Robert Rolih, podjetnik: “Ogromno denarja, ki bi moral ostati pri strankah, se pretaka v žepe finančne industrije.”

Finance

Zaradi naivnega zaupanja finančnim svetovalcem si izgubil okoli 400.000 dolarjev. Kako si se soočil s to izgubo? Kaj si se iz te izkušnje naučil?

Robert Rolih: To je bilo temno obdobje mojega življenja. Bil sem pobit, izgubil sem motivacijo za delo, bilo je precej neprespanih noči. Imel pa sem to srečo, da mi je takrat Brian Tracy na večerji po njegovem seminarju, ki smo ga organizirali v Sloveniji, rekel nekaj, kar mi je spremenilo življenje: »Robert, ni pomembno koliko zaslužiš. Pomembno je, ali znaš delati z denarjem in ga investirati«. In takrat sem naredil odločitev, da postanem eden od najbolj finančno pismenih ljudi na svetu.

Zato sem naslednja leta življenja posvetil pridobivanju znanj na področju financ in vlaganja denarja. V tem času sem spoznal ozadje delovanja finančne industrije, ki me je šokiralo. Zato v svoji knjigi pravim, da je igra investiranja prirejena in da stranke v tej igri avtomatično izgubljajo. Tako se ogromno denarja, ki bi moral ostati pri strankah in jim zagotavljati lepo finančno prihodnost, pretaka v žepe finančne industrije.

Igra investiranja je prirejena in stranke v tej igri avtomatično izgubljajo. Tako se ogromno denarja, ki bi moral ostati pri strankah in jim zagotavljati lepo finančno prihodnost, pretaka v žepe finančne industrije.

Po tej “prevari” si v svoje finančno izobraževanje vložil več kot 100.000 dolarjev. Bi nam morda zaupal, kam točno oz. kako je to izgledalo? Za marsikoga je to nepredstavljiva številka za vložek v osebno rast. Je bila to ključna odločitev, ki ti je zagotovila finančno neodvisnost?

Robert Rolih: To je pomenilo, da sem prebral več kot 300 knjig na področju osebnih financ in investiranja, ter obiskal praktično vse pomembne seminarje in tečaje na tem področju. Predvsem v Londonu, ki je finančni center sveta. Imel sem pa srečo, da sem imel v ozadju še vedno uspešno podjetje, ki mi je nudilo finance za to, da sem se lahko izobraževal na takšnem nivoju.

In danes je moje poslanstvo, da znanja, ki sem jih pridobil, nudim ljudem v strnjeni in enostavni obliki, ki jo lahko vsakdo razume.

Si avtor najbolje prodajane knjige “The million dollar decision”, za kar ti čestitamo! V prvih 24 urah ti je uspelo prodati 1.336 paperback izvodov. Povej na kratko, o čem govori. Kako dolgo si jo pisal? Je nakup knjige odločitev, vredna milijon dolarjev?

Robert Rolih: Knjigo The Million Dollar Decision sem pisal eno leto, s tem, da je bila glavnina vsebine napisana v treh tednih med poletjem 2016. Te tri tedne sem izklopil vse motnje in si ustvaril popolno informacijsko blokado. To pomeni, da nisem gledal e-pošte, nisem spremljal novic, nisem odprl Facebooka, itd. Popoln fokus na pisanje torej.

Preostalih 11 mesecev pa sem ustvarjal koncept knjige, pridobival povratne informacije od več kot 60 t.i. poskusnih bralcev s celega sveta, izboljševal vsebino, z zunanjimi izvajalci pripravljal vse spremljevalne materiale za knjigo (dizajn, video napovednik, avdio knjiga, vsebina, namenjena deljenju na družbenih medijih in podobno). Priprava knjige na ravni, ki sem jo želel doseči, je ogromen zalogaj in je vključevala zunanje izvajalce, ki prihajajo iz 11 različnih držav.

Marsikateri bralec pa mi je že povedal oz. napisal, da je bila vsebina zanj resnično vredna milijon ali več.

O spletu in marketingu

Splet in “digital” prevzemata vse vidike naših življenj. Kam gremo? Kako se prebiti pred druge? Ali vidiš na obzorju kakšne odlične priložnosti? Kdo bo torej v prihodnosti profitiral najbolj?

Robert Rolih: Danes na trgu zmagujejo hitri in prilagodljivi. Moj nasvet je, da spremljaš, kaj se dogaja na trgu in kaj ljudje dejansko počnejo ter se temu prilagodiš. Npr. danes na internetu kraljuje Facebook. Ljudje so na Facebooku. Če ga ne znaš izkoristiti, imaš težavo.

