Peter Mesarec, Red Orbit: “Stvari, ki se zdijo popolnoma nedosegljive, postanejo čisto normalne, če vanje vložiš dovolj dela in potrpljenja.”

peter mesarec
peter mesarec

Ste edino slovensko podjetje s certifikatom Google Analytics Certified Partner. Kaj to pomeni za vas in vaše stranke? Verjetno je omenjeni certifikat kar zahtevno pridobiti?

Peter Mesarec: Certifikat za Google Analytics se od ostalih Googlovih certifikatov, ki si jih lastijo agencije, razlikuje na dveh področjih. Prvi je ta, da ga ne pridobiš tako, da ekipa dovolj dobro odgovori na spletna vprašanja. Pri tem certifikatu je potrebno najprej izpeljati projekt, ki vključuje napredne implementacije analitike in ga nato predstaviti Googlu, kar seveda zahteva več in predvsem zahtevnejše delo, koordinacijo z naročnikom.

Druga razlika pa je, da je potrebno certifikat redno vzdrževati, torej izvajati nove projekte, jih vzdrževati in stalo izkazovati najvišji novi razumevanja poslovne in spletne analitike, spet v neposrednem kontaktu z Googlom. Če za druge Googlove izpite torej obstajajo bližnjice, jih ta, še posebej zahteven, nima.

Je v današnjih časih težko ustvariti dober, zaupanja vreden tim? Kaj je potrebno, da neka ekipa dobro funkcionira? Kako skrbite za motivacijo zaposlenih, zlasti ko ne gre vse po načrtih?

Peter Mesarec: Izjemno težko je že zgraditi ekipo strokovnjakov in strokovnjakinj, ki globoko in široko razumejo tako splet kot tudi podjetje. Zato smo razvili sistem izobraževanja, ki se začne že preden se nam nov sodelavec ali sodelavka pridruži. Že praktično prvi dan pričnemo s t.i. Boot-campi, kjer vzpostavi osnovno razumevanje kulture podjetja in različnih storitev.

Izjemno težko je že zgraditi ekipo strokovnjakov in strokovnjakinj, ki globoko in široko razumejo tako splet kot tudi podjetje.

Izobraževanje se nadaljuje tako znotraj posameznega oddelka, kot tudi medoddelčno in širše. Pa ne želim sedaj naštevati vsega, kar počnemo, izpostavim naj samo recimo idejo t.i. senčenja (shadowinga), kjer ena oseba opravlja svoje delo, ostali pa ga opazujejo in seveda prekinjajo z vprašanji. Tako lahko bolj ali manj vsakdo razume, kaj pomeni ko Analitika dodaja evente preko GTMja ali kateri koraki so potrebni, ko vzpostavljamo oglaševanje v Facebook messengerju.

Seveda pa je takšne strokovnjakinje in strokovnjake težko zadržati samo z visoko plačo. Ročni nogomet v pisarni je že praktično norma, brezplačno sadje, kava in prigrizki niso le naša ideja. Je pa pika na i, ko v vili na toskanskem podeželju skupaj pečemo pice in se zabavamo. Takrat se spletejo vezi, ki omogočajo, da skupaj prebrodimo tudi težavne ure in dneve.

Ko govorimo o tem, kako deluje naše podjetje, ne morem mimo tega, da opozorim na to, da sem jaz in moje delo le delček vsega, kar se dogaja. Niti približno si ne morem lastiti zaslug za vse, kar je omenjeno v tem intervjuju. To je posledica idej in trdega dela vseh, od Andraža na sredini, do vsake posameznice in posameznika levo in desno od njega.

Optimizacija spletnih strani

Pri Red Orbitu si zaposlen že več kot štiri leta. Si vodja ekipe SEO strokovnjakov. Optimizacija spletne strani je nujna, če podjetje želi uspešno konkurirati na spletu. Bi nam morda zaupal, kako na grobo potekajo koraki optimizacije spletne strani? Česa se torej najprej lotite in kako nadaljujete, ko pride stranka do vas z zahtevo: “Peter, želimo biti ‘prvi’ na Googlu!”?

Peter Mesarec: Ko pride k nam stranka z željo “Želimo biti prvi na Googlu” vemo, da se moramo s takšnim naročnikom najprej še precej časa pogovarjati. Sodelovati želimo z naročniki, ki organsko pozicioniranje v Googlu razumejo precej širše kot prve pozicije na Googlu. Organski obisk spletne strani mora biti razumljen kot del digitalne strategije.

Seveda izvedemo precej natančen tehnični in vsebinski pregled spletne strani. S kontakti po vsem svetu lahko pridobimo izjemno kvalitetne povratne povezave, predvsem pa sodelujemo z naročnikom, ko si postavlja cilje tako, da si skupaj postavimo precej širše cilje kot le prva mesta v iskalnih rezultatih.

