Kako izboljšati zvezo?

Kako zadovoljnega se počutite v vašem odnosu, ima veliko opraviti s tem, kako povezanega se počutite s partnerjem. Kako izboljšati zvezo in ustvariti takšno zvezo, ki vam jo bodo zavidali, je torej vprašanje, vredno temeljitega razmisleka in ukrepanja.

Kako izboljšati zvezo?

Ste se tudi vi znašli v situaciji, ko je začela vajina zveza škripati in to vpliva tudi na ostala področja vašega življenja? Se trudite izboljšati vajin odnos, pa imate občutek, kot da se vrtite v začaranem krogu? Pripravili smo vam nekaj napotkov, kako spremeniti način vedenja in dojemanja partnerskega odnosa.

Spoznajte torej, kako izboljšati zvezo, da bi s tem izboljšali tudi svoje življenje nasploh.

1. Utrdita vajino prijateljstvo

Raziskave kažejo, da na naše sposobnosti po povezovanju z drugimi (naš stil navezovanja) vplivajo naše izkušnje iz otroštva. Sodeč po Priorju in Glasserju (2006) ima 65 odstotkov otrok brezskrben način navezanosti, preostalih 35 odstotkov pa negotovega. Pri odraslem človeku lahko negotovo obliko navezanosti povezujemo z nekaterimi težavami v odnosih, kot so ljubosumje, obsesija ter čustvena nihanja.

Dobra novica je, da lahko takšna vedenja popravite, postanete bolj gotovi pri navezanosti in se s partnerjem bolj povežete. In to ne glede na vaš trenutni vzorec obnašanja ali razmišljanja. Kako?

S partnerjem morata razviti globlje prijateljstvo. Da bi to dosegla, morata več časa preživeti pri opravljanju stvari, ki jih oba rada počneta. Obenem pa se redno sprašujta, kaj vama je všeč, kaj vama ni, kaj vaju spravlja ob živce, kakšne nove interese imata, … Ljudje se sčasoma vendarle spreminjamo.

2. Cenita drug drugega

Če se sprašujete, kaj je pripeljalo do razkola med vama ter kako izboljšati zvezo, pomislite. Ko sta začela hoditi, sta se resnično trudila, da bi navdušila drug drugega. Drži?

Ena izmed skrivnosti, kako izboljšati zvezo in kako do dolge, izpopolnjujoče ljubezni je, da aktivno cenita drug drugega. Ni potrebno, da ravno skačeta na glavo drug za drugega. Redno pa se potrudite partnerju pokazati, da ga cenite in imate radi, kar bo naredilo čudež za vajin odnos.

Če ne veste, kje bi začeli, lahko pričnete z dajanjem komplimentov. Povejte ji/mu, da je videti odlično ali pa se ji/mu zahvalite za njene organizacijske sposobnosti, ko vas opomni, da morate poklicati mamo. Edino pravilo je, da resnično mislite, kar rečete.

3. Osredotočita se na sedanjost, da bi si zagotovila prihodnost

Sposobnost pripeljati vaš odnos skozi težke čase ima veliko opraviti s tem, da sta oba na voljo tukaj in zdaj. Na žalost se mnogo parov sčasoma zaradi različnih razlogov oddalji drug od drugega, zaradi česar ne preživi težkih časov.

Da bi zgradili trdno razmerje, začnite prepoznavati (namesto ignorirati) običajne trenutke v življenju. Če na primer vaš partner želi z vami deliti nekaj, kar je prebral na spletu, si vzemite minuto in ga poslušajte. Četudi samo zamrmrate v odgovor. Morda se sliši čudno, a če zberete dovolj majhnih stvari, vam bo partner stal ob strani, ko ga boste resnično potrebovali.

4. Ne pačita realnosti

Raziskovalci že dolgo vedo, da se nesrečni pari osredotočajo na negativne stvari v njihovih odnosih. V eni izmed zgodnejših študij, ki sta jo leta 1980 opravila Robinson in Price, so ugotovili, da nesrečni pari podcenjujejo pojav veselih dogodkov v odnosu za 50 odstotkov.

Tudi Fincham, Beach in Baucom (1987) so ugotovili, da so posamezniki v nesrečnih razmerjih nagnjeni k mnenju, da se njihovi partnerji vedejo z negativnimi nameni. Kako izboljšati zvezo, ki temelji na negativnosti?

Če se vam zdi, da ste ujeti v rutino takšnega popačenega razmišljanja, se naslednjič, ko boste imeli negativno misel o tem, kar je naredil vaš partner, raje domislite bolj nevtralne razlage za njegova dejanja. Še ena strategija je, da premislite, če bi tudi sebe sodili tako ostro, če bi vloge bile zamenjane. Pogosto se spomnite dobrih časov, ki sta jih preživela skupaj.

5. Delita si moč

Če moški ni pripravljen deliti moči s svojo partnerico, se bo takšno razmerje uničilo v kar 81 odstotkih primerov, pravi raziskava, ki jo je opravil John Gottman. Oklepanje moči vas bo morda v karieri pripeljalo daleč, na področju ljubezni pa vas bo zagotovo uničilo.

Vaša partnerica se bo počutila, kot da njeno mnenje ne šteje in da vam ničesar ne pomeni. Da bi rešili razmerje, morate razviti bolj sprejemljiv pristop, ki vodi do kompromisov. Za začetek lahko recimo prakticirajte tako, da začnete popuščati pri temah, ki vam niso izjemno pomembne.

