sponzorstva
sponzorstva

Ko se je Tina Maze odločila, da bo namesto vsiljenih sponzorjev raje nosila barve svojih, je bilo ljudstvo zgroženo, ogorčeno, jezno, iskajoč vil ter bakel. Željni kruha in iger so se medijsko izpostavljali samooklicani strokovnjaki vseh vetrov, kot tudi športna zveza, komiteji, laiki in športniki. Seveda mnogi ne razumejo, kako sponzorstva v tej državi pravzaprav funkcionirajo. Nič drastično izven-serijskega, gre za model sponzoriranja, kot sem ga vajena tudi iz tujine.

Kaj so sponzorstva?

Najprej razčistimo pojma sponzorirana lastnina in sponzorske družbe. Sponzorirana lastnina so športniki, trenerji, športno obarvane prireditve in tekme. Sponzorske družbe pa so podjetja, ki pridobijo sponzorske pravice preko pogodb z “imetnikom pravic”.

tina maze
Tina Maze se je odločila, da bo namesto vsiljenih sponzorjev raje nosila barve svojih.

Nasveti za podjetja

Tokrat nagovarjam manjša podjetja, ki ne premorejo marketinškega sektorja:

  1. Ključnega pomena je razlikovati med sponzorirano lastnino, prodajalcem, imetnikom pravic in drugimi udeleženci v korporacijski komunikaciji ter prodaji. Poklonitev popustnih kod sponzoriranemu premoženju je vredna prezira – ni le slaba praksa, temveč tudi posmeh ob metanju let trdnega in učinkovitega znanja skozi okno zavoljo slabega načina marketinga.

    Več: Zakaj majhna podjetja potrebujejo vsebinski marketing?

  2. Malim in srednje velikim podjetjem bi svetovala, naj se ne trudijo ciljati na športnike najvišje klase, niti na tiste, ki so nekje na dobri poti, da to postanejo, kajti nimajo dovolj sredstev za vzdrževanje sponzorstva. Veliko boljše rezultate bodo imeli pri sponzoriranju športnih dogodkov in namenitev sredstev za potrebe, dogodke in tekme neprofitnih organizacij.

  3. Podjetja včasih pozabijo, da mašenje spleta s pretiranim objavljanjem povzroči ravno nasproten učinek od želenega. Vsi se otepamo spam-a, zakaj bi doprinašali k slednjemu? Dolgoročno ne boste izgubljali le v monetarnem smislu, temveč tudi na področju verodostojnosti.

nasveti za podjetja
Nasvet za mala in srednja podjetja: Ne trudite se ciljati na športnike najvišje klase, niti na tiste, ki so nekje na dobri poti, da to postanejo, kajti nimate dovolj sredstev za vzdrževanje sponzorstva.

Nasveti za športnike

Dragi športniki, prepričana sem, da znate računati. Če ne peš, vsaj z osnovnim kalkulatorjem pametnega telefona. Prosim pobrskajte za ceno posamezne vrečke beljakovin. Potem izračunajte, koliko je vredna ena objava na Facebook-u, ena na Instagramu. Nato prosim izračunajte, koliko časa vam vzame delo objavljanja nekajkrat dnevno za vašega kvazi-sponzorja, v primerjavi z vrednostjo ene ure vašega dela. Moram nadaljevati?

V izogib slabim praksam, vam svetujem, da:

  1. Zavrnite vse “sponzorske” ponudbe, ki zajemajo dve pasji posodi beljakovin in sirotke v prahu v zameno za dosmrtno prostituiranje njihovega materiala po vseh družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, ipd. Vrednost družbenih medijiev je mogoče ovrednotiti z različnimi meritvami, vendar vam lahko zagotovim, da je vaše delo višje vrednosti, kot izdelek, ki ga prejmete.

    Več: Instagram ali Snapchat – Kateri je boljši za vaš posel?

  2. Prenehate sprejemati popustne kode “sponzorskih” podjetij, kajti gre za tehnično zmedenost in kršitev opisa vašega dela v zameno za kode. Sponzorstvo pomeni korporativno komunikacijo in nikoli prodaje izdelkov.

  3. Bodite proaktivni in izbirajte podjetja, ki temeljijo na kvaliteti in so najboljša v svojih nišah. Preveč ljudi je soočenih odklanjati podpisovanje napačnih sponzorskih pogodb in sporazumov. Mnogi se zavedajo svoje napake šele s trenutkom, ko se črnilo posuši.

  4. Zadnja zadeva, s katero nehate, je podpiranje samooklicanih fitnes gurujev, welness trenerjev in vsega, kar sodi v sklop piramidnih nategavščin. Dejansko je čas, da se naučite razlikovati med uglednimi trenerji, znanstveniki, pisci ter celo četico marketinških gurujev in ambasadorjev. Slednje se preprosto ignorira.

boštjan kline
Športniki morajo biti pri podpisovanju sponzorskih pogodb prevodni in pametni.

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