Andreja Anžur Černič, ISAA: “Mladim ne manjka znanja, pač pa samozaupanja in drznosti stopiti iz cone udobja, kar podjetništvo zagotovo je.”

Andreja Anžur Černič
Andreja Anžur Černič

Kdo je Andreja Anžur Černič?

Andrejo sem pred dobrim letom dni spoznal preko prijatelja, ki z njo poslovno sodeluje. Večkrat mi je pripovedoval o njenih uspehih in poslovnih sposobnostih in tako sem jo nekega dne zaprosil, če se lahko sestaneva. Nenazadnje me je področje coachinga že dlje časa zanimalo in Andreja Anžur Černič se je zdela kot nalašč za to, da poteši mojo radovednost.

Ker sem se ravno takrat nahajal na zahtevnem razpotju – ali vztrajati v redni službi v korporaciji (z določenimi prednostmi, a vendar tudi slabostmi), ali pa se podati na drugačno, morda samostojno pot, lahko danes rečem, da je tudi ona prispevala svoj kamenček v mozaik spletnega portala Motiviran.si, ki se je takrat šele rojeval v moji glavi.

Ne, ni me motivirala in mi pihala na dušo, da imam dobro idejo in da se bo vse dobro izšlo. Ravno nasprotno, v mojih očeh in vznesenem govorjenju je prepoznala konja, ki ga je bilo potrebno obrzdati. Bila je racionalna in zelo stvarna. Tako rekoč me je postavila na realna tla, mi povedala, na kateri stopnji življenjskega cikla podjetja se nahajam in katere nevarnosti prežijo name. Nikakor pa mi ni vzela volje. V meni je namreč prepoznala tudi kvalitete in mi zaupala, na katere prednosti se naj osredotočim. Iskala sva rešitve in pomagala mi je stopiti korak nazaj in pogledati izven okvirjev. To pa je naloga vsakega dobrega coacha, kajne? Da vrže kost, pikne tja, kjer boli, a vendar tudi spodbuja, ko je to potrebno. 

Uvod

Kdo je Andreja Anžur Černič v prostem času in poslovno? Kaj jo navdušuje, ob čem jo spreleti srh, kaj ji požene kri po žilah?

Andreja Anžur Černič: Hm prva stvar, ki mi pride na misel je buldožer, plug, človek, ki orje ledino. Sama zase rečem, da sem človek, ki mora premikati skale in videti rezultate svojega dela. To velja zame poslovno in zasebno. Zelo iskreno lahko rečem, da verjamem, da »SE VSE DA, ČE JE LE ŽELJA DOVOLJ MOČNA IN NE ODNEHAMO PREHITRO!« Temu sem zvesta vse svoje življenje in sem na to ponosna.

Predstavi nam blagovno znamko ISAA. Kako uspešno je tvoje podjetje? Kako je videti tvoj tipičen delovnik?

Andreja Anžur Černič: Blagovna znamka ISAA je izpeljana kot moja osebna blagovna znamka in je kratica za Intelektualne storitve Andreja Anžur. Ko sem namreč to storitev postavljala, sem gradila na svoji osebnosti in svojem modelu dela, zato se je kratica, ki izvira iz mojega imena in priimka zdela kot naročena. Menim, da je uspeh relativen pojem. Moje podjetje je uspešno zame in moje vrednote. Počnem to, kar me navdihuje, se zraven ves čas učim in razvijam in zaslužim toliko, kot potrebujem za udobno, ne pa luksuzno življenje.

Pomembno mi je, da se ne odpovem stvarem, ki so mi pomembne in temu sledim. Nekoč mi je nov avto pomenil veliko, danes mi pomeni le frustracijo ob zamenjavi. Moj delovnik je dolg, pester in večkrat dnevno moram zamenjati fokus, saj poleg svojega dela opravljam še druge prostovoljne in družbeno odgovorne aktivnosti. V tem kontekstu sem bila predsednica Mestne zveze prijateljev mladine v Ljubljani in sem danes direktorica Zavoda MEPI, ki mlade med 14. in 24. letom opremlja za življenje.

