Motivacija zaposlenih 

Tvoja formula za uspeh podjetja je, da so v podjetju poleg kvalitetnega proizvoda ali storitve pomembni predvsem ljudje. Meniš, da je v današnjih časih težko ustvariti dober, zaupanja vreden tim? Kaj je potrebno, da neka ekipa dobro funkcionira? Kako pomembna je motivacija zaposlenih, zlasti ko ne gre vse po načrtih?

Anja Žagar: Zelo dobro vprašanje. Če bi se o poslu pogovarjali 15 ali 20 let nazaj, bi zagotovo največji del fokusa namenjali izdelku ali storitvi ter njuni kakovosti, dodelanosti, funkcionalnosti. Danes pa je situacija na trgu malce drugačna. Ponudba različnih in enakih izdelkov ter storitev je zelo velika. Zato je vse več pozornosti usmerjene v sposobnost razumevanja kupca, kakovost prodajnega svetovanja in sposobnost zagotoviti kupcu najboljšo nakupno izkušnjo. Tega žal ni veščih veliko ljudi. O tem, kako to doseči, imamo v Valentii izobraževanja in delavnice.

V mnogih podjetjih v današnjem času iščejo zelo specifičen kader z jasnimi veščinami in izkušnjami. Vse več podjetij pa pri izboru kadra zanima poleg formalne izobrazbe tudi način razmišljanja posameznika ter seveda njegova sposobnost vključevanja v kolektiv – predvsem, ko gre za mala in srednje velika podjetja. Teh je v Sloveniji ogromno.

In tu se pojavi še en izziv, da je dejansko res mnogim podjetjem zelo težko (pogosto pri start up podjetjih) sestaviti pravi in učinkovit ter povezan tim. Da slednji dobro deluje je zelo pomembno, da se člani med seboj zelo dobro poznajo (vrline in šibkosti vsakega člana – njihove osebnosti) ter na ta način spletejo zaupanja vreden odnos. Pomembno je, da vsak član tima lahko »žari« v svoji barvi osebnosti. Na ta način je motiviran izkoristiti svoj polni potencial in prispevati k celoti (uspehu tima ali podjetja). Tudi, če kaj ne gre povsem po načrtih, kar se dogaja v vsakem poslu, to povezanega tima ne zaustavi, kvečjemu še bolj poveže, saj so prepričani, da skupaj zmorejo premostiti sleherni izziv.

Spremembe v podjetništvu

Ali meniš, da slovenska podjetja na splošno dajejo premalo poudarka na zadovoljstvo delavcev? Si morda upaš izpostaviti podjetje, ki je zgled uspešnosti po tvojih merilih?

Anja Žagar: Če pogledamo splošno sliko, bi si upala trditi, da ja. Zadovoljstvo zaposlenih v mnogih podjetjih ni med prioritetami, se pa seveda čudijo fluktuaciji zaposlenih in njihovi bolniški odsotnosti. Hvala bogu je nekaj podjetij, za katere lahko rečemo, da imajo to področje dobro urejeno. Med njimi bi lahko izpostavili Domel d.d., Sanolabor d.d., Pipistrel d.o.o., pa še nekatere, za katere morebiti niti ne slišimo dosti v medijih. Zanimivo pa je, da se ostala podjetja ne zgledujejo po njih, saj slednja prav na zadovoljstvu zaposlenih gradijo svojo konkurenčno prednost. In ta konkurenčna prednost je edina, katere konkurenca praktično ne more nikoli ujeti in še manj prehiteti.

Zadovoljstvo zaposlenih je edina konkurenčna prednost, katere konkurenca praktično ne more nikoli ujeti in še manj prehiteti.

Kakšno je tvoje mnenje o uvedbi 6-urnega delavnika, ki se je ponekod v tujini že izkazal za uspešnega v smislu produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih?

Anja Žagar: Odlična zamisel, ki pa zahteva jasno vizijo, začrtane cilje in visoko stopnjo discipline in zrelosti. Zakaj? Ker 6 urni delovnik ne pomeni 2 ali več ur manj dela, temveč višjo stopnjo učinkovitosti. Namreč, s prej naštetimi pogoji je možno v krajšem času narediti več. Temu rečemo produktivnost. To pa ni ravno lastnost delovne kulture Slovencev. Bi pa s 6 urnim delovnikom zagotovo lahko živeli bolje. Tako bi se dejansko počutili bolj učinkovite in pa dovolj spočite za izzive naslednjega dne. Da ne govorim o sreči in osebnem zadovoljstvu, saj bi lahko več časa preživeli z družinami in v naravi.

