odpoved v službi
odpoved v službi

Vsak ima kdaj pa kdaj slab dan v službi. Pa vendar slabi dnevi ne bi smeli preseči dobrih. Obstaja sedem glavnih znakov, da na delovnem mestu ne dosegate trajne sreče in da bi morali pričeti razmišljati o novi službi. Ti znaki segajo od prenehanja učenja na delovnem mestu do doživljanja negativne timskega duha med sodelavci. Preverite, če je čas za vašo odpoved v službi.

Na neki točki vsakdo kdaj pa kdaj sanja o spremembi službe. Razlogi za to so različni. Za nekatere je to denar. Za druge je delanje nečesa, kar ima doprinos k družbi. Spet za tretje je možnost ustanovitve svojega lastnega podjetja. Sprememba je lahko dobra, hkrati pa je lahko tudi slaba, če pred ukrepanjem ne premislite dovolj dobro.

Vsakdo se sooča s frustracijami glede svoje kariere in službe. So dobri in slabi časi. Vendar pa je lahko v današnjem času “takojšnje zadovoljitve” (ang. instant gratification) prehitra menjava služb brez načrta ubijalec kariere. Vprašanje, ki se torej postavlja je: Kdaj bi moral narediti spremembo? Na katere znake moram biti pozoren?

Obstaja formula za to. Glasi se:

Naloge, ki ustvarjajo NEGATIVNO energijo > Naloge, ki ustvarjajo POZITIVNO energijo = Iztrošenost

Ali če to enostavno prikažemo s sliko:

Formula sreče na delovnem mestu
Formula za srečo na delovnem mestu.

Seveda so obdobja, ko je potrebno opravljati tudi naloge, ki vam črpajo pozitivno energijo. To je normalno. Če pa negativna energija neprestano prevladuje nad pozitivno v daljšem časovnem obdobju, potem pa se morate enostavno ustaviti in se vprašati: “Zakaj se to dogaja? Kdaj se bo to spremenilo? Koliko tega sem še pripravljen prenesti?”

7 znakov, da je čas za odpoved v službi

Poleg zgornje formule, pa si lahko pri pretehtanju možnosti za odpoved v službi pomagate z naslednjimi sedmimi znaki. Če ste pozorni nanje in pa na enačbo sreče na delovnem mestu, potem lahko najdete nove načine za več sreče ali pa premislite o novi službi.

1. Rast in učenje

Nekaj, kar ubija številne službe je enostavno ista rutina iz dneva v dan. Ljudje smo po naravi radovedni in številni uživamo v učenju novih stvari. Učenje novih orodij, jezikov in podatkov nam omogoča, da ostajamo motivirani. In kar je še pomembneje, trg služb se izredno hitro spreminja. Glede na članek, objavljen v reviji Big Think, naj bi bilo po ocenah kar 47 % služb v času 25 let ukinjenih.

Kaj torej to pomeni za nas? Pomeni, da se moramo ves čas učiti novih stvari, orodij in tehnik, da bi ostali v koraku s časom in povečali svojo vrednost na trgu. V praksi to pomeni, da je na vas, da pričnete razmišljati, kaj bi se radi naučili in v katero smer si želite, da gre vaša kariera. Ko imate enkrat oblikovano idejo je čas, da se o možnostih pogovorite z vodjo. Če po številnih poskusih ne uspete pridobiti podpore za profesionalni razvoj, morate pričeti razmišljati o novih kariernih možnostih.

2. Razumevanje

Če ste seznanjeni z Mazlowo hierarhijo potreb, potem veste, da ko zadostite osnovnim potrebam (hrana, zavetje, varnost), so na vrsti psihološke potrebe. Samozavest je ljudem izredno pomembna. Za nekatere ljudi je razumevanje s strani vodij in ostalih bolj pomembno kot za druge, vseeno pa lahko pomanjkanje razumevanja ljudi demotivira in jih pušča prazne. Ne zagotavlja jim ocene in vodenja na katerih področjih so uspešni in na katerih se morajo še izboljšati.

V članku, objavljenem v reviji Harvard Business Review, so predstavili študijo, ki jo je izvedlo podjetje za zaposlovanje, Towers Perin. Rezultati študije so pokazali, da največjo pripadnost delavca v službi določa njegov občutek cenjenosti s strani vodje. Če se delavec ne počuti cenjenega s strani vodje ali sodelavcev v daljšem časovnem obdobju, potem bi moral razmisliti o možnostih druge ekipe, drugačne vloge v ekipi ali celo o drugem podjetju.

Cenjenost in razumevanje je popolnoma normalna stvar, ki jo delavec pričakuje v službi, a je pogosto lastnost, ki je predvsem s strani (neizkušenih) vodij spregledana.

