Kako motiviraš samo sebe, zlasti, ko ne gre vse po načrtih? Od kod črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?

Alja Medici: Pridejo dnevi, ko se zaradi pletore dejavnikov trening sfiži. Pač ne gre. Takrat je čas, da se malce distanciram, prespim in lotim zadeve znova naslednjič. Trmasto. In ko tudi trma odpove, se vrnem k osnovam statike, oz. v tem primeru biomehanike in preračunam, kje točno se je zalomilo, kako bo najoptimalnejše zadevo speljati.

Iz tega tudi izhaja moj osebni moto, če lahko izračunam, lahko dvignem – uspeh zavisi le od časa. Seveda pomaga, ko ti ob strani stojijo tudi ljudje kalibra Vlad Rigert in Dmitry Klokov ter vsi ostali, ki so se lotili dvigovanja in niso obupali navkljub preprekam.

Pridejo dnevi, ko se zaradi pletore dejavnikov trening sfiži. Pač ne gre. Takrat je čas, da se malce distanciram, prespim in lotim zadeve znova naslednjič.

Ali se je po tvojem mnenju mogoče mentalno prepričati, da si zmožen dvigniti več kot v resnici si? Si morda opazila ta pojav pri sebi? Poznane so mi raziskave, ko so ljudje s prsmi potisnili več, če niso vedeli, koliko potiskajo oz., če so jim rekli, da je uteži manj, kot jih je v resnici bilo. Kar v resnici sprašujem je, kakšno vlogo igra pri vsem skupaj glava?

Alja Medici: Psiha je 95 % tega športa. Mojim varovancem vedno pravim, da je določena mera strahu zdrava, še posebej, ko pride do dvigovanja dvokratnika ali trikratnika lastne teže. Je pa res, da si ne morem privoščiti varovancem dati na palice več, kot vem, da so zmožni maksimalno dvigniti. Kajti, če bi si to privoščila, bi se lahko končalo usodno. Obstaja mnogo primerov, ko so ljudje precenili svoje sposobnosti, ob vzpodbudi publike dodali nekaj kilogramov uteži več in se poškodovali – vendar meja, ne glede na sposobnosti, še vedno obstaja.

Pri treningih sem opazila, da ljudem pomaga že, da jim stojiš zraven v vlogi spotterja, ker si tedaj upajo narediti kako ponovitev več, ali pa lahko poizkusijo kilažo, ki jo do tedaj še niso, brez bojazni, da bi se kaj pripetilo.

Aljin nasvet

Kaj bi svetovala mladim, ki se v ta šport šele podajajo? Kaj pa začetnikom nasploh, ki si želijo postati “večji” in močnejši?

Alja Medici: Mislim, da ne morem bolj poudariti, kako pomembna je pravilna tehnika izvedbe osnovnih vaj samih. Drugo bi bilo, da naj se ne zaletijo v dvige za vsako ceno. Z doslednim sledenjem plana treninga se pride do rezultatov, kajti hitrih bližnjic ni.

Pravijo, da ogromne teže ne moreš dvigniti počasi. Verjetno je riziko za poškodbe pri tako sunkovitih gibih in velikih obremenitvah še toliko večji? Kaj so pogoste poškodbe in kako se jim izogniti?

Alja Medici: Sem pristašica »počasi in kontrolirano« mantre, kajti na delovnih kampih z Rigertom, smo se mučili s »pauziranimi« dvigi, kjer smo morali težo zadržati 30 sekund do minuto pod kolenom pri mrtvih dvigih, ostati v globokih počepu in se potem eksplozivno dvigniti, enako pri potisku s prsnim košem. Torej, vsi dvigi, ki jih izvajam, so narejeni počasneje, kontrolirano, predvsem pa pravilno in isto zahtevam od vseh, ki jih treniram.

Poškodbe so prisotne, večinoma v povezavi s spodnjim delom hrbta in rameni, ostalo so obrabe sklepov, ipd. Večini se da ogniti s pravilno tehniko.

Ali te morda navdušujejo tudi drugi športi, ki temeljijo na moči? Mnogo powerlifterjev se denimo ukvarja še s “polaganjem rok”.

Alja Medici: Naravna progresija iz powerliftinga je, vsaj zame, olimpijski weightlifting, za kar so me navdušili ravno Rigert, Akkaev in Klokov. Kar se moči tiče, sledim še strongman kategoriji, še posebej, ko nastopa Matjaž Belšak.

Imaš kakšne posebne izzive in cilje za prihodnost?

Alja Medici: Pod okriljem BitFit-a želim na Koroškem formirati powerlifting, kot tudi weightlifting ekipo, ki se bo udeleževala tekmovanj tako doma, kot v tujini, kar je veliko večji izziv, kot se sama udejstvovati na tekmovanjih.

Priporočaj mi knjigo, ki bi jo moral prebrati vsak, ki želi izboljšati svojo moč.

Alja Medici: A System Of Multi (A year training in weightlifting) – A. S. Medvedyev
Starting Strength – Mark Rippertoe

Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega? Morda še zaključna misel?

Alja Medici: Nikoli se ne primerjajte z drugimi, vsi imamo svojo pot.

Če vam je bil prispevek všeč, ga prosim delite naprej. 🙂

1
2
3
Deli
Prejšnji članekVrste motivacije – katera vam najbolj ustreza?
Naslednji članekZakaj dieta ne učinkuje?
Nejc Krumpačnik
Nejc je strokovnjak, predavatelj in svetovalec iz področij digitalnega marketinga. Podjetjem in posameznikom pomaga, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več. Je ustanovitelj blagovne znamke Motiviran.si in član ekipe KHD - Katzengruber Human Development.