V današnjem času si že skorajda ne predstavljamo življenja brez socialnih omrežij. A pri izbiri le-teh v marketinške namene, je še vseeno potrebno opraviti temeljiti analizo glede na posel, ki ga opravljate. Tokrat odgovarjamo na vprašanje, kaj je pri oglaševanju bolj smiselno uporabiti – Instagram ali Snapchat?
Moč socialnih omrežij
Dandanes ni več skrivnost, da se je večina marketinga podjetij prestavila iz klasičnih oglasov na socialna omrežja. Večja podjetja resda še vedno vztrajajo pri jumbo plakatih, oglasih v revijah in na televiziji, in to je tudi prav. Te oblike oglaševanja so še vedno izredno učinkovite.
Majhna podjetja pa imajo večinoma omejen marketinški proračun, ki ga morajo zato uporabiti čimbolj smiselno in kakovostno. Za ta namen so v tem trenutku najboljša možna izbira seveda socialna omrežja. Facebook sicer še vedno krepko prednjači, ko je govora o oglaševanju, a mu tako Instagram kot Snapchat, hitro sledita. Zato se vedno več menedžerjev sprašuje, ali naj za oglaševanje uporabijo Instagram ali Snapchat.
Instagram ali Snapchat?
Izbira izvisi od vrste posla, ki ga opravljate. Za nekatere je boljša izbira Snapchat, za druge Instagram. Za nekatere pa je najboljša rešitev uporaba obeh.
Katero možnost torej izbrati? Berite dalje in ugotovite.
Še prej pa si odgovorite na vprašanja, ki določajo kriterije za izbiro in primerjavo med Snapchatom in Instagramom:
-
Ali so vaše ciljno občinstvo in ciljni kupci na platformi?
-
Katera vrsta vsebin (npr. zgodbe, slike ali video vsebine) najbolj ustreza vašemu podjetju?
-
Ali želite raje imeti javni profil, ki se ga enostavneje najde in je z njim lažje komunicirati s sledilci in javnostjo? Ali pa želite raje imeti zasebni profil in s sledilci graditi ena-na-ena odnos?
-
Je vaša ciljna publika bolj aktivna na Instagramu ali Snapchatu?
-
Ali želite vašo aktivnost analizirati in meriti?
-
Ali želite povečati doseg obstoječih objav ali želite imeti na platformi oglase?
V nadaljevanju prikazujemo podrobnejšo primerjavo obeh platform.
1. Uporabniki
Baza Instagrama je večja in nekoliko starejša.
Velikost baze uporabnikov
Uporabniki: Instagram dnevno uporablja več kot 400 milijonov ljudi in več kot 700 milijonov mesečno. Snapchat dnevno uporablja 173 milijonov ljudi.
Zgodbe: Instagram zgodbe dnevno uporablja več kot 250 milijonov ljudi, Snapchat zgodbe pa 173 milijonov ljudi.
Na spodnjem grafu je prikazana hitra rast Instagram zgodb v primerjavi s počasnejšo rastjo Snapchat zgodb.
Rast uporabnikov: Rast števila uporabnikov Instagrama je enakomerna, medtem ko se je rast uporabnikov Snapchata nekoliko upočasnila. Na spodnjih grafih je prikazana rast uporabnikov obeh platform. Kljub temu, da graf rasti uporabnikov Instagrama prikazuje mesečne aktivne uporabnike, graf rasti Snapchata pa dnevne aktivne uporabnike, se število dnevnih aktivnih uporabnikov obeh ujema.
Demografija
Instagram je glede na raziskave bolj priljubljen pri ženskem delu populacije, in sicer pri posameznicah, mlajših od 49 let.
Snapchat, po drugi strani, pa je popularen predvsem pri mlajši populaciji. Skoraj 60 odstotkov uporabnikov je namreč mlajših od 25 let, največja skupina uporabnikov spada v starostno skupino 18-24 let. Samo okoli 15 odstotkov uporabnikov Snapchata je starejših od 35 let.
Drugo
Navajamo še nekaj zanimivih in koristnih podatkov glede uporabe Instagrama in Snapchata.
