peter mesarec
peter mesarec

Kdo je Peter Mesarec?

Če bi Petrovo delo opisali na kratko, bi lahko rekli: “Peter Mesarec poskrbi za to, da te ljudje najdejo na Googlu!” Kdor je kdaj imel svojo spletno stran, e-trgovino ali blog, se še kako dobro zaveda, kako pomembno je, da si med iskalnimi rezultati v spletnih iskalnikih uvrščen čim višje. Če te ni na prvi strani, tako rekoč ne obstajaš.

Peter je zaposlen pri mednarodno cenjeni slovenski agenciji za performance digitalni marketing Red Orbit. SEO optimizacija spletnih strani je danes nuja za konkuriranje na spletu in čeprav je ponudnikov te storitve na trgu vsak dan več, to še zdaleč ne pomeni, da vsi vedo, kaj počnejo. SEO je neke vrste znanost. In Peter je v slovenskem prostoru in širše na tem področju nedvomno avtoriteta.

V intervjuju ni skoparil z odgovori in ni skrival znanja. Kdor se želi česa naučiti, bo spodnje besedilo posrkal kot spužva. Da pa ne bi ostalo samo pri digitalnem marketingu, sva spregovorila tudi o teku, nad katerim se navdušuje, tehnologiji, ter seveda o motivaciji, ki je že stalnica v naših intervjujih. Vabljeni k branju.     

Uvod

Kdo je Peter Mesarec v prostem času in poslovno? Kaj ga navdušuje, ob čem ga spreleti srh, kaj mu požene kri po žilah? Od kod vzdevek The Dragon Whisperer?

Peter Mesarec: Veliko vprašanj na kupu, za neposreden začetek. Na konferencah me pogosto predstavijo tako, da sem spletni marketingar, ki je bil zaposlen tako na strani agencij, naročnikov in je imel v lasti svoje podjetje. Vse to mi omogoča izredno raznolike poglede in široko razumevanje težav, s katerimi se srečujemo na poslovnem področju.

V prostem času sem predvsem tekač, ki je trenutno sicer na prisilnem odmoru, pa kljub temu. Tek na dolge razdalje po brezpotjih je mesto in prostor, ki mi daje čas razmisleka in svobode. Če so horse whispererji osebe, ki znajo na poseben način pristopiti k konjem, je razlaga mojega vzdevka enostavna.

Agencija Red Orbit

Si del ekipe mednarodno priznane agencije za performance digitalni marketing Red Orbit. Pravite, da premikate meje digitalnega marketinga. Kako?

Peter Mesarec: Meje premikamo predvsem na način, da jih razbijamo in posegamo na področja, ki jih digitalni marketing klasično ne pokriva. In ne, nismo izumili novih oglaševalskih kanalov, ampak želimo z našimi partnerji preseči silosne organizacijske strukture, ki onemogočajo učinkovito delo marketinga.

Pripeljati prave obiskovalce na spletno mesto je le prvi korak. Če k povečanju konverzije na spletni strani pripomore zmanjšanje dostavnih rokov, je naloga dobre agencije, da naročniku pomaga tudi pri tem. Klasični marketinški in spletno-marketinški oddelki so prepogosto zaprti in ne zmorejo poseči na področja zunaj lastnega delovanja, kar pa močno omeji uspešnost marketinga.

Performance marketing – zgolj še ena fancy marketinška skovanka ali resnično nekaj novega? Določanje in spremljanje KPI-jev, računanje ROI ipd. v poslovnem svetu vendarle ni novost. Je morda drugače, ko gre za digitalno okolje?

Peter Mesarec: Seveda ni novost in pogosto rečem, da se malo preveč pretvarjamo, da na spletu izumljamo veliko novega. Moj oče je imel navado reči “ni se svet začel s teboj”, ko sem se navduševal na stvarmi, ki so na svetu že dolgo časa. In enako je s spletnim marketingom in enako je s performance marketingom.

Seveda pa to, da koncept spremljanja metrik in KPIjev na različnih nivojih ni zrasel na našem zelniku ne pomeni, da se ne razlikujemo od drugih. Vprašanje je predvsem, katere metrike in cilje si zastavljamo. Prava performance agencija, kamor štejem tudi Red Orbit, se ukvarja s poslovnimi cilji podjetja. Vse marketinške aktivnosti usmerja k temu, da celotno podjetje dolgoročno dosega zastavljene cilje.

Prava performance agencija vse marketinške aktivnosti usmerja k temu, da celotno podjetje dolgoročno dosega zastavljene cilje.

Kljub povedanemu, to da naročniki in agencije poznajo metrike in KPIje ne pomeni, da jih resnično uporabljajo, redno spremljajo in sprejemajo odločitve na podlagi podatkov. Zelo pogosto vidimo, da če ima naročnik določeno merjenje implementirano, prihaja do težav pri razumevanju metrik in postavljanju ciljev. Na koncu so metrike postavljene bolj zato da so, kot da bi jih resnično uporabljali v načrtovanju.

Digitalne agencije, ki se ukvarjajo s SEO, oglaševanjem in analitiko, danes rastejo kot gobe po dežju. V čem ste boljši, kaj so vaše konkurenčne prednosti?

Peter Mesarec: Konkurence na spletu je že od nekdaj veliko. Ja, veliko je spletnih blogov, ki trdijo, da izvajajo optimizacijo za iskalnike (ali druge storitve). Ekipa, ki je na Red Orbitu uspešno izvedla že stotine projektov, pa seveda lahko čisto drugače pomaga velikim podjetjem izvesti digitalno prestrukturiranje. In ravno tukaj je velika razlika, saj razumemo prepreke in težave, s katerimi se srečujejo naročniki znotraj svojih podjetij in jim lahko pomagamo pri iskanju rešitev.

Velika razlika je namreč, ali izvajamo optimizacijo za spletno trgovino s 1000 produkti, ali pa za spletno trgovino s 100.000 produkti. Popolnoma jasno je, da se pri slednji ne ukvarjamo s produkti, ampak razmišljamo o strukturi CRM sistema, ki samodejno pošilja produkte v spletno trgovino in lahko popolnoma izniči napore oglaševalca.

Takšno široko razumevanje ekipa ne pridobi v letu ali dveh delovanja ali z nekaj projekti. Te izkušnje mi na Red Orbit imamo. Zavedamo pa se tudi, da na spletu ni mogoče resno nastopati brez sodelovanja različnih kanalov, predelave spletnih strani in aktivnega napredka na analitičnem delu. Zato naročnikom pomagamo pri prehodu v digitalno dobo.

 

Odklikaj spodaj na 2. stran intervjuja…