Podjetništvo in ženske

Si ustanoviteljica in direktorica centra Zaupam vase!, ki pomaga vzpodbujati in izobraževati ženske o vstopu v svet podjetništva. Kako uspešen je ta center? Koliko žensk je že bilo v tvojem programu in koliko jih je vzpostavilo uspešno podjetje?

Anja Žagar: Res je. To poslanstvo se je pričelo leta 2011. Namreč tedaj se je začelo razvijati »novo« podjetništvo, dostopno vsakomur, ki ima idejo, vizijo in strast, da uresniči svojo poslovno idejo. Zaradi gospodarske krize je bilo veliko ljudi (mnogo več žensk) brezposelnih in ker novih služb ni bilo, je bila to priložnost za uresničitev t.i. spečega potenciala.

Center raste počasi in vztrajno podpira ženske pri vstopu na samostojno podjetniško pot. V okviru centra sem sodelovala pri dveh zelo odmevnih projektih za spodbujanje podjetništva. Med 2012 – 2014 pri projektu Podjetnost in samoiniciativnost. S pomočjo podjetniških delavnic in izobraževanj, ki sem jih vodila 10 tednov, se je rodilo in okrepilo veliko lepih podjetniških zgodb. Osebno sem na vsako med njimi izjemno ponosna.

Lani in letos pa sem sodelovala pri projektu Podjetnost je ženskega spola, preko katerega smo različni mentorji uspešno usposobili preko 900 žensk za vstop v podjetništvo. Seveda uspeh teh podjetij ni zgolj naša zasluga, tu največji del nosijo podjetnice same in njihov izjemni potencial ter strast do lastnega posla.

Anja Žagar_Delo
Anja Žagar v pisarni (Vir: Cosmopolitan)

Vsi se zavedamo, da je poslovni svet žal še vedno pretežno rezerviran za moške. Kakšno vlogo je imel pri tvojem prerivanju v ospredje ženski spol? Kakšne ovire (ali morda celo prednosti) ti je to predstavljajo? Si mnenja, da se ženskam pogosto godi krivica v smislu zaposljivosti, zaupanja in pričakovanj na delovnem mestu?

Anja Žagar: Poslovni svet je res še vedno precej t.i. “moški svet”. Osebno zelo dobro in rada sodelujem z moškimi, saj se želim od njih veliko naučiti o sposobnostih, katerih nam ženskam včasih malček primanjkuje. Naj bo to zaradi družbenega statusa, vzgoje, slabih izkušenj ali družbenih omejitev. Ženske se moramo začeti bolj jasno zavedati svojega potenciala in naša dolžnost je, da ga tudi uporabimo in razvijamo. Primanjkuje nam poguma in zaupanja vase! Ko to premagamo, za nas ni več omejitev.

Ženske se moramo začeti bolj jasno zavedati svojega potenciala in naša dolžnost je, da ga tudi uporabimo in razvijamo. Primanjkuje nam poguma in zaupanja vase! Ko to premagamo, za nas ni več omejitev.

Sicer pa več izzivov /težav vidim v družbenih normah in mentaliteti ljudi na način, da ženska ni za poslovni svet – le kako bo tako imela čas še za družino, če ima svoj posel. In pa v podpornem okolju, ki še vedno žal ni pretirano spodbudno za ženske (z vlogo mame), da bi lahko v polnosti razvile svoj karierni/poslovni/podjetniški potencial. Poleg tega me žalosti, da je veliko visoko izobraženih in sposobnih, talentiranih žensk na zavodu za zaposlovanje, da smo ženske še vedno v povprečju manj plačane za enako delo, kot so plačani moški in še kar nekaj takšnih neenakopravnih izzivov bi se našlo. Upam in želim si, da se bodo na omenjenih področjih dogajale spremembe in upam, da bomo to dosegli skupaj z medsebojno podporo – moški in ženske.

 

Odklikaj spodaj na 3. stran intervjuja…

 

1
2
3
Deli
Prejšnji članekVodič v powerlifting, 1. del: Osnove
Naslednji članekPrehrana starostnikov
Nejc Krumpačnik
Sem magister inženir medijskih komunikacij, certificiran Transolution Business Practitioner in Top Selling Professional (pri Katzengruber Human Development Group). Podjetjem in posameznikom pomagam, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več.