Ali lahko izboljšate svoje komunikacijske kompetence? Prav gotovo. Morda bo trajalo nekaj časa, preden boste spremenili svoje komunikacijske navade, ki vas spremljajo že vse življenje, a nič ni nemogoče.
Izboljšajte svoje komunikacijske kompetence
Ni potrebno, da vse postorite naenkrat. Če boste hiteli, se boste počutili zmedeno in preobremenjeno. Namesto tega raje izberite tri najpomembnejše stvari, ki jih morate nadgraditi.
Vsakodnevno delajte na njih ves mesec in videli boste razliko. Kaj kmalu boste opazili, da se vaše nove navade povsem spontano vpletajo v pogovore s prijatelji ali neznanci. Izboljšali boste svoje komunikacijske kompetence in se znebili nekaterih nezavednih vedenj, zaradi katerih se vas ljudje izogibajo.
1. Ne poslušate
Ernest Hemingway je nekoč dejal:
Rad poslušam. Veliko sem se naučil s pozornim poslušanjem. Večina ljudi nikoli ne posluša.
Ne bodite kot večina ljudi, ki običajno samo čaka, da so na vrsti, da spregovorijo. Odložite vaš ego na stran in pozorno prisluhnite, kaj vam imajo ljudje v resnici za povedati. S pozornim poslušanjem lahko prepoznate številne potencialne možnosti za nadaljevanje pogovora.
Izognite se tipom vprašanj, na katere se navadno odgovori zgolj z da ali ne, saj vam ne bodo prinesla mnogo novih informacij. Uporabite domišljijo in tako povečajte svoje komunikacijske kompetence. Če nekdo denimo omeni, da je prejšnji vikend šel ribarit s prijatelji, ga lahko na primer vprašate:
- Kam si šel ribarit?
- Kaj ti je najbolj všeč pri ribarjenju?
- Kaj si še počel poleg ribarjenja?
Sogovornik se bo spustil globlje v pogovor in vam postregel z novimi informacijami, ki jih lahko obdelujete. Če bo sprva rekel nekaj v smislu: “Oh, saj ne vem”, nikar ne obupajte. Malo podrezajte in vprašajte ponovno. Seveda vedo, le pomisliti morajo malo bolje. Ko se bo pogovor odprl, bo postal veliko bolj zanimiv in spontan.
2. Zastavljate preveč vprašanj
Če zastavljate preveč vprašanj, lahko pogovor deluje kot zasliševanje. Ali kot da nimate ničesar za prispevati. Obstaja alternativa, in sicer, da vprašanja pomešate z izjavami. Če se vrnemo k zgornjemu pogovoru, lahko preskočite vprašanje in rečete:
-
“Ja, super se je dobiti s prijatelji in se sprostiti čez vikend. Mi se pogosto dobimo na igrišču, spijemo kakšno pivce in igramo košarko.”
-
“Prejšnji mesec sva šla s prijateljem na njegov čoln in preizkusil sem nove ribiške vabe. Odlično so se obnesle.”
Pogovor se sedaj lahko nadaljuje. Sedaj lahko razpravljate o košarki, prednostih in slabostih različnih vab ali najljubšem pivu.
3. Zapirate se vase
Ko se pogovarjate z nekom, ki ste ga šele spoznali, se vam lahko zgodi, da po tem, ko izčrpate nekaj zanimivih tem, nastane neprijetna tišina ali čudno razpoloženje. Lahko postanete napeti, ne da bi prav dobro vedeli, zakaj. Izboljšajte komunikacijske kompetence na sledeč način:
-
Leil Lowndes je nekoč dejal: “Nikoli ne zapusti doma, preden ne prebereš časopisa”. Če vam zmanjkuje stvari, ki bi jih lahko vključili v pogovor, lahko vedno začnete govoriti o aktualnem dogajanju. Prav tako je koristno, da ste obveščeni o trenutnih trendih, denimo o tem, kaj se je dogajalo v zadnji epizodi najbolj priljubljene serije.
-
Komentirajte ozvočenje na zabavi, čudovit kostum, ki ga nosi ena izmed obiskovalk ali mp3 seznam ostujočega DJ-a. Vedno lahko pričnete nov pogovor o nečem, kar se dogaja okoli vas.
-
Če se z nekom pogovarjate prvič, si predstavljajte, da je sogovornik vaš dober prijatelj. Tako se boste postavili v pozitivno čustveno stanje in se začeli pogovarjati sproščeno in z nasmehom na obrazu. Tako se namreč pogovarjamo s prijatelji. Morda se sliši preveč enostavno, a resnično deluje.
4. Slabo podajate informacije
Ena izmed najpomembnejših stvari v pogovoru ni vsebina, pač pa način, kako nekaj poveste. Sprememba teh navad lahko naredi veliko razliko, saj sta vaš glas in govorica telesa ključna dela komunikacije. Premislite o naslednjih stvareh in izboljšajte svoje komunikacijske kompetence:
-
Upočasnite tempo. Če se nad nečem navdušite, lahko nevede začnete govoriti hitreje in hitreje. Poskusite upočasniti. Ljudje bodo lažje poslušali, vi pa jim boste lažje sporočili, kar jim resnično želite povedati.