Danes na trgu zmagujejo hitri in prilagodljivi. Moj nasvet je, da spremljaš, kaj se dogaja in kaj ljudje dejansko počnejo, ter se temu prilagodiš.

Imaš tudi spletno stran Business Titans Slovenia, kjer objavljaš koristne vsebine, predvsem s področij marketinga in prodaje. Kako uspešno konkurirati številnim spletnim medijem? Kakšni so tvoji nasveti za optimizacijo spletne strani, da prinaša največ konverzije, zadrži obiskovalce na strani, jih pritegne, da se ponovno vračajo ipd.?

Robert Rolih: Business Titans Slovenia je portal, ki smo ga zasnovali za podjetnike, ki želijo dobiti zelo praktične nasvete za izboljšanje svojega marketinga, prodaje in vodstvenih sposobnosti. Na njem so članki svetovno znanih avtorjev, s katerimi sodelujemo, kot so Brian Tracy, Daniel Priestley, Derek Arden in drugi. Kmalu načrtujemo tudi širitev portala v druge države.

Zagotovo je ključ do uspeha vsakega takšnega portala odlična vsebina in pa jasno definiran ciljni trg. Sami smo si za ciljni trg izbrali podjetnike, ki so aktivni, razvijajo svoja podjetja, ki si želijo še večjih uspehov. In njim prilagajamo vso vsebino.

Zasebno življenje

Trenutno z ženo Saro in otrokoma Rupertom in Rafaelom živite v Sloveniji. Kako to, da ste sprejeli takšno odločitev, glede na to, da posluješ globalno?

Robert Rolih: Slovenija nudi izjemno kakovost življenja. Imamo čisto okolje, malo kriminala, hitro smo pri morju ali v gorah. Tempo življenja je super, saj ni tiste živčnosti, kot jo srečaš v VB ali ZDA, po drugi strani pa nismo preveč zaspani.

Poleg tega pa je danes zelo enostavno potovati. Ko se pogovarjam s tujci, ki živijo v Sloveniji, mi pogosto povedo, da je Slovenija kot nek raj na Zemlji, kjer lahko tudi ljudje s povprečnimi dohodki živijo super življenje.

Slovenija nudi izjemno kakovost življenja. Imamo čisto okolje, malo kriminala, hitro smo pri morju ali v gorah.

Imaš kakšne posebne izzive in cilje za prihodnost?

Robert Rolih: V okviru svojega podjetja bi radi razvili pomembno globalno osebno blagovno znamko. Podobno kot sta jo npr. Robert Kiyosaki ali Harv T. Eker, … Če nam uspe to narediti, bo to res nekaj posebnega, nekaj kar si ne bi nihče mislil, da je mogoče, saj v naši branži kraljujejo Američani in Angleži.

Motivacija

Priporočaj mi knjigo, ki bi jo moral prebrati vsak, ki želi izboljšati svoje poslovne, finančne ali marketinške veščine? Poleg tvoje, seveda. 🙂

Robert Rolih: Name je v najstniških letih najbolj vplivala knjiga Maximum Achievement (Pot do uspeha), Briana Tracyja. Čeprav je knjiga stara nekaj desetletij, je po mojem mnenju še vedno ena od ključnih knjig, ki bi jo moral prebrati vsak, ki si želi uspeti v življenju in poslu.

Od kod črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?

Robert Rolih: Moja motivacija izhaja iz tega, da želim čim več ljudem po svetu pomagati, da se izognejo napakam pri delu z denarjem, ki sem jih naredil v življenju sam. Te napake te lahko strejo – mene skorajda so. In vsaka oseba, ki ji z mojimi seminarji ali s knjigo pomagam, je zame dodatna motivacija in navdih.

Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega? Morda še zaključna misel?

Robert Rolih: Zelo je name vplival citat Briana Tracyja, ki pravi, da je sreča predvidljiva. Če poskušaš več stvari, boš imel več sreče.

Torej poskušajte čim več stvari in nato fokus na tisto, kar deluje. To je pot do uspeha.

Facebook Comments

Nejc Krumpačnik

Nejc je glavni urednik in soustanovitelj medijskega portala Motiviran.si. Kot magister medijskih komunikacij ljubezen do medijskega ustvarjanja združuje z znanji s področja prodaje in digitalnega marketinga. Prepričan je, da nobene sanje niso dovolj velike, da si jih ne bi drznili sanjati.