
Kaj pomeni logotip Appla?
Če se lepota skriva v resnici, kot je trdil John Keats, potem ta zgodba mora držati: logotip Appla na zadnji strani vašega iPhone-a ali Maca je posvetilo Alanu Turingu, moškemu, ki je postavil temelje sodobnemu računalništvu. Bil je pionir raziskovanja umetne intelligence in odklenil je nemške kode iz vojnega časa.
Umrl je pozabljen, leta 1954, deset let in dan po izkrcavanju na Normandiji, ki je predstavljalo povod za obsežno uporabo inteligence po njegovih metodah. Njegova smrt predstavlja povezavo z Applom. Turing ni bil prepoznaven po svojem delu, grozil mu je zapor zaradi “ogromne nespodobnosti” in povsem so ga ponižali zaradi injekcij estrogena, ki naj bi pozdravile njegovo homoseksualnost. In tako je ugriznil v jabolko, ki jo je prepojil s cianidom.
Zgodba Appla
Zgodba gre takole. Mlada podjetnika iz Stanforda sta iskala logotip za njuno povsem novo računalniško podjetje. Spomnila sta se na Turinga ter njegov prispevek k področju računalništva. Izbrala sta jabolko – ne celo, temveč takšno, ki ji manjka grižljaj.
Na žalost je resnica redko tako preprosta ali lepa, kot bi si želeli, da bi bila. Sprva je nekaj zaposlenih pri Applu trdilo, da je zgodba resnična, a izkazalo se je, da gre za mit, ki se je verjetno začel okoli leta 2001, ko je v kinematografe prišel film Enigma. Applov glavni štab je dal jasno vedeti, da to ni uradna zgodovina podjetja.
Druge teorije so bile naprednejše. Jabolko je sodeč po eni predstavljalo znanje, kot v biblični zgodbi Adama in Eve, po drugi pa je namigovalo na padajoč sadež, ki je Sira Isaaca Newtona privedel do koncepta gravitacije. Zagovornikom slednje teorije gre na roko dejstvo, da je Apple izdal ročno napravico Newton, a vendar več kot desetletje po stvaritvi logotipa.
Applov logotip ima v resnici čisto preprost pomen
Na žalost dokazi kažejo v drugo, bolj vsakdanjo smer. Leta 2009 je Rob Janoff – oblikovalec Applovega logotipa – v intervjuju za CreativeBits zanikal biblično zgodbo in povezavo z Newtonom in dejal, da je očaran nad zgodbo o Turingu, ki pa mu je bila nepoznana.
“Bojim se, da nisem imel ničesar pri tem,” je rekel. “Gre za čudovito urbano legendo.”
Janoff pravi, da mu Steve Jobs ni poslal specifičnega osnutka in da je razlog za grižljaj sila preprost. Tam je namreč zaradi merila, da majhen logotip Appla še vedno izgleda kot jabolko in ne kot češnja.
Ni trajalo dolgo, preden je Janoff spoznal srečna naključja, povezana z njegovim dizajnom. Kolega mu je povedal, da so byte-i temelj računalništva. Byte in bite (grižljaj) se v angleščini izgovorita enako. Druge, bolj romantično obarvane zgodbe, so sledile kmalu.
Nad Turingovo zgodbo ste lahko razočarani, lahko pa uživate v njeni negotovosti. Slednje se zdi kot primerno, celo poetično stanje, za pripoved o človeku, ki je živel v senci. Celo posvetilo zanj je sedaj plavalo med življenjem in resnico, podobno kot pri Sneguljčici, ko je pojedla mistično jabolko.
Podobno spoštovanje si zasluži favoriziranje lepote nad trdimi dejstvi, ko je govora o Stevu Jobsu in njegovim komentarjem na to temo. Ostal je namreč tiho. Lahko bi zavrnil mite, ki so se pojavili okoli njegovega podjetja, a se je odločil, da jih ne bo. Bolj kot karkoli drugega je namreč cenil lepoto zgodbe.
Vir: CNN
Error: Contact form not found.