
Startupi pogosto zrastejo na povsem nepričakovan način. Startup ideja, za katero večina misli, da bo zaživela kot ognjemet, se pretvori v pravi polom; ali pa ideji, ki jo krijejo javna financiranja enostavno zmanjka denarja za nadaljevanje.
Po drugi strani pa obstajajo startup ideje, ki se slišijo naravnost noro in v katere sprva nihče ne verjame, a jim vendarle nekako uspe, njihovi ustanovitelji pa se povzpnejo na lestvice najbogatejših ljudi.
V nadaljevanju prispevka vam predstavljam 7 takšnih. Morda pa se komu izmed vas čisto nepričakovano utrne startup ideja, ki bo naslednji Talking Tom 😉 Če o njej razmišljate, ali jo že imate, vabljeni, da članek preberete do konca.
Več: 7 korakov za zagotovitev start:up uspeha
1. The Pet Rock
V 70. letih prejšnjega stoletja se je Gary Ross Dahl domislil, da bi otrokom prodajal kamne kot zamenjavo za hišne ljubljenčke. Bizarna ideja, kajne?
Morda res. A zaradi kombinacije iznajdljivega pakiranja in briljantnega marketinga, je postal koncept plačevanja za kamne veliko bolj razumen.
In ne le to. Dahl je prav zaradi te ideje postal milijonar. Si morete misliti?
2. Pay Pal 
Milijoni ljudi, ki se danes zanašajo na plačevanje preko te platforme in ki ji zaupajo v enaki meri kot bankam, ne vedo, da je nastala kot startup ideja.
Ustanovitelji Pay Pala, med katerimi je tudi revolucionarni podjetnik Elon Musk, so platformo prvič predstavili svetu daljnega leta 1998. Takrat je bil internet še nekaj čisto novega in ni bil deležen veliko zaupanja s strani javnosti.
Kljub temu so ustanovitelji Pay Pala od uporabnikov zahtevali podatke o bančnem računu skupaj z osebnimi podatki in računali na to, da jim bodo zaupali vodenje njihovih transakcij na spletu.
Pogumno, kajne?
3. Instagram
Instagram so ustanovili leta 2010 v obdobju, ko je bil Facebook kralj družbenih omrežij.
Platforma je nastala po umiku Foursquara, na priljubljenosti pa je pričela pridobivati, ko je preklopila na model, ki v celoti sloni na izmenjavi fotografij s prijatelji, družino in ostalimi sledilci.
Poleg nišne funkcionalne usmeritve in osredotočenosti na uporabnike mobilnih naprav,
se Instagram pravzaprav ni toliko razlikoval od takratne konkurence. Vseeno pa mu je uspelo zgraditi močno začetno bazo uporabnikov.
Danes je z preko 800 milijoni aktivnih mesečnih uporabnikov eno najbolj priljubljenih družbenih omrežij.
4. Github
Ljudem, ki se ne spoznajo na programiranje, utegne biti Github kompliciran. Pa vendar je vse od njegovega nastanka zrasel v neverjetno močno orodje in hkrati odprto skupnost.
Ko je pričel delovati, je marsikdo dvomil v njegov obstoj, saj so morali programski inženirji plačevati mesečno naročnino za uporabo odprtih izvornih kod, da so lahko ustvarili še več teh.
Danes velja za največjega gostitelja izvornih kod in uspešno deluje. Pohvali se lahko s 24 milijoni predanih uporabnikov.
5. Slack 
Gledano površinsko, Slack ni ponujal ničesar novega. Podjetja so že imela e-mail platforme ali aplikacije za projektni management, s katerimi so si pomagala pri komunikaciji in upravljanju produktov. Slack je bil pravzaprav zgolj še eno orodje v nizu.
A ustanovitelji Slacka so opazili, da 70 do 80 % podjetij ni imelo primernih orodij za interno komunikacijo in se zato odločili, da zapolnijo to praznino.
Zaradi tega in nekaterih dodatnih orodij za integracijo, je Slack postal podjetje, vredno milijardo dolarjev.
6. SpaceX
SpaceX je eno takšnih podjetij, ki jih ob pričetku delovanja nihče ne jemlje resno. Točno tako je bilo ob njegovi ustanovitvi leta 2002.
Takrat je NASA veljala za edino organizacijo, ki je poskušala ustvariti ali zagnati vesoljsko tehnologijo. Nobeno privatno podjetje jim ni niti poskušalo konkurirati.
Nato pa je prišel SpaceX. Po nekaj neuspelih poskusih in novih investicijah je podjetje pričelo resnično obetati. Danes proizvaja nekatero najbolj stroškovno učinkovito in praktično vesoljsko tehnologijo.
Ta startup ideja je ustanovitelja podjetja, Elona Muska, napravila milijarderja.
7. Amazon
Redko katero podjetje je nastopilo s toliko drznimi idejami kot Amazon. Celo sedaj skuša podjetje zgraditi prihodnost z avtomatiziranimi dostavljalnimi droni in pametnimi zvočniki, ki bi nadzorovali naše domove.
Najbolj drzna startup ideja izmed vseh pa je bila tista, s katero se je vse skupaj pričelo: prodaja knjig na spletu.
Danes seveda to ni nič več neobičajnega, leta 1994 pa je veljal nakup knjig preko spleta za izredno tveganega. Kako ti lahko kdorkoli zagotovi, da boš dobil tisto, kar si plačal? Poleg tega so bile knjigarne v vsakem večjem mestu. Zakaj ne enostavno kupiti knjig tam?
Kakorkoli, ideja je bila na mestu. Povpraševanje po knjigah je bilo visoko, bile so dokaj poceni in enostavne za pošiljanje. Kar je sprva izgledalo noro, je bilo pravzaprav briljantno.
V nekaj letih je postal Amazon ena najbolj priljubljenih internetnih strani. Pričeli so tudi širiti svojo ponudbo izdelkov, ki je segala daleč preko prodaje knjig.
Se še spomnite, kakšen je skrivni pomen za Amazonovim logotipom? Preberite tukaj.
So te odmevne ideje v prvi vrsti uspele zaradi njihove čiste drznosti in inovativnosti? Ali pa so jih k uspehu vodili nekompromisni ustanovitelji, ki so bili pripravljeni na velike žrtve v zameno za uspeh?