Kako pa je takšen način prehranjevanja ustrezen za otroke, najstnike in starostnike?

Gašper Grom: Za otroke ni nobenega dvoma. Kar je za otroke resnično pomembno pri kakršnikoli prehrani, je to, da to ni osiromašena, instant prehrana. Vsakdo, še pa posebej občutljivejše skupine, bi moral skrbeti za čimvečjo kakovost zaužitih živil.

Vsakdo, še pa posebej občutljivejše skupine, bi moral skrbeti za čimvečjo kakovost zaužitih živil.

Pri starostnikih je ponavadi najtežje spreminjati navade in prepričanja o hrani. Kar pa je pri otrocih pogosto bistveno manjši problem, če gre za družinsko prehransko kulturo. Predvsem z mislijo na starostnike, ki bi jim ketonska telesca izjemno koristila, ne samo za vitkost, pač pa predvsem kot zaščita pred nastajajočimi ali že razvitimi nevrodegenerativnimi boleznimi, obstaja izjemen trud v smeri eksogenih ketonov kot prehranskega dodatka. Taki ketoni že obstajajo v različnih oblikah, žal v EU zaenkrat še poteka pridobivanje dovoljenja za prodajo.

Osebno me vedno pogosteje zmoti, da se pri promociji novih načinov prehranjevanja vedno poudarja uporaba raznih dodatkov oz. vnaprej pripravljenih mešanic za peko ipd. Koliko tega svetuješ ti? Si mnenja, da bi morala večino prehrane vseeno še vedno predstavljati naravna, neobdelana živila?

Gašper Grom: Kot sem rekel: kakovostna, polnovredna hrana je bistvo. Zelenjava iz biološke pridelave, jajca, meso in mlečni izdelki morajo biti iz pašne reje – to je najbolj pomembno. Na drugem mestu sta biološka pridelava in pašna reja, na tretjem pa tudi. 😀 Vse ostalo je daleč zadaj.

Veliko ljudem pač ogromno pomeni, da imajo jedi, ki jih tudi pri prehrani LCHF spominjajo na običajne navade – tortice, peciva, kruh itd. Osebno se mi to sicer zdi kot vegetarijanske hrenovke, ampak mi je pa razumljivo. Karkoli olajša koristne spremembe v življenju, je dobrodošlo.

Vsekakor bi še enkrat poudaril, da je pomembno, da veliko večino zaužite hrane predstavlja prava hrana iz odličnih virov. Večkrat povem, da je t. i. prava hrana po moje tista, ki zahteva, da si jo za zaužitje pripravimo iz čimbolj »surove« oblike. Da je skratka hrana, ki jo damo v usta, čim manj predelana in »predpripravljena«.

Večkrat povem, da je t. i. prava hrana po moje tista, ki zahteva, da si jo za zaužitje pripravimo iz čimbolj »surove« oblike.

Knjige in delavnice o LCHF prehrani

Skupaj z nekaterimi drugimi avtorji si napisal že dve knjigi o LCHF načinu prehranjevanja, v katero so vključeni tudi recepti. Vam gre prodaja dobro? Lahko v zbirki Bemumast! pričakujemo še kakšno knjigo?

Gašper Grom: Odlično. Najbolj me razveseli, ko dobim sporočila od ljudi, ki so se na podlagi naših knjig sami lotili prehrane LCHF in so navdušeni. V dobrega pol leta smo uspeli izdati dve knjigi – to je za podjetje, čigar založništvo ni osnovna dejavnost, kar veliko.

Za letos lahko napovem še knjigo o osnovah fitnesa, ki se bo sicer dotaknila tudi prehrane LCHF. Bemumast 3 pa načrtujemo najverjetneje v prvi polovici leta 2018.

Skupaj z ekipo organizirate tudi delavnice LCHF prehrane. Ste zadovoljni s povpraševanjem in udeležbo?

Gašper Grom: Ponavadi predavalnice pokajo po šivih, tudi v manjših krajih po Sloveniji. Najbolj zanimivo opažanje je, da je 90 % udeležencev že uspelo s prehrano LCHF – pa še imajo vprašanja. Del, ko odgovarjam na vprašanja, je ponavadi vsaj tako dolg kot predavanje samo. To me izjemno veseli.

Gašperjev nasvet 

Pred časom smo našim sledilcem na mailing listi poslali e-knjigo, ki odgovarja na vprašanje hujšanja Kaj je pomembneje: pravilna prehrana ali vadba? Kaj glede na izkušnje meniš ti?

