Trening uma
Trening uma

Ljudje uporabljamo manj kot 1 % velikanske sposobnosti uma. Znanstveniki so ocenili, da jo je Einstein uporabljal le 10 %. Vendar pa lahko skozi enostaven trening uma prebudimo spečega velikana znotraj naše glave.

Trening uma

Vaš potencial je resnično brez omejitev. Pravkar imate dostop do najmočnejšega računalnika na svetu – vaše podzavesti – ki nadzira vsako področje vašega življenja, 24/7. Nadzira vaše zdravje, odnose, poslovni uspeh, športne rezultate…vse. Potrpežljivo čaka na vaša navodila in je v pripravljenosti, da vam pomaga doseči cilje na katerem koli področju življenja.

Ena izmed najpomembnejših stvari v življenju je, da obdržimo delovanje našega uma na visokem nivoju – proaktivnega in zdravega – saj ga nenehno uporabljamo. Podajamo nekaj nekaj zabavnih in preprostih načinov, kako obdržati dobro natreniran um.

1. Dnevno rešujte Sudoku

Klasični Sudoku je postal stalnica v razvedrilnih sekcijah časopisov zadnjega desetletja. Bralci se namučijo z reševanjem numerične sestavljanke. Cilj igre je, da izpolnite 9 x 9 polje, pri tem pa upoštevate, da se vsaka cifra pojavi zolj enkrat v vsaki horizontalni in vertikalni liniji ter v manjših poljih, ki sestavljajo glavno. Sudoku ne bo poskrbel zgolj za to, da bo vaš um aktiven, temveč bo izboljšal tudi vaše sposobnosti reševanja problemov.

2. Poskusite s pisanjem namesto s tipkanjem

Z napredkom tehnologije se je drastično zmanjšalo tudi število ljudi, ki vsakodnevno pišejo na staromoden način – saj veste, s pisalom na list papirja. Vendar pa uporaba pisala in papirja povečuje učinkovitost učenja, saj sproža RAS (ang. reticular activating system) v vaših možganih – to je sposobnost možganov za selektivno pozornost. Zaradi njega se boste na trenutno opravilo zmožni osredotočiti bolj, medtem ko boste postali gluhi za moteče zvoke iz okolice.

3. Vadite in gibajte se

Čeprav ste morda mnenja, da redno telovadite, pa morda ne izvajate pravilnih vaj, da bi pomagali tako umu kot telesu. Dovolj je že, da zjutraj 15 minut namenite denimo ti. Mueller vadbi. Ta predstavlja trening uma v kombinaciji s treningom telesa. Omogoča vam, da boste ostali mentalno in fizično aktivni.

4. Igrajte karte

Morda je eden izmed najboljših načinov, kako trenirati um, igranje kart. Podobno kot pri športu se tudi kartanje zanaša na strategijo in sposobnost reševanja problemov in postavljanja problemov. Spletnih strani, ki ponujajo takšne in drugačne strateške igre, je ogromno, in ne dvomimo v to, da ne bi našli takšne, ki bo zadržala vašo pozornost. Tako boste izboljšali vaše sposobnosti reševanja problemov, pa tudi spomin. Igranje pokra in podobnih iger (vas je babica naučila šnops?:) lahko pomaga pri štetju in ugotavljanju, kako dobre karte imate. Obstajajo še številne druge igre, ki jih lahko igrate sami – še vedno zelo priljubljeni sta pasjansa in minolovec.

5. Glejte manj televizije

Ameriška študija iz leta 2010 je ugotovila, da so ljudje, ki dnevno gledajo več kot 4 ure televizije ali internetnih prenosov (video vsebin), dosegli najnižje rezultate, ko gre za mentalne sposobnosti. Razlog se skriva v tem, da televizija možgane prezapolni z brzostrelnimi stimulusi in na tak način zmanjšuje gledalčev spomin.

 

Vir: Sport Psychology Today

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Deli
Prejšnji članekKakšna naj bo prehrana za tekača?
Naslednji članekVadba hoje za hujšanje in preprečevanje bolezni
Nejc Krumpačnik
Nejc je glavni urednik in soustanovitelj medijskega portala Motiviran.si. Kot magister medijskih komunikacij ljubezen do medijskega ustvarjanja združuje z znanji s področja prodaje in digitalnega marketinga. Prepričan je, da nobene sanje niso dovolj velike, da si jih ne bi drznili sanjati.