Kakšne ovire ti pri tem športu predstavlja dejstvo, da si ženska, v smislu šibkejše konstrukcije, s hormoni povezanimi težavami ipd.? Ali se treningi, poleg teže, razlikujejo od tistih, ki jih imajo tvoji moški kolegi?

Alja Medici: Pri mojih 185 cm višine z 92 kg ne moremo ravno govoriti o šibkejši konstrukciji. Tudi ostale ženske, ki se odločijo za powerlifting, so že primarno močnejše od sovrstnic, tudi v fizičnem izgledu – čeprav so tekmovalke idealno visoke nekje med 160 cm in 170 cm, kar po zakonitostih biomehanike pomeni, da so v boljši poziciji, kar se tiče dvigovanja težjih bremen, ker je njihova potovalna pot znatno manjša.

Treningi med spoloma se bistveno ne razlikujejo, kot si omenil, je tu le razlika v teži.

Kako dolgo že treniraš in kaj je tvoj največji športni uspeh?

Alja Medici: V športu sem že 26. leto, s powerliftingom se resneje ukvarjam slabo desetletje. Vendar se nobena moja dosežena kolajna, niti pokal, ne primerjata s tem, da sem lahko svoje varovance v slabem letu iz popolnih začetnikov pripeljala do prvih mest na državnem tekmovanju.

Zaupaj nam svoje osebne rekorde. Kakšni pa so svetovni?

Alja Medici: Maksimalni dvigi so bili 80 kg potiska s prsnim košem, 120 kg počepa in 152.5 kg mrtvega dviga.

Svetovni rekordi so bili veliko višji, ki se od mojih razlikujejo tudi za nekaj deset kilogramov. Seveda, spet zavisi od starosti in razvrstitve po kategoriji teže.

Povezava: rekordi v powerliftingu.

Kako je videti tvoj tipičen trening? Se zelo razlikuje od treninga nekoga, katerega namen je zgolj estetsko oblikovati telo? V mislih imam vaje, ponovitve in kilaže… Potekajo treningi zgolj v fitnesu ali tudi v naravi?

Alja Medici: V poteku samih treningov je svet razlike med estetiko in močjo. Estetika se bolj ali manj oklepa trenažerjev z večjim volumnom ponovitev na set, uporabljajoč moderatno težo, medtem ko so treningi za moč skrbno prekalkulirani in spisani za mesece vnaprej in se jih je potrebno dosledno držati, drugače pride do stagnacije.

Štirikrat tedensko (ponedeljek/sreda/petek/sobota) je poudarek na glavnih dvigih svete trojice z obvezno dodanim Klokov potiskom za ramena. Vsak trening je fokus z močjo na eni vaji, volumnom na drugi in eksplozivnostjo na tretji. Seti so razdeljeni po procentih in ponovitvah – prvih nekaj za ogrevanje, sledijo delovni seti. Po koncu treninga sledi obvezno raztegovanje, kajti brez mobilnosti človek zakrni. Sproti se gleda, kje so pomanjkljivosti, nato si treninge prirejam tako, da se jih v čim krajšem času odpravi. Torej, če je ena mišična skupina malce šibkejša, dodam še nekaj vaj, da se jo okrepi.

Treningi vedno potekajo v zaprtih prostorih, če imamo srečo, so s pogledom na naravne lepote naše države.

Kaj pa specifike v prehrani?

Alja Medici: Za razliko od kolegov v bodybuilding vodah nismo tako striktno vezani na stroge diete in gramiranje makrohranil, razen v primeru, če ni potrebno dosegati specifičnega težnostnega razreda. Kar zadeva hrane same, je odvzet element stresa, torej generiramo manj kortizola. Še vedno pa se držimo pravila, da imamo malce večji vnos beljakovin, dovolj hidratov, maščobe in vlaknin.

Mentalne priprave

Kako se pripravljaš na tekmovanje, če upoštevamo več dejavnikov, tako prehrano, trening, kot tudi mentalno pripravljenost? Kako so videti zadnji dnevi in ure pred tekmo?

Alja Medici: Treningi pred tekmami so bolj sproščeni kot sicer, je pa res, da si obvezno vzamem nekaj prostih dni za popolno regeneracijo, ker se potem lažje doseže osebni maksimum. Mentalno se že leta ne pripravljam več, ker vem, da sem na tekmovanju s specifičnim namenom, bodisi v vlogi trenerja, bodisi v vlogi tekmovalke. Ure pred tekmo so hektične s tehtanjem, ogrevanjem, potem se zadeve sprostijo, ko se lahko malce bolj sproščeno komunicira s sotekmovalci.

 

Odklikaj spodaj na 3. stran intervjuja…

 

1
2
3
Deli
Prejšnji članekVrste motivacije – katera vam najbolj ustreza?
Naslednji članekZakaj dieta ne učinkuje?
Nejc Krumpačnik
Nejc je strokovnjak, predavatelj in svetovalec iz področij digitalnega marketinga. Podjetjem in posameznikom pomaga, da s pomočjo spleta povečajo svojo prepoznavnost, najdejo nove stranke in prodajo več. Je ustanovitelj blagovne znamke Motiviran.si in član ekipe KHD - Katzengruber Human Development.