Gašper Grom: Tu ni sploh nobenega dvoma: zdravje, vitkost in izzivom prilagojeno telo se začne in konča v kuhinji. To sicer ne pomeni, da vadbo mirno ignoriramo – to bi bila napaka. Pomena telesne aktivnosti se enostavno ne da dovolj poudariti – nismo narejeni za toliko sedenja, kolikor ga prinaša »moderno« življenje. Pogosto tudi način športnega udejstvovanja, kakršnega poznamo danes, ni dovolj. Idealno bi bilo bistveno več hoditi z občasnimi visokointenzivnimi napori – bodisi kot šprint, bodisi kot premagovanje bremen.

Pomena telesne aktivnosti se enostavno ne da dovolj poudariti – nismo narejeni za toliko sedenja, kolikor ga prinaša »moderno« življenje.

Katere so po tvojem največje napake pri prehrani in načinu življenja, ki jih počne večina ljudi, ki se borijo z odvečnimi kilogrami?

Gašper Grom: Težko bi izločil eno samo, ampak zagotovo ljudje sebe najbolj sabotirajo s kompliciranjem in vztrajanjem na navadah, za katere so prepričani, da so dobre, pa niso. Zajtrk, na primer, za vsako ceno, ker povsod v časopisih piše, da je zdrav. Je, če si odvisen od neprestanega dovajanja ogljikovih hidratov. To je tako, kot bi v vetrovnem vremenu na jadrnici namesto jader uporabljal motor.

Imaš univerzalen nasvet za ljudi, ki se zavedajo, da morajo spremeniti slog življenja, pa ne vedo kako, kje začeti, kaj spremeniti, kako se prilagoditi?

Gašper Grom: A veste, kako in kdaj večina najbolj zakrknjenih kadilcev neha kaditi? Po infarktu ali diagnozi kake hude bolezni dihal. Moj nasvet je: ne čakajte na diagnozo. Poiščite pomoč in ne vztrajajte pri navadah, ki vam škodijo.

Moj nasvet je: ne čakajte na diagnozo. Poiščite pomoč in ne vztrajajte pri navadah, ki vam škodijo.

Zaključek

Imaš kakšne posebne načrte ali izzive za prihodnost?

Gašper Grom: Na področju fitnesa oziroma bodybuildinga imam še nekaj tekmovalnih ambicij – to so ambicije, ki so precej osebne, saj moraš pri teh tekmah pokazati dvoje: veliko znanja in veliko vztrajnosti. To me še vedno žene.

Gašper Grom_Bodybuilding
Gašper Grom kot bodybuilder

Kar se moje svetovalne dejavnosti tiče, trenutno precej napora vlagamo v širitev v tujino. V načrtih pa imam tudi nekakšno akademijo, da bi lahko svoje znanje začel prenašati na druge ljudi. Tudi moj dan ima namreč samo 24 ur in čeprav s prehrano LCHF učinkovito spim malo in sem stalno aktiven, vsega ne uspem stlačiti vanje.

Od kod črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?

Gašper Grom: Želja po znanju in vedenju je pri meni neusahljiva. Najbrž bi umrl od groze, če bi se nekega dne zavedel, da se nimam več česa naučiti. Moja žena, ki je moja desna roka in ki jo prav tako zanima klinična prehrana. Vsekakor pa se me res intimno dotaknejo izpovedi ljudi, ki jim je uspelo spremeniti svoja življenja – pa če so bili moje stranke ali ne.

Priporočaj mi knjigo, ki bi jo moral prebrati vsak, ki si želi zdravo shujšati.

Gašper Grom: Najbrž boste ostrmeli, ampak priporočal ne bom knjige o hujšanju, pač pa knjigo o mišljenju. Razumeti, kako mislimo in kako delujejo možgani, ima pozitivne posledice tudi za spremembe, ki vodijo do uspešnega hujšanja. Govorim o knjigi Razmišljanje, hitro in počasno, ki jo je napisal Nobelov nagrajenec Daniel Kahneman in ki jo imamo od letos tudi v slovenščini.

Za tiste, ki rabijo samo bližnjico, pa je seveda priporočilo: Bemumast.

Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega?

Gašper Grom: Če mene dobro označuje kak citat, je to zagotovo »keep it simple« oziroma »ne kompliciraj«. Ne samo, ker se dobro sliši, pač pa ker je to res.

Morda še zaključna misel?

Gašper Grom: Ne komplicirajte. 😀

 

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

1
2
3
Deli
Prejšnji članekMotivacija za zdravo življenje
Naslednji članek12 najpogostejših tipov jeze
Nejc Krumpačnik
Nejc je strokovnjak, predavatelj in svetovalec iz področij digitalnega marketinga. Podjetjem in posameznikom pomaga, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več. Je ustanovitelj blagovne znamke Motiviran.si in član ekipe KHD - Katzengruber Human Development.