-
Glede na raziskavo, ki so jo opravili na Facebooku, so najpopularnejše tematike med mladimi odraslimi na Instagramu: moda/lepota, hrana, TV/filmi, hobiji in glasba.
-
V isti raziskavi so ugotovili, da uporabniki Instagrama radi sledijo znanim osebnostim, dobijo navdih za DIY (do it yourself) in gledajo fotografije s potovanj.
Snapchat
-
Glede na študijo, izvedeno s strani Defy Media for Variety, večina uporabnikov Snapchata (71 odstotkov) slednjega uporablja samo ali večinoma za komuniciranje z vrstniki.
-
V študiji, ki je bila objavljena na spletni strani Mashable, so poročali, da skoraj 60 odstotkov interakcij na Snapchatu poteka med bližnjimi prijatelji.
-
Glede na podatke App Annie, 46 odstotkov uporabnikov Snapchata v ZDA ne uporablja Instagrama. V VB znaša ta podatek 37 odstotkov.
Ko se odločate o vprašanju Instagram ali Snapchat, imejte v mislih, da je baza uporabnikov najpomembnejša. Najverjetneje se boste strinjali, da ni vredno vlagati denarja v eno izmed platform, če tam ni vaših potencialnih kupcev.
2. Vsebina
Poglejmo, katere vrste objav lahko ustvarjate na obeh platformah.
Zgodbe
Zgodbe so na voljo tako na Instagramu, kot na Snapchatu. Lahko gre za slike ali video. Ker se zgodbe predvajajo v celozaslonskem načinu, je idealna orientacija za zgodbo horizontalna, razmerje pa 9:16.
Slike in video
Poleg zgodb, so slike in videi glavne vsebine Instagrama in Snapchata. Se pa njihov prikaz razlikuje glede na platformi.
-
Slike in videi se na Instagramu objavljajo kot posti, na Snapchatu pa kot snapi.
-
Posti so javni (razen, če si profil nastavite na zaseben), medtem ko so snapi večinoma privatni med določenimi uporabniki.
-
Posti so lahko horizontalni, kvadratni ali vertikalni. Snapi so zaradi celozaslonskega prikaza večinoma vertikalni.
-
Posti ostanejo na vašem zidu in profilu, snapi pa po 24 urah izginejo.
Kakovost vsebin
V splošnem ljudje na Instagram objavljajo vsebine z visoko resolucijo, ki so obdelane, na Snapchat pa surove, nefiltrirane vsebine.
3. Odprtost
Vašo znamko bo lažje najti na Instagramu. Ko govorimo o odprtosti, moramo pogledati tri področja:
Profil
Na Instagramu lahko imate javni profil, ki prikaže število sledilcev in vse Instagram objave. Instagram vam tudi predlaga, katerim profilom je smiselno slediti in izpostavi relevantne objave v razdelku Discover, kar ljudem pomaga najti vaš Instagram profil.
Na Snapchatu imate možnost, da vaš profil vidijo le prijatelji oziroma ljudje, ki so vas dodali. Na vašem Snapchat profilu je malo podatkov, saj snapi in zgodbe, ki ste jih objavili, izginejo po 24 urah.
Angažiranost (ang. engagement)
Na Instagramu lahko všečke in komentarje na objave vidijo vsi, direktna sporočila pa le vi.
Na Snapchatu lahko vse odzive na snape in zgodbe vidite le vi.
Vaše vsebine
Na Instagramu lahko ljudje, vključno z vami, najdejo poste, ki omenjajo vas. Ljudje lahko preko hashtagov in @ označenih tagov odkrijejo in pregledajo vaš Instagram profil. Zato je tu pogosta marketinška praksa vključevanje vsebin uporabnikov (ang. user-generated content).
Na Snapchatu lahko snape ali zgodbe, ki omenjajo vašo znamko, vidijo le prijatelji oseb, ki jih je objavila. Vaša znamka bo torej bolj vidna na Instagramu, kot na Snapchatu, kar je odlično, če želite povečati prepoznavnost vašega podjetja.
4. Stopnja angažiranosti
Primerjava stopnje angažiranosti pri obeh platformah je lahko težavna, saj je oblika angažiranosti pri vsaki drugačna. Na Instagramu ljudje všečkajo, komentirajo in gledajo video vsebine. Na Snapchatu pa ljudje gledajo snape in se odzivajo zasebno.
