Robert Rolih, podjetnik: “Ogromno denarja, ki bi moral ostati pri strankah, se pretaka v žepe finančne industrije.”

Kako izgleda tvoj tipičen delovnik?

Robert Rolih: Dolga leta, predvsem na začetku kariere, sem delal zelo veliko časa vsak dan. Tudi po 14 do 16 ur.

Danes imam dva otroka, tako da so se ti urniki precej spremenili. Zjutraj ju peljem v vrtec oz. šolo, nato izjemno intenzivno delam. Imam to srečo, da imam tudi enkraten tim, ki poskrbi za vse malenkosti, da se lahko posvečam nalogam z višjo dodano vrednostjo.

Zvečer pa potem spet čas za družino.

S svetom podjetništva si se srečal že pri rosnih 23 letih, ko si pričel posel v študentskem domu s telefonom in starim osebnim računalnikom. Sedaj svet deluje nekoliko drugače. Na voljo so nam vsi resursi, hkrati pa se je težko prebiti iz množice. Kaj lahko svetuješ mladim, ki imajo dobre ideje, kako jih uresničiti? Ali pa kako sploh najti dobro poslovno idejo?

Robert Rolih: Poslovnih idej je danes preveč. Uspejo pa tisti, ki fokusirano zagrizejo v neko idejo in jo izpeljejo do konca. Gre torej za sposobnost izvajanja in akcijsko naravnanost.

V podjetništvo se podajte čim prej, saj v mladosti še nimaš kreditov in otrok. Torej, ko si mlad, tvegaš zelo malo.

Paretovo načelo trdi, da kar 80 odstotkov koristi prinese zgolj 20 odstotkov naših aktivnosti. Kakšne naloge spadajo v tistih 20 odstotkov, s katerimi se mora ukvarjati mladi podjetnik, da bi lahko uspešno konkuriral na trgu? Postavljanje prioritet je namreč lahko precej težavno in hitro se zgodi, da preveč časa namenimo malenkostim, ki ne prinesejo rezultata, ki bi bil vreden vložene energije.

Robert Rolih: Prodaja in marketing. To je to. Fokus na to, da si ustvarite uspešen prodajni postopek, je ključ do vsega.

Govorništvo

Kot ustanovitelj blagovne znamke Akademija Panta Rei, ki nudi poslovno usposabljanje, si sodeloval s svetovno znanimi javnimi govorci, kot sta Brian Tracy in Chet Holmes. Kaj lahko poveš o tej izkušnji? Kaj si se naučil od teh velikanov v svetu govorništva in podjetništva?

Robert Rolih: To, da sem bil v stiku s temi ljudmi, je bil ključ do mojega uspeha. Od njih se »nalezeš« drugačnega razmišljanja, dajo ti  zagon za velike dosežke. Zato vedno pravim, da je prvi korak do uspeha to, da spremeniš okolje. Če si v okolju, ki razmišlja negativno in vidi le probleme, potem tudi sam zapadeš v takšen način razmišljanja.

Prvi korak do uspeha je to, da spremeniš okolje. Če si v okolju, ki razmišlja negativno in vidi le probleme, potem tudi sam zapadeš v takšen način razmišljanja.

Predaval si že na več kot 500 dogodkih po vsem svetu. Leta 2015 si bil s strani London’s Professional Speakers Academy celo imenovan za evropskega javnega govorca leta. Kako se pripravljaš na svoja predavanja? Kaj je najboljši nasvet, ki ga lahko daš nekomu, katerega delo vključuje javne nastope?

Robert Rolih: Preskok iz lokalnega do globalnega predavatelja sem lahko naredil zaradi dveh stvari. Prvič, ker sem se fokusiral na eno tematiko in svoj seminar izboljševal do nezavesti. In drugič, ker imam za moje seminarje natančne scenarije. Ne predavam po navdihu, temveč točno vem, kaj bom povedal, kdaj bom povedal in kako bom povedal. Vsi najboljši predavatelji na svetu delajo na podoben način.

Moj ključni seminar The Million Dollar Decision Live je vedno skorajda do pikice enak, ne glede na to, kdaj ga obiščeš. Seveda pa sem za to, da ga lahko zdaj izvajam na ta način, moral testirati 100 različnih pristopov in vsebino velikokrat vmes spreminjati. Torej: najprej je potrebno veliko testiranja, da prideš do zmagovalne formule, nato pa moraš to formulo sistematizirano izvajati. Tako dobiš predvidljive rezultate.

Nedavno si si v Londonu delil oder z enim izmed trenutno najbolj vročih predavateljev na svetu – Garyjem Vaynerchukom. Njegova znamenita izjava je, da če je vsebina kralj, je kontekst definitivno bog. Se strinjaš z njim?

Robert Rolih: Ja, imel sem to srečo in čast, da sem dosegel svoje sanje – da si delim oder z Garyjem V. Bilo je fantastično! In ja, strinjam se z njegovo izjavo. Danes si vsakdo od nas gradi svojo lastno blagovno znamko. To je največji kapital, ki si ga lahko vsakdo izmed nas ustvari.

London Business School je pred kratkim npr. povzela, da lahko velik del uspeha podjetje Tesla pripišemo osebni blagovni znamki Elona Muska. In ko gradiš svojo blagovno znamko, uporabljaš različna komunikacijska orodja oz. kanale. Ko sam komuniciram na FB, uporabljam drugačen format in vsebino objav, kot kadar objavljam na Instagramu ali LinkedIn. In ko komuniciram s svojimi strankami po e-pošti, se spet zavedam, da je to drugačen kanal, ki potrebuje prilagoditev vsebine. Torej kontekst (npr. medij) narekuje obliko in tip vsebine. In temu se moraš znati prilagoditi. Seveda pa je bistvo mojih sporočil vedno enako.

Robert Rolih in Gary
Robert Rolih in Gary Vaynerchuk na dogodku Expert Empires v Londonu

 

Odklikaj spodaj na stran 3…

Facebook Comments

Nejc Krumpačnik

Nejc je glavni urednik in soustanovitelj medijskega portala Motiviran.si. Kot magister medijskih komunikacij ljubezen do medijskega ustvarjanja združuje z znanji s področja prodaje in digitalnega marketinga. Prepričan je, da nobene sanje niso dovolj velike, da si jih ne bi drznili sanjati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja