Tjaša Deu, Youtube blogerka: “Najdi nekaj, kar je čisto tvoje ter čimprej začni. Prvi izdelek ne bo nikoli popoln.”

Kdo je Tjaša Deu?

Tjaša Deu je mično dekle, ki si svoj vsakdanji kruh služi z vloganjem. Za tiste, ki ne veste, kaj to je: to je snemanje in objava video vsebin na izbrano temo, s namenom informiranja ljudi. Šolana družboslovna informatičarka na svojih YouTube kanalih (Tjaša Deu, Me time škatlica in kat4K) združuje ljubezen do sodobnih informacijskih tehnologij z nekaj mode, lepote in vsakdanjih tematik. 

Znanje, ki ga uporablja za snemanje, montažo in promocijo svojih video vsebin je pridobila preko opazovanja in poskušanja. Nekaj koristnih informacij o dinamiki prepletanja družbe in tehnologije je prejela tudi pri svojem študiju na FDV-ju. Kot pravi, je bil obisk konference VidCon v Amsterdamu edino izobraževanje, za katerega je namenila tudi finančna sredstva. Svoje lastne izkušnje je pred kratkim delila na dogodku Blogsi 2017, ki je potekal v Mariboru. 

Tjaša se lahko poleg uspešnega vodenja YouTube kanalov pohvali tudi z zmago v oddaji Top4 s Tjašo Kokalj, konec leta 2015, ki je pomembno vplivala na njeno prepoznavnost v Sloveniji. Njeno zasebno življenje se praktično ne razlikuje od poslovnega, saj je njeno delo njen prosti čas in njen prosti čas je njeno delo. Ne glede na to, da je praktično ves čas na telefonu, pa zna vseeno uživati v trenutkih. Kot pravi, jo fascinira razsežnost interneta in možnosti, ki jih ponuja.

Vabljeni k branju.

Intervju

Uvod

Kdo je Tjaša Deu v prostem času in poslovno? Kaj jo navdušuje, ob čem jo spreleti srh, kaj ji požene kri po žilah?

Tjaša Deu: Tjaši Deu iz prostega časa in poslovno se praktično ne razlikujeta. Moje delo je moj prosti čas in prosti čas porabim za svoje delo. Če že najdem prosti čas, je to čas, ko se prepustim trenutku, izklopim obvestila na telefonu in uživam. In se šele naslednji dan sekiram, zakaj nisem tega božanskega trenutka ujela v Insta Story. Hahaha.

Navdušuje me razsežnost interneta. Njegova zmožnost, da nam prinese možnosti in priložnosti, ki bi bile še 10 let nazaj absolutno nepredstavljive. V realnem času se pogovarjamo z nekom, ki je na drugem koncu sveta. Tudi kot mali samostojni podjetnik lahko brez problema sodelujem z velikimi korporacijami iz Kanade ali Kitajske. Ustvariš fizični izdelek in ga pošlješ kupcu iz Malezije – ker je pri njih pač večje tržišče za ta specifičen izdelek. Nore možnosti, ki se ti odprejo, če le razumeš in se pustiš odpeljati v svet, ki leži na drugem koncu tvojega internetnega kabla.

Internet odpira nore možnosti, če le razumeš in se pustiš odpeljati v svet, ki leži na drugem koncu tvojega internetnega kabla.

Obenem pa se to lepo povezuje z novo vrsto zaskrbljenosti: osebni podatki. Po eni strani smo izredno veseli, da nam Google prilagodi iskalne rezultate glede na naše želje, po drugi strani pa nas kar malo strah postane, ko nam Facebook za prijatelja predlaga tistega luštnega fanta, ki se ti je nasmehnil na avtobusu – kako zaboga je vedel?! Zavedanje, da tega toka podatkov, ki gre od nas, ne moremo zaustaviti, lahko ga delno omejimo, vendar če želimo živeti normalno življenje, ga zaustaviti ne moremo. Velikokrat se sprašujem »Kje je meja?«.