Nekoč mi je nov avto pomenil veliko, danes mi pomeni le frustracijo ob zamenjavi.

Nenazadnje sem pred 10. leti zamenjala poklic in stopila na novo poklicno pot že v zrelih letih. Koliko se jih lahko pohvali s takšno potezo po 40. letu? Sama svoje kliente spodbujam k temu, saj verjamem, da se velikokrat slabo počutimo v »svojih kletkah« in menimo, da nimamo izbire in se raje pritožujemo. Verjamem, da so te kletke zaklenjene od znotraj in ključe od vrat sami držimo v rokah.

Začetki podjetništva

So bili začetki težavni? Kako ti je uspelo vzpostaviti podjetje, da deluje na nivoju, na katerem je sedaj? Kako si pridobila svoje prve stranke in si zagotovila svoj tržni delež? Kaj je tvoja konkurenčna prednost?

Andreja Anžur Černič: Podjetje v zelo drugačni obliki je obstajalo že leta 1990. V tem času se je večkrat preoblikovalo, zamenjalo številne dejavnosti, nenazadnje živimo v drug državi in delujemo v drugačnem sistemu. Vsak začetek je težak in kot pravimo  »There is no change without suffering« ampak » Vse stvari, ki so nekaj vredne, so bile narejene korak za korakom in z veliko truda«. Tudi v podjetništvu je tako. Meni je pri strankah pomagala predvsem moja poklicna pot v gospodarstvu in zelo široka mreža poznanstev, ki sem jo spletla takrat.

Moja konkurenčna prednost je, da imam zelo širok nabor znanja in zelo različne izkušnje (kombinacija ekonomije in psihologije). Sem strukturirana in asertivna z veliko praktičnimi izkušnjami, zato mi lažje zaupajo tudi moški, saj ne ogrožam njihovega ega, lahko pa se vživim v zelo konkretne situacije v katerih se nahajajo. Morda najpomembneje pa je, da me ni strah in, da vse kar sem v življenju počela, delam s srcem in verjamem v to, kar delam.

Sem strukturirana in asertivna z veliko praktičnimi izkušnjami, zato mi lažje zaupajo tudi moški, saj ne ogrožam njihovega ega.

Coaching

Kdo so tvoje stranke in kakšno je zanimanje Slovencev za coaching? So pripravljeni plačati?

Andreja Anžur Černič: V 10 letih odkar se s tem ukvarjam, se je trg spremenil in zavedanje raste. Kot ciljno orientirana oseba želim tudi pri svojih klientih videti rezultate in učinke svojega dela in njihov uspeh – to je moja največja nagrada. Želim si motiviranih klientov, ki jih ni strah in si želijo spremembe in verjamejo v svoj potencial. Iz tega vidika se je moj nabor strank kar precej spremenil.

Če sem na začetku delala z velikimi in uglednimi podjetji, so danes moje najljubše stranke podjetniki, manjša in srednja podjetja, ki si želijo rasti in uvajanja sprememb. Tu imam občutek, da je moj učinek večji in viden že na kratek rok in to me navdihuje in motivira.

Pri delu uporabljam posebno klavzulo »Garancija za pravo ceno« in ljudem, ki jim po dveh srečanjih ne dam občutka, da so na pravi poti pri doseganju ciljev, teh srečanj ni potrebno plačati. To je model, da si upajo poskusiti tudi, če ne vedo natančno, kaj naj pričakujejo. Potem si na podlagi svojega vtisa oblikujejo oceno, ali je vredno denarja, ki ga v to vložijo. Zame tveganje ni veliko, odpade pa veliko ugibanj in strahu o tem ali je coaching prava metoda zame?

 

Odklikaj spodaj na 2. stran intervjuja…