Socialna anksioznost v 4 korakih
Socialna anksioznost v 4 korakih

Socialna anksioznost je naučen odziv na travmatične izkušnje. Na primer: če starši na zgovornega otroka v javnosti kričijo “utihni”, je lahko to zanj izredno travmatično, saj se otrok za preživetje zanaša na starše. Da bi si otrok zagotovil preživetje in ljubezen staršev, prične nehote skrivati svojo zgovornost in se pretvarjati, da ta lastnost pri njem ne obstaja. Vendar še vedno obstaja.

Kakšne so posledice?

Takšen otrok prične sovražiti svoj zgovorni del osebnosti. Socialni pritisk s strani učiteljev, sošolcev, prijateljev in drugih, mu lahko jemlje pogum še na številnih drugih osebnostnih področjih. Morda je želel otrok deliti svoje mnenje, vendar so ga sošolci zasmehovali. Ta zavrnitev povzroči, da se prične bati deliti svoje mnenje s komerkoli.

Socialni pritisk je odličen za družbo, ker zagotavlja, da ljudje nimajo prostih rok, da bi povzročili nepovraten kaos. Vendar pa lahko pri posameznikih socialni pritisk vodi v leta trpljenja zaradi zatiranja določenih osebnostnih lastnosti. Da bi si zagotovili minimalno socialno odobravanje, se pričnejo izogibati socialnim situacijam. Vendar pa kadarkoli to naredijo, prisilijo negativna prepričanja v svojo lastno nezadostnost.

Socialna anksioznost oža cono udobja

Vsakokrat, ko ste prisiljeni v socialno interakcijo, imate izbiro – ali se ji izogniti ali pa se vključiti. Vsakič, ko izberete možnost izognitve, investirate v negativna prepričanja in občutke, ki ožijo vašo cono udobja.

Predstavljajte si, kako omejena bo postala cona udobja po tisočih izmaknjenih interakcijah, v katerih spodbujate svojo napačno prepričanje, da so ljudje zastrašujoči. To sicer lahko slej ko prej spoznate in logično ovrednotite, a bo prepozno. Žal ste se že natrenirali v prepričanje, da so ljudje bolj grozni, kot v resnici so.

Edini način, da to prepričanje obrnete, je, da investirate v nasprotna vedenja. Pričnite se z ljudmi zapletati v pogovore vsakič, ko vas ima, da bi se izognili interakciji. Socialna anksioznost se bo tako sčasoma manjšala.

Kako premagati socialno anksioznost?

Za ljudi, ki so bili celo svoje življenje stisnjeni pod težo socialnega pritiska, je lahko to velik izziv. Takšni ljudje imajo malo razlogov, da bi verjeli v svoje sposobnosti in se samozavestno sporazumevali z drugimi. Socialna anksioznost ima v njihovem življenju prevelik vpliv.

V pomoč pri premagovanju socialne anksioznosti smo vam pripravili štiri uporabne napotke.

1. Sprejemanje samega sebe

Deli samega sebe, ki se jih sramuješ, potrebujejo ravno toliko sprejemanja, kot pozitivni deli tvojega jaza, ki prejemajo socialno odobravanje. Sprejemanje jeze ne pomeni, da morate postati nasilni. Sprejemanje inteligence ne pomeni, da morate postati arogantni in “vedeti vse”. Sprejemanje pomeni samo, da morate tem delom samega sebe dati dovoljenje, da obstajajo.

Sprejemanje pomeni samo, da morate delom samega sebe dati dovoljenje, da obstajajo.

Socialna anksioznost pri ljudeh povzroči strah, da jih bodo drugi sodili zaradi svojih zatrtih lastnosti. Ker sami ne sprejmejo svojih lastnosti, ne pričakujejo, da jih bodo drugi. Ljudje s socialno anksioznostjo je pogosto strah, da ne bodo vedeli, kaj reči, da bi ljudi impresionirali in si pridobili njihovo odobravanje.

Namesto, da zapravljate vso to energijo, jo raje uporabite za to, da dovolite svoji kreativnosti, da se izraža v zanimivem, prijetnem pogovoru.

2. Sprejmite strah in vseeno ukrepajte 

Vsakič, ko imate v glavi misli, podobne “Želim si (govoriti s simpatičnim neznancem, iti na zabavo, javno nastopati, itn.)”, lahko to v vas sproži odziv strahu.

To je ključen trenutek, v katerem ste se prisiljeni odločiti ali boste postali bolj samozavestni ali bolj socialno omejeni. Vsakič, ko se izognete nečemu, kar si pravzaprav želite poskusiti, neizogibno nagradite svoj strah in ga ojačate. Sami sebe nagradite za to, da ne naredite tega, kar si pravzaprav želite.

Kakšna neumnost, kajne?

Namesto, da se upirate situaciji, sprejmite odziv strahu. Tako boste dobili zagon, da se boste povezali z drugimi, namesto da bi se jim izognili. Začutite strah in vseeno ukrepajte. Sprejmite, da je strah neizogiben in neprijeten in zdržite v družbi kolikor dolgo morete.

3. Ne lovite samozavesti 

Če je vaš cilj, da bi postali samozavestni, potem se morate na pamet naučiti enciklopedijo socialnih veščin, da bi delovali brez neprijetnih napak. Ne glede na to, kako pozitiven izgleda ves ta trud, pa pravzaprav samo potrdi prepričanje, da vam samozavest manjka.

S tem, ko sami sebe prepričujete, da potrebujete samozavest, si neprestano govorite, da je sploh nimate.

Nekateri ljudje postanejo zasvojeni s pozitivnimi sporočili glede iskanja samozavesti in sreče. Če se lahko odpoveste želji, da bi bili samozavestni in sprejeti v družbi, potem končno ne boste več zaskrbljeni in paranoični glede popolnega vedenja.

Ne potrjujte ideje o pomanjkanju samozavesti s tem, da jo iščete. Že sedaj ste dovolj samozavestni.

4. Pristnost

Sprejmite, da je vredu, da vas nimajo vsi radi in vas vsi ne obožujejo. Resnica je, da nikoli ne boste všeč vsem na svetu. Prav tako tudi ni potrebno, da v svoje življenje sprejmete vse. Vsi imamo dovoljenje, da drug drugega zavrnemo.

Če skrivate svoje resnično mnenje in si želite družbenega odobravanja, samo preprečujete drugim, da bi vas spoznali. Pri tem tvegate, da vas ljudje ne bi marali, če bi bili pristni. Vendar pa to ni pomembno. Vsekakor bodo v vašem življenju ljudje, s katerimi se lahko povežete in ki bodo imeli radi točno tisto, kar ponujate.

To pomeni fraza “bodi pristen”. Ljudje, ki imajo socialno anksioznost se pogosto pritožujejo, da je ta nasvet nerealističen. Samozavestni ljudje so pristni po naravi. Ne filtrirajo ves čas vsake svoje izgovorjene besede in ne skušajo iskati odobravanja.

 

Vir: Wealthy gorilla

[contact-form-7 404 "Not Found"]