Tjaša in YouTube

Zakaj YouTube? Kdaj si sploh začela, kako je bil začetek videti in zakaj si se odločila ravno za to platformo in ta medij (video)?

Tjaša Deu: Začela sem nekje v zgodnjih najstniških letih. Moji prvi videi nosijo letnico 2007. Takrat je bilo to nekaj novega, zanimivega, lepo se je dopolnjevalo z MySpace-om, bil je nek vpogled v življenje Američanov. Nek intimen pogled, ki ga nisi mogel dobiti na nobenem drugem mediju. In kot otrok interneta sem itak morala biti takoj zraven.

Tako sem se kmalu opogumila in po par videih, ki sem jih posnela za prijatelje, začela objavljati tudi v angleščini za to novo platformo. To je bilo vse posneto z web kamero ali telefonom (ki je takrat snemal malo več kot 1MP xD) ampak zmontirano pa v Adobe Premiere! Se mi zdi, da sem naredila nekako nadgradnjo očetovega fotografskega dela in se podala v video vode že zelo zgodaj. Hitro sem si ustvarila podporno okolico, ki me je naučila montaže in vseh ostalih internetnih trikov.

Predstavi nam svoje YouTube kanale. Kako uspešni so, kakšno je zanimanje ljudi zanje, komu so namenjeni?

Tjaša Deu: Trenutno obstajajo trije: 1. Tjaša Deu, ki je moj najstarejši, najbolj osebni kanal. Na njem največ eksperimentiram, je najmanj cenzuriran in nima neke posebne strategije. Je, da imam prostor nekam dati tisto, kar ne paše nikamor drugam. Namenjen je komurkoli, ki ga zanima moje življenje in ga/jo interesirajo podobne panoge kot mene: malo mode, malo notranjega oblikovanja, veliko potovanj, vodenje lastnega posla …

Drugi kanal je MeTime škatlica, kjer sem prvič stvari zastavila malo bolj načrtno. Ta kanal se fokusira primarno na najstnice in vsa vsebina je prilagojena njim. Deluje kot podporni kanal mojega produkta MeTime škatlica (dostava ženskih higienskih vložkov na dom). Tu se najdejo primarno videi o ličenju za začetnice, pogovori o menstruaciji in odraščanju. Kanal sem želela zastaviti kot nekaj skupnega, kar bi soustvarjale vse slovenske video ustvarjalke, zato sem jih tudi veliko povabila k sodelovanju in nastali so super videi. Želim, da ta kanal predstavlja starejšo sestro, ki bi si jo jaz želela imeti v času odraščanja.

Tretji in najmlajši kanal pa je kat4K, ki je prišel iz moje dolgoletne želje po videih o tehničnih produktih. Predstavitve mobilnih telefonov, kamer in ostalih izdelkov zabavne elektronike so me vedno klicali kot nek ultimativen cilj, kaj bom jaz ustvarjala na YouTubu. V začetku letošnjega leta sem se odločila temu klicu tudi slediti in sem ustvarila čisto nov kanal, brez enega sledilca. Želela sem tudi dokazati, da znanje o rasti YouTube kanalov, ki sem ga osvojila v teh prejšnjih 4 letih, lahko uporabim tudi na čisto novem, svežem kanalu v angleščini in da tehnike delujejo tudi v veliko bolj zasičenem mednarodnem trgu. V dobre pol leta sem prišla že do 10 000 naročnikov, kar je bil na začetku moj cilj po 12 mesecih.

Odklikaj spodaj na stran 2…

Facebook Comments

Nejc Krumpačnik

Nejc je glavni urednik in soustanovitelj medijskega portala Motiviran.si. Kot magister medijskih komunikacij ljubezen do medijskega ustvarjanja združuje z znanji s področja prodaje in digitalnega marketinga. Prepričan je, da nobene sanje niso dovolj velike, da si jih ne bi drznili sanjati.