delala krivice podjetjem, ki jih nisem spoznala dovolj dobro, lahko pa povem, da se tega močno zavedajo v Steklarni Hrastnik, Domelu, Simobilu ( A1), Danfossu, Studiu moderna, Uniji, GSK in številnih manjših podjetjih, ki  svoj uspeh gradijo na ljudeh.

 

Odklikaj spodaj na 3. stran intervjuja…

 

1
2
3
Deli
Prejšnji članekZanetite strast v dolgotrajnem razmerju
Naslednji članekLunchbox je prihodnost prehranjevanja v službi
Nejc Krumpačnik
Sem magister inženir medijskih komunikacij, certificiran Transolution Business Practitioner in Top Selling Professional (pri Katzengruber Human Development Group). Podjetjem in posameznikom pomagam, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več.