Tudi orodja, ki jih uporabljamo nam omogočajo, da na rezultate pogledamo precej širše. Sam sem že nekaj časa zagovornik in zvesti uporabnik SEO Monitorja, ki omogoča ravno to – njihov visibility score zagotavlja, da so visoke pozicije povezane z visokim obiskom, ki je povezan z visoko prodajo in je vse to skupaj povezano z uspešnim nastopom celotnega podjetja na spletu.

Se tehnike in strategije optimizacije zelo spreminjajo? Je potrebno biti hiter in prilagodljiv? Kako ostaneš na tekočem?

Peter Mesarec: Iskren odgovor bi povedal, da pravzaprav ne. Koncepti, s katerimi sem se srečeval pred desetimi in več leti, so ostali enaki. Res pa je, da so taktike nekoliko drugačne, kar pomeni, da je še vedno potrebno spremljati novosti na iskalnikih. Seveda za to, da spremljamo te trende, vsi na oddelku (in oddelkih) beremo bloge, hodimo na konference, gledamo video posnetke itd.

Najbolj učinkovit način za učenje pa je sistem stalnega zapisovanja in deljenja znanja znotraj oddelka, ki ga imamo na Red Orbitu. Omogoča nam namreč, da vse lekcije (LL&A), ki se jih nauči kdorkoli znotraj oddelka, delimo z vsemi, tako da se količina znanja pomnoži s številom sodelavk in sodelavcev, hkrati pa znanje ne ostaja v glavi, ampak se ves čas širi. O tem sem precej govoril na zadnjem InOrbit predavanju.

Kaj so najpogostejše napake, ki jih opažaš pri optimizaciji spletnih strani, ko se tega lotevajo “amaterji”, misleč, da so strokovnjaki? Kaj so temelji, ki jih mora nujno postaviti vsak, ki želi uspešno medijsko prezenco?

Peter Mesarec: Temelj za uspešno medijsko prezenco je vsekakor kvaliteten produkt in takoj za njim učinkovita komunikacija s (potencialnimi) kupci v vseh fazah nakupnega procesa. Ne želim ločevati med “strokovnjaki” in “amaterji”, to bi bilo nekoliko preveč samovšečno. Se pa pri procesu optimizacije za iskalnike pogosto srečujemo s precej nizkim poznavanjem tehničnega delovanja spletnih strani oziroma programerskih zahtev za optimizacijo za iskalnike. To področje je v zadnjem času precej napredovalo z različnimi načini predstavitve podatkov iskalnikom in socialnim omrežjem, ki ga veliko preredko srečujemo na spletnih straneh v Sloveniji in tujini.

Vsekakor pa se moram tudi pri tem vprašanju vrniti na tisto, na kar stalno opozarjam – razumevanje celotnega življenjskega cikla produkta in trga ter njegove pozicije na trgu je nekaj, kar se preredko razume v vsej potrebni širini.

Razumevanje celotnega življenjskega cikla produkta in trga ter njegove pozicije na trgu je nekaj, kar se preredko razume v vsej potrebni širini.

Kako uporabna so v resnici orodja, ki uporabniku pomagajo pri optimizaciji spletne strani, denimo Yoast ipd. Opozarjajo ga na gostoto ključnih besed, primerne naslove, število besed v odstavkih, zagotavljanje notranjih in zunanjih povezav ipd.

Peter Mesarec: Orodja so predvsem samo to, orodja. Enako kot moramo znati uporabljati krožno žago, moramo znati uporabljati tudi ta orodja. Podajo nam informacije, ki jih moramo najprej kritično preučiti in nato vedeti, kako se ti rezultati vključijo v širšo sliko te spletne strani. Če nam spletno orodje pove, da imamo premajhno gostoto uporabljenih optimiziranih naslovov na spletni strani, mi pa smo namenoma stopili stran od t.i. “One keyword – one landing page” koncepta, moramo vedeti, zakaj smo to naredili. In posledično tudi neupoštevati navodila, ki ga nam je dalo orodje.

Seveda v naši agenciji uporabljamo veliko število plačljivih in brezplačnih orodij, s katerimi spremljamo spletne strani naših naročnikov, vendar vsakega vedno vzamemo s ščepcem soli. Na drugi strani bi posamezne naloge, ki jih moramo opraviti brez orodij, bile bolj ali manj nemogoče ali pa bi vsaj zahtevale veliko več časa. Tega pa raje uporabimo za kakovostno delo na naročnikih.

 

Odklikaj spodaj na 3. stran intervjuja…