6. Razumita jezo

Izbruhi jeze so nekaj običajnega tudi v zdravih razmerjih. Zaskrbljeni morate biti, ko jeza postane del vsakdana. Sue Johnson, terapevtka in pionirka na področju terapije, ki se osredotoča na čustva, pravi, da je jeza sekundarna emocija. Druge primarne emocije so žalost, strah pred izgubo in podobno, ki jih lahko najdemo za izraženo jezo.

Razmislite o zadnjem prepiru z vašim partnerjem in uporabite to znanje, da bi resnično razumeli, kaj sta želela sporočiti drug drugemu. Spreglejte jezen ton, s katerim sta se prepirala in videli boste, da imata v razmerju oba potrebe, ki jih je potrebno nasloviti. Na primer, “Si deloholik!” lahko morda v resnici pomeni “Pogrešam te in želim preživeti več časa s tabo.”

7. Poiščita skupne cilje

Študija, ki so jo opravili v sodelovanju z eno izmed britanskih spletnih strani za zmenkarije, je ugotovila, da 13 odstotkov parov več nima enakih ciljev. Takšna situacija predstavlja tikajočo bombo. Raziskava je namreč pokazala, da imajo pari, ki si delijo sanje in cilje, dlje trajajoče in bolj zadovoljujoče odnose.

Če ste mnenja, da se zadnje čase s partnerjem na tej fronti ne ujameta najbolje, se pogovorita o filozofiji življenja. Cilj je, da ugotovita, kaj želita v življenju, kako želita, da se razvija vajin odnos in kaj vama te stvari pomenijo. Poiščita skupne točke in poiščita načine, kako delati na skupnih ciljih.

8. Osredotočita se na to, kar se da popraviti

Dokler se zaradi prepira ne počutite, kot da ste preživeli čustveni vrtiljak, ga imejte za popravljivega. Ena izmed glavnih tem, ki povzroča napetosti v odnosih, so finance. Študija, ki jo je opravil ekonomist Jay Zagorsky, je razkrila, da ima 33 odstotkov parov zelo različne poglede na prihodke, premoženje in dolgove. Začetno obdobje skupnega življenja je lahko še posebej stresno zaradi monetarnih skrbi.

Da ta problem ne bi ušel izpod nadzora, se s partnerjem usedita in izdelajta celovit načrt, kako upravljati s financami. Vključita vse resurse, ki vama bodo pomagali, da se obdržita na zeleni veji. Pri tem pa je pomembno, da oba živita s to novo ureditvijo, ali pa zveza ne bo funkcionirala. Uporabita to metodo tudi pri naslavljanju drugih problemov v življenju, ki so popravljivi.

9. Prekinita negativne vzorce

Težavna razmerja pogosto sledijo vzorcu zahteva-umik. To pomeni, da je eden izmed partnerjev bolj kritičen in ima velike zahteve, medtem ko se drugi kot odgovor na konflikt umakne ali zapre vase.

Terapevt Douglas Tilley pravi, da je v 85 odstotkih primerov moški tisti, ki se umakne. Razlog je morda biološki – moški kardiovaskularni sistem je bolj dojemljiv za stres, zaradi česar ignoriranje partnerja lahko postane poskus izogibanja neprijetnim občutkom.

Da bi prekinila ta negativni vzorec, dajte naslednjič, ko stvari postanejo vroče, partnerju jasno vedeti, kaj se dogaja z vami, tako da mu rečete: “Vidim, da ti je ta tema pomembna. Preveč sem jezen, da bi o tem razpredal zdaj, tako da se o tem pogovoriva kasneje, ko se bova oba umirila.”

10. Sprejmita nerešljivo

Sodeč po besedah Johna Gottmana, ki se ukvarja s preučevanjem razmerij, je kar 69 odstotkov konfliktov v razmerjih trajnih. To pomeni, da se vrtijo okoli takšnih tem, ki se pojavljajo, ne glede na to, kako dolgo sta partnerja že skupaj kot par. Če vidite, da problem prebuja boleča čustva, imate pred nosom takšnega, ki je vztrajen. Pri teh je še posebej pomembno, da najdete način, kako izboljšati zvezo. In to čimprej.

Da te težave ne bi uničile vašega razmerja, morate nasloviti večje probleme, ki ležijo pod njimi. Pogovorita se, kaj vama te stvari pomenijo. Ko govori vaš partner, je vaša naloga, da poslušate. Ne obsojajte in ne poskušajte se postaviti v njegovo kožo. Ko ste na vrsti vi, se vloge obrnejo. Sedaj je partnerjeva naloga takšna, da vas posluša. Počasi se približajte občutljivim temam in se poskušajte strinjati ali ne strinjati. Najbolje pa bo, če vsak od vaju vsaj malo popusti.

Spoznali ste 10 nasvetov, ki vam bodo zagotovo pomagali pri odpravi težav v zvezi. Na vas je, da jih redno prakticirate.

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

 

Se želiš pridružiti največji družini motivirancev v Sloveniji?





VIRAsk Men
Deli
Prejšnji članekPrehrana starostnikov
Naslednji članekMotivacija za hujšanje se skriva v majhnih spremembah
Nejc Krumpačnik
Nejc je glavni urednik in soustanovitelj medijskega portala Motiviran.si. Kot magister medijskih komunikacij ljubezen do medijskega ustvarjanja združuje z znanji s področja prodaje in digitalnega marketinga. Prepričan je, da nobene sanje niso dovolj velike, da si jih ne bi drznili sanjati.