-
Povejte glasneje. Naj vas ne bo strah govoriti tako glasno, kot je potrebno, da bi vas ljudje slišali.
-
Govorite jasno. Ne momljajte.
-
Govorite čustveno. Nihče vas ne bo dolgo poslušal, če boste govorili z monotonim glasom. Naj vaš glas odseva vaša čustva.
-
Uporabljajte premore. Če boste govorili počasneje in med izrečenimi mislimi ali povedmi dodajali majhne premore, boste govoru dodali nekaj napetosti in pričakovanja. Ljudje bodo bolj pozorno poslušali, kaj jim želite povedati.
-
Naučite se izpopolniti vašo govorico telesa, saj bo tako vaše podajanje informacij veliko bolj učinkovito.
5. Želite biti v središču pozornosti
Vsakdo, vpleten v pogovor, mora dobiti priložnost, da je tudi sam v središču pozornosti. Ne prekinjajte nekoga, ki poskuša povedati zgodbo ali predstaviti svoj pogled na določeno temo, samo zato, da bi se ponovno znašli pod sojem žarometov. Najdite ravnovesje med govorjenjem in poslušanjem.
6. Želite imeti vedno prav
Prenehajte s prerekanjem in željo, da bi imeli o vsem vedno prav. Pogosto pogovor ni ravno razprava. Gre bolj za to, da se dobro razpoloženje nadaljuje. Nihče ne bo navdušen nad tem, da “zmagate” v vsakem pogovoru. Namesto tega se naslonite nazaj, se sprostite in uživajte v dobrih občutkih.
7. Govorite o čudnih ali negativnih temah
Če ste na zabavi ali nekje, kjer bi zgolj radi spoznali nekaj ljudi, se je nekaterim temam pametno izogniti. Govorjenje o vašem slabem zdravju, majavih odnosih, zanič službi ali šefu, serijskih morilcih, tehničnih podrobnostih, ki jih ne razume nihče drug, in čemurkoli drugem, kar izčrpa pozitivno energijo iz pogovora, so teme, ki se jih je potrebno izogibati. Tudi religijo in politiko raje prihranite za pogovore z vašimi dobrimi prijatelji.
8. Ste dolgočasni
Ne brbljajte o vašem novem avtomobilu celih deset minut, če vidite, da se nihče ne zmeni za to. Vedno bodite pripravljeni na to, da o neki temi prenehate govoriti, ko začnete dolgočasiti ljudi.
Dober način, da imate za povedati kaj zanimivega, je, če imate zanimivo življenje. In da se osredotočate na pozitivne stvari. Ne negodujte zaradi vašega šefa ali službe – ljudje tega ne želijo poslušati. Raje spregovorite o našem zadnjem potovanju, smešni anekdoti, ki se je pripetila, ko ste kupovali oblačila, vaših načrtih za preživljanje novega leta ali o nečem zabavnem ali razburljivem.
Drug način je, da ste resnično zainteresirani. Kot je dejal Dave Carneie:
V dveh mesecih lahko pridobite več prijateljev, tako da se resnično zanimate za ljudi, kot bi jih pridobili v dveh letih, če bi poskušali druge ljudi pripraviti do tega, da bi se zanimali za vas.
Z drugimi besedami: če želite pridobiti prijatelje, bodite prijatelj. Razgledanost ali pripravljenost za pogovor o čemurkoli, namesto, da bi pogovor preusmerili nazaj na vašo najljubšo temo, je lepa lastnost. Če se boste odprli in se prenehali vse pretege oklepali ene teme, bo pogovor bolj sproščen. Delovali boste kot človek, ki se lahko z lahkoto pogovarja o mnogih stvareh.
9. Ne sodelujete
Odprite se in povejte, kaj mislite in kako se počutite. Če nekdo deli z vami izkušnjo, mu predstavite še eno izmed svojih. Ni dovolj, da samo stojite, prikimavate ali odgovarjate s kratkimi odgovori.
Če nekdo vlaga v pogovor, tudi od vas pričakuje enako. Kot na mnogih drugih področjih življenja ne morete samo čakati, da bo druga oseba naredila prvo potezo. Ko je potrebno, bodite proaktivni in se odprite prvi. Eden izmed načinov je, da vprašanja zamenjate z izjavami.
10. Ne prispevate veliko
Morda ste mnenja, da nimate prav veliko, kar bi lahko prispevali k pogovoru. Poskusite vseeno. Resnično poslušajte in bodite zainteresirani za to, kar govorijo drugi.
Postavljajte vprašanja. Podajajte relevantne izjave. Odprite oči. Razvijte sposobnosti prepoznavanja zanimivosti iz vaše okolice, o katerih lahko govorite.
Razširite vaše znanje in razgledanost, berite časopise in se pozanimajte o trenutnih trendih. Posvetite se vaši govorici telesa, načinu govora in nasploh izboljšajte svoje komunikacijske kompetence.
Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