3. Nezmožnost izkoriščenja potenciala 

Kljub temu, da sta rast in učenje pomembna, pa raziskave kažejo, da smo ljudje motivirani, boljše delamo in se počutimo cenjeni, kadar opravljamo naloge, pri katerih izkoristimo svoje sposobnosti in opravimo delo dobro. Normalno je, da ne počnete vedno le tistih nalog, ki so vsm všeč ali za katere čutite, da ste sposobni, vendar pa je res tudi obratno. In sicer, če večino časa zapravljate za opravljanje stvari, ki ne spodbujajo vaših najboljših sposobnosti in moči, potem se ne boste počutili uspešno ali zadovoljeno.

Če ne izkoristite svojega potenciala, obstaja večja verjetnost, da boste delali na stvareh in nalogah, ki ustvarjajo več negativne energije, o kateri smo govorili na začetku. Če predolgo časa delate, ne da bi izkoristili svoj polni potencial, lahko to uniči vašo samozavest. Posledica tega je oteženo ustvarjanje novih kariernih priložnosti. Premislite o spremembi, preden bo prepozno.

4. Negativna ekipna dinamika

Negativna ekipna dinamika je ubijalec posameznikov in podjetja samega. Najuspešnejša podjetja so tista, kjer so sodelavci enotni in držijo skupaj v dobrih in slabih časih. Med njimi so stkane močne vezi zaupanja in podpore. Ni jih strah drug drugemu povedati kruto resnico na spoštljiv in konstruktiven način. Predvsem pa jih ni strah deliti informacij.

Kadar pa je v ekipi prisotna tekmovalnost, politika, nezaupanje, nezadostna podpora ali celo sovražnost in defenzivnost, to vedno vodi v toksično delovno okolje in posledično v propad. V takšnem delovnem okolju prevladujeta negativna energija in pomanjkanje motivacije. Sodelavci kažejo drug na drugega in so ves čas zafrustrirani. Če ste del takšne ekipe in če vodja ni zmožen ali ni pripravljen posredovati, potem je čas, da daste odpoved v službi.

5. Nenehno spreminjanje prioritet

Stvari se zgodijo in prioritete se spremenijo. To je del življenja in del posla.

Kadar pa se prioritete nenehno spreminjajo zaradi določenih ljudi ali ekip, pa lahko to hitro izčrpa vašo pozitivnost. Delo pod pritiskom in nadure ljudem običajno predstavljajo manj napora in stresa kot nenehno spreminjanje prioritet. S tem namreč izgubijo samozavest in vodljivost ter se pričnejo pojavljati dvomi.

Če vaše podjetje vsake pol leta spremeni strategijo poslovanja in dela zaradi sprememb na trgu, potreb kupcev idr., lahko pričnete dvomiti o delovanju podjetja na dolgi rok. Pojavi se nezaupanje v vodstvo in management. Občasna sprememba ali prilagoditev je vredu, če pa se te spremembe pojavljajo ves čas, ne boste nikoli dosegli svojega cilja. To je lahko znak za izhod iz podjetja.

6. Pretirana samozavest

Včasih je lahko pretirana samozavest dobra. Prepogosto pa, kadar vodstvo prične verjeti v svojo meglo, lahko stvari gredo zelo hitro zelo narobe. To je običajno rezultat uspeha, ki pride prehitro in preveč enostavno. Podjetje je v nekem trenutku v tako ugodnem položaju, da so ustanovitelji in vodje prepričani, da ne morejo narediti napake.

To postane splošno prepričanje v podjetju in če kdorkoli dvomi v to, je označen kot ignorantski, neumen ali nepredan. Če imate občutek, da so vodje vašega podjetja izgubile ponižnost in treznost, potem je bolje, da daste odpoved v službi. Za vašo kariero je lahko namreč takšna neprevidnost skrajno nevarna.

7. Kriza brez konca

Za konec najboljše. Nekatera podjetja ali ekipe so vedno v nenehnem stanju krize. Ves čas prehaja iz ene krize v drugo. Od zaposlenih se ves čas pričakuje, da so v pripravljenosti – ponoči, za vikende in za praznike. Vsako podjetje ali ekipa ima krize. Ko gredo stvari hudo narobe, se od vseh pričakuje, da bodo stisnili in se pobrali kot ekipa. Kadar pa se te krize vlečejo več mesecev ali celo let, potem pa je nekaj očitno zelo narobe.

Kriza pomeni nekaj neobičajnega ali nekaj izven običajnega. Za nenehno krizno stanje ekip znotraj podjetja, je odgovorno vodstvo. Ali nenehno spreminjajo prioritete, nimajo zadostnih virov za dosego ciljev, imajo slabo zastavljene načrte ali pa so cilji enostavno previsoki. Če se tedne ali mesece zbujate utrujeni in izžeti in če rešitve še vedno ni na obzorju je čas, da se sprijaznite, da je vaše podjetje v nenehni krizi. Čas je za odpoved v službi.

 

Več: 10 napotkov za dvig motivacije na delovnem mestu

Več: 14 učinkovitih načinov motivacije za zaposlene

 

Vir: Business Insider

[contact-form-7 404 "Not Found"]