Marketing
V podjetju ponujaš individualno marketinško svetovanje, izdelavo marketinškega načrta in vodenje socialnih omrežij. Kako bi primerjala zanimanje majhnih, srednjih in velikih podjetij za tovrstne storitve?
Anja Krašovec: Večina podjetij, s katerimi sodelujemo, se kategorizirajo kot majhna ali srednja podjetja, namreč to so tudi naše potencialne stranke in to nam trenutno poganja kri po žilah. Za večino strank izvedemo kar vse tri storitve, od svetovanja do prvega načrta in vodenja omrežij.
Kakšna je razlika pri delu s slovenskimi in tujimi podjetji?
Anja Krašovec: Večina podjetij je slovenskih, imamo pa tudi tuje naročnike. Zavedamo se, kako pomembno je izstopati dandanes, tako da podjetij ne kategoriziramo glede na lokacijo, vsako podjetje obravnavamo posamezno, razlikuje pa se seveda tudi delovni proces.
Kje si pridobila potrebno znanje za opravljanje posla in koliko denarja si vložila v svoje izobraževanje?
Anja Krašovec: Svoje znanje sem pridobivala na elitni fakulteti Watson v ZDA, kjer poučujejo Nobelovi nagrajenci, ljudje Iz Twitterja, Facebooka, Googla, Apple-a… Trenutno se izobražujem na Fakulteti DOBA, kjer študiram marketing, socialna omrežja in stike z javnostjo.
Sama verjamem, da mi lastne izkušnje pridejo bolj prav kot katerakoli fakulteta. Ni fakultete na tem svetu, ki bi učila točno to, kar potrebujem. Zato sama sestavljam mozaik, posegam po fakultetah, ki mi nudijo košček moje sestavljanke, sama pa skozi izkušnje gradim celoto.
Veliko znanja, ki sem ga pridobila, se ne da meriti v denarju, zato vam točne stevilke ne znam zaupati, zagotovo pa govorimo o petmestnih številkah.
Kako je po tvojih izkušnjah konkurirati moškim na področju marketinga in računalništva? Si mnenja, da je to še vedno bolj moški svet? Kakšne ovire/prednosti ti predstavlja ženski spol? Kako to, da si se navdušila ravno nad tem?
Anja Krašovec: S tem se že dolgo ne obremenjujem, verjamem vase in v svoje sposobnosti. Marketinga in računalništva ne kategoriziram, je kakor je. Dokazano pa je, da podjetja, ki imajo tudi ženske v vodilnih položajih, dosegajo boljše rezultate. Ne verjamem v ovire, vsaka “ovira” je zame izziv.
Za marketing sem se navdušila zato, ker je to področje, na katerem sem dobra, znam prisluhniti strankam, jim pričarati nepozabno izkušnjo ter jim nuditi točno to, kar potrebujejo.
Izobraževanje
Diplomirala si na Watson University v Coloradu. Koliko časa je trajal ta študij in kaj ti je ta izobrazba doprinesla? Kako to, da si se odločila prav za to univerzo?
Anja Krašovec: Na fakulteti Watson sem bila na semesterskem programu, torej sem tam preživela štiri mesece. Študij v tujini je ena izmed boljših referenc, sploh ta, saj jih sprejmejo le 15 iz celega sveta. Za to univerzo sem se odločila zaradi večih razlogov. Glaven je ta, da je nekaj drugačnega, poučujejo namreč zgolj ljudje, ki izhajajo iz prakse in so specialisti na svojem področju.
Kako se skozi tvoje oči razlikuje šolski sistem Slovenije in Amerike? Meniš, da bi morali katero izmed njihovih posebnosti uvesti tudi v naš šolski sistem?
Anja Krašovec: Slovenski in ameriški sistem sta kot noč in dan. Slovenski je enostavno zgodba zase in ameriški zase. O tej temi bi lahko govorila dneve. Slovenski šolski sistem ima veliko prostora za izboljšanje. Ena od izboljšav, ki se mi jo zdi vredno izpostaviti je ta, da je potrebno otroke učiti KAKO razmišljati in ne KAJ razmišljati. Potrebno jih je spodbujati v stvareh, v katerih so dobri, jim nuditi okolje, kjer lahko razvijajo svoje potenciale. Ustvarjalnik je lahko VELIK vzor vsem slovenskim izobraževalnim institucijam. Več na to temo drugič.
Si na šolanju v tujini spoznala veliko novih ljudi? Morda s katerim sodeluješ tudi sedaj? Kako bi ocenila mentaliteto Američanov (ali drugih narodov) v primerjavi z mentaliteto Slovencev, ko se govori o podjetništvu?
Anja Krašovec: OGROMNO, seveda sem z večino obdržala stike in se z njimi slišim vsaj enkrat na mesec. Američani so zelo odprti, radi si pomagajo med sabo, zavedajo se, da je uspeh drugega tudi uspeh njih. Mentaliteto Američanov enostavno obožujem. Spet, Slovenija-Amerika, kot dan in noč.
Ogromno se lahko naučimo od Američanov, ko govorimo o podjetništvu.
Odklikaj spodaj na 3. stran intervjuja…