Nekoč si nekje zapisal: “Ljudje v večini primerov, ko imajo na izbiro trač ali resno čtivo, izberejo trač. Tako pač je, zakonov vesolja ni pametno poizkušati spreminjati.” Kot medijski komunikolog ti moram na žalost prikimati. Kako kot medij z resnimi vsebinami vendarle uspeti? Ali je to strel v koleno in rinjenje z glavo skozi zid?
Aleš Lisac: Resne vsebine bodo imele vedno manj bralcev, gledalcev. Tudi butična gostilnica je lahko dobičkonosna. Tudi resen medij je lahko dobičkonosen, seveda pa se je potrebno »igrati« s poslovnim modelom in poiskati način, ki deluje.
Družabna igra FirmaKids
Lotili ste se tudi nečesa posebnega – razvoja podjetniške družabne igre za otroke FirmaKids, zanjo pa razvijate še aplikacijo za pametne telefone. Kako to, da ste se odločili za ta projekt? O čem je pravzaprav govora?
Aleš Lisac: Moje podjetje od ustanovitve izobražuje. Izdajamo knjige, organiziramo seminarje in delavnice, svetujemo. Pomagamo v glavnem podjetnikom. Ugotovil pa sem, da vse premalo ljudi sploh razume, kako podjetja delujejo. Naše poslanstvo z igro FirmaKids je ljudi seznaniti s tem, kako podjetja delujejo, kakšne odločitve sprejemajo lastniki in direktorji, od česa je odvisno, ali bo podjetje uspešno ali ne. Tega znanja otroci v šolah večinoma ne dobijo.
Razumeti podjetje bi moral vsak, od podjetnikov, do zaposlenih, do upokojencev in zaposlenih v javnem sektorju. Če bi vsi razumeli, bi delali manj napak, sprejemali bi boljše odločitve. Seveda pa smo se odločili za projekt, ker verjamemo (in imamo že nekaj dokazov v obliki prodanih izdelkov), da trg za takšno igro in aplikacijo obstaja. Naše sanje so, da naredimo podjetniški monopoli, igro, ki jo bodo poznali in igrali po vsem svetu. In seveda želimo s tem tudi zaslužiti – ker zaslužek je vseeno cilj vsakega podjetja.
Seminarji
Prepričan sem, da marsikatero inovativno idejo dobiš tudi na seminarjih, ki jih obiskuješ povsod po svetu. Kje si bil nazadnje in kam greš naslednjič? Bi rekel, da so seminarji pomembni zaradi izobraževanja, ali gre tu v prvi vrsti predvsem za mreženje?
Aleš Lisac: Jaz na seminarje v glavnem hodim po vsebino. Mreženje se tudi dogaja, ampak to ni moj primarni cilj. Jaz iščem znanje, vsebine. Seveda pa sem osebno spoznal večino dobrih predavateljev, katerih predavanja sem obiskal.
Moj zadnji tuji seminar je bil seminar, na katerem sta predavala Drayton Bird in Trevor Toecracker Crook. Seminar je bil junija v Bristolu. Naslednja večja konferenca, ki jo bom obiskal, pa bo Marketinška Superkonfereca, ki bo aprila v Orlandu (organizacija skupine GKIC).
Zadnja runda
Kdaj te je kdo nazadnje vrgel na finto? Saj veš, s kakšnim norim popustom ali privlačno napisanim prodajnim pismom?
Aleš Lisac: Ha, pred kratkim sem kupil izobraževalni program, pričakoval sem fizičen produkt (knjige, CD-ji, DVD-ji …), ker pa nisem dobro prebral drobnega tiska, sem dobil samo kup linkov in povezav … Bi moral vedeti, da je bilo predobro in prepoceni, da bi bilo v fizični obliki …
In še eno razočaranje, za sicer ne predrag izdelek. Kupoval sem povoskano slamo za prižiganje ognja v kaminu. Vzel sem embalažo, ki pa je bila samo zelo, zelo podobna mojemu priljubljenemu izdelku. In sem dobil slabo gorljive kocke … Nisem dobro pogledal, dobili so me na podobnost embalaže s premijskim produktom.
Od kod črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?
Aleš Lisac: Veliko berem, radoveden sem. Berem »vse živo«, od šahovskih in poker knjig, do revij tipa Misteriji. Človek mora brati tudi literaturo s področij, ki ga ne zanimajo. Vsaj občasno. Z idejami in navdihom je tako, da iz prazne glave ne bo nobenega navdiha in motivacije.
Priporočaj mi nekaj knjig, ki bi jo moral prebrati vsak, ki želi voditi svoje podjetje in izboljšati svoje prodajne in marketinške sposobnosti?
Aleš Lisac: A poleg tistih, ki smo jih izdali v naši založbi? Ha ha ha.
Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega? Morda še zaključna misel?
Aleš Lisac: Investiraj vase, razen če misliš, da si slaba naložba.
Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