Lahko pa primerjamo stopnjo angažiranosti za zgodbe, ki so recimo dostopne na obeh platformah in so si zelo podobne. Glede na analizo podjetja TechCrunch, imajo podjetja boljšo angažiranost zgodb na Instagramu.
5. Analitika
Za izboljšanje digitalnega marketinga je analitika seveda nepogrešljiva. Nemogoče si je zamisliti oglaševanje brez merjenja in analize odziva.
Instagram podjetjem omogoča možnost poslovnih profilov, ki imajo vgrajen program Instagram Insights za analizo objav, zgodb, oglasov in sledilcev. Obstajajo pa še številna zunanja analitična orodja za Instagram, kot so Websta, Union Metrics’s free Instagram account checkup in Keyhole.
Snapchat ne zagotavlja nobene analitike, razen za oglase. Zato je potrebno marketing spremljati ročno. V splošnem je na voljo manj analitičnih orodij za Snapchat, pa še ta so plačljiva. Primer popularnega orodja je recimo Snaplytics, ki omogoča zgolj osnovne meritve.
6. Oglasi
Od leta 2015, ko je Instagram na svoji platformi zagnal možnost oglasov, je število podjetij, ki tu oglašujejo, naraslo na preko milijon. In ker je Instagram del skupine Facebook, lahko podjetja enostavno ustvarijo Instagram oglase preko Facebookovega Ads Managerja.
Oglaševanje na Snapchatu je bilo podjetjem dokaj nedosegljivo. Na voljo je bil le program Snapchat geofilters, sicer pa so morala podjetja oglaševati preko Snapchatovega oglaševalskega partnerja, kar pa je bilo pogosto kar drago. Na srečo je Snapchat to leto zagnal program Snapchat Ad Manager, ki omogoča podjetjem lažje oglaševanje.
Ciljanje
Z uporabo kateregakoli izmed Ads Managerjev, lahko s faktorji, kot so demografija, zanimanja in vedenja, ustvarjate tarčno občinstvo za svoje oglase. Poleg tega lahko prav tako dosežete ljudi z uporabo svojih podatkov (npr. ljudi, ki so z vašim podjetjem sodelovali) in podatke platforme (npr. uporabniki, ki so podobni vašim strankam).
Oblike oglasov
Tako Instagram kot Snapchat nudita paleto različnih oblik oglasov. Poglejmo, katere.
Instagram:
-
oglasi objav
-
oglasi zgodb
-
povečanje dosega obstoječih objav
Snapchat:
-
oglasi snapov
-
geofiltri
-
leče
V tem trenutku je oglase na Instagramu lažje ustvariti. Oglase za snape je sicer enostavno ustvariti, geofiltri pa zahtevajo nekaj znanja o dizajnu, medtem ko leče zahtevajo sodelovanje s Snapchat partnerjem.
Strošek
Na koncu, ko potegnemo črto, nas podjetnike seveda vedno zanimajo stroški in cena. Primerjava stroškov oglaševanja na platformah je lahko nekoliko težavna, saj so lahko stroški odvisni od kakovosti oglasov in tarčnega občinstva.
V splošnem je v tem trenutku oglaševanje na Instagramu cenejše kot oglaševanje na Snapchatu. Verjetno pa se bodo počasi stroški oglaševanja zmanjšali tudi na Snapchatu na račun Snapchat Ad Managerja.
Torej Instagram ali Snapchat?
Kljub temu, da v tem trenutku Instagram glede na večino parametrov premaga Snapchat, se mora podjetje vseeno odločiti za tisto platformo, ki bolj ustreza njegovi ciljni publiki.
Če na primer cilja na najstnike, študente in mlade odrasle, potem je morda boljša izbira ravno Snapchat. Poleg tega, kot že omenjeno, veliko uporabnikov Snapchata nima Instagram profila. V tem primeru je Snapchat pravzaprav edina možna izbira, da se jim približate.
Sedaj, ko ste seznanjeni s podatki, je odločitev ali boste izbrali Instagram ali Snapchat torej na vaši strani.
Vir: Buffer Social
[contact-form-7 404 "